Börü Budun teşkilatı bazı kaynaklara göre 680 yılında kurulmuştu, kurucusu ise Göktürk İmparatorluğunun kağanı yani yöneticisi İlteriş Kutluk Kağan idi. Bu iddialara göre İlteriş Kutluk Kağan vezir Bilge Tonyukuk'a gizli bir örgüt kurmasını emretmiş Tonyukuk ise başta Çin'liler olmak üzere diğer devletlerin saldırılarına karşı koymayı gizliden yürütmek adına Börü-Budun teşkilatını kurmuştu.
Peki gerçekten öyle miydi?
Bizce değil...
Şimdi evvela Göktürk Devleti 680 yılında değil 552 yılında Cücen ismi verilen bir devletin egemenliği altında yaşamaktayken özgürlüklerini ilan edip Bumin Kağan tarafından kurulmuştur. Dünya haritasında nokta kadar bir ülke olan Libya'da birkaç yüz bin kişiyi peşinden sürükleyen Che gibi değil koca Çin/Cücen ülkesine karşı kafa tutarak milyonları peşinden sürükleyen Bumin Kağan tarafından 552 yılında kurulmuştur. Bumin Kağan "Tarihteki ilk Türk Devleti" olarak bilinen Göktürk İmparatorluğunu kurduktan sonra ülkenin batı kanadının yönetimini ise kardeşi İstemi Yabgu'ya vermiştir. Hatta bununla ilgili ilk Türk yazısı olarak bilinen ve dünyanın en eski yapıtları arasında yer alan Orhun Yazıtlarının, Kültigin yazıtı doğu yüzünde şu bilgiler yer almaktadır;
"Üze kök tengri asra yagiz yir kilindukda ikin ara kisi ogli kilinmis. kisi oglinda üze ecüm apam Bumin Kagan İstemi Kagan olurmis. olurupan Türk budunung ilin törüsin tuta birmis, iti birmis Tört bulung kop yagi ermis.sü sülepen tört bulungdaki budunug kop almis.kop baz kilmis.basligig yükündürmis tizligig sökürmis. ilgerü kadirkan yiska tegi kirü temir kapigka tegi kondurmus."
"Üstte mavi gök, altta yağız yer kılındıkta, ikisi arasında insan oğlu kılınmış. İnsan oğlunun üzerine ecdadım Bumin Kağan, İstemi Kağan oturmuş.Oturarak Türk milletinin ilini töresini tutuvermiş, düzenleyi vermiş. Dört taraf hep düsman imis. ordu sevk ederek dört taraftaki milleti hep almis, hep tabi kilmis. basliya bas egdirmis,dizliye diz cöktürmüs.doguda kadirkan ormanina kadar, batida demir kapiya kadar kondurmus" (kaynak. Muharrem Ergin, Orhun Abideleri, 7nci baskı, Boğaziçi Yayınları, 1978)
Peki o zaman Börü Budun teşkilatını kim kurmuştu?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TÜRK GİZLİ ÖRGÜTÜ BÖRÜ BUDUN
Mystery / ThrillerBugüne kadar bir çok batılı gizli örgüt ve tarikatın isimlerini duyduk ve neredeyse onları yücelttik. Peki ya bizlere ait olan ve destansı kahramanlıklarının olduğu BÖRÜ BUDUN gizli teşkilatını duyduk mu? Türk Derin Devleti olarak nitelendirilen bö...