BÖRÜ BUDUNDA YÖNETİM SİSTEMİ

424 1 0
                                    

Yine bir kaynakta belirtildiğine göre Börü-Kan'ın intikam hırsından korkarak Çin devletine sığınan 3000 kadar Juan Juan askeri Çin tarafından saklanıyor ve Çin hükümeti bunu kabul etmiyor askerlerin kendilerine ait topraklarda olmadığını söylüyordu. Fakat Börü-Kan hemen gizli teşkilatını devreye sokarak Juan Juan askerlerinin Çin devletinde olduğunu ortaya çıkardı. Bunun üzerine Börü-Kan Çin devletine elçi göndererek o üç bin Juan Juan'ın teslim edilmediği takdirde içindekiler ile birlikte bulundukları şehre yakmaya geleceğini söyledi. Kesin kanıtlar ile Juan Juan'ların Çinlilerin elinde olduğunu kanıtlayan Börü-Kan'ın bu davranışı Çin sarayında büyük yankı uyandırmış ve Çin hükümeti derhal askerleri Börü-Kan'a teslim etmiştir. (Kaynak: )

Börü-Kan'ın kurduğu bu gizli teşkilatı eminim tahmin ediyorsunuz...

Evet o teşkilat bugün daha halen hakkında bir çok soru işareti olan BÖRÜ-BUDUN teşkilatının ta kendisidir. Börü-Budun teşkilatını bu bağlamda ilk kuran ve bir gizli örgüt olarak faaliyet göstermesini sağlayan kişi kurt başlı miğfer taktığı için kendisine Börü-Kağan denilen Göktürk hükümdarı ve savaşçısı Mu-Kan'dır.

Daha sonraları yine bir Türk devleti olan Oğuzlar'ın komutanlarından bir tanesi olan Dukak bu gizli teşkilatın yöneticilerinden biriydi. Subaşı Dukak olarak'ta bilinen komutan Dukak Oğuz Türkleri'nin liderlik vasfındaki komutanı idi. Komutan Dukak vefat edince bu gizli teşkilatın büyükleri bir hitabet (konuşma) ustası olan oğlu Selçuk'a göz diktiler ve ondaki liderlik vasfını gördüler.

Börü-Budun teşkilatının ileri gelenlerinin desteği ile Selçuk bey babasının yerine 18 yaşında Subaşı oldu ve kısa zamanda genç yaşında inanılmaz işlere imza attı. Genç yaşına rağmen yüksek mevkilere ulaşan Selçuk Bey'in giderek artan itibarı, Oğuz Devleti'nin Yabgusu ve eşini rahatsız etti. Bir süre sonra Yabgu ile arası açılan Selçuk Bey, kendisine bağlı kalabalık Oğuz kütleleriyle, Maveraünnehir'e doğru göç etti. Çok sayıda at, deve, koyun ve sığırı da yanlarında götürdüler. Bu göçün asıl sebebi yer darlığı ve otlak yetmezliği idi.

��m

TÜRK GİZLİ ÖRGÜTÜ BÖRÜ BUDUNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin