Deneysel Psikoloji

2.6K 45 3
                                    

Deneysel psikoloji, doğa bilimleri gözlüğüyle bakar ve onu yardımıyla anlamaya çalışır. Deneysel psikolojinin odaklandığı konular davranışı belirleyen süreçler ve zihinsel yaşamın doğasıdır.

Deneysel psikoloji, psikolojiyi bir doğa bilimi olarak kabul eder ve bu yüzden psikoloji araştırmalarında kontrollü laboratuar koşulları altında gerçekleştirilen deneysel çalışmalar aracılığıyla insan ve hayvan davranışların temelinde yatan süreçlerle ilgili hipotezler oluşturur ve bu hipotezleri test eder. Deneysel psikoloji geniş bir yelpazede yer alan çok çeşitli davranışsal süreçleri inceleyen alt uzmanlık/ilgi/çalışma alanlarına sahiptir. Bu ilgi alanları arasında ilk akla gelenler yeni davranışların nasıl kazanıldığı ve farklılaştığını inceleyen öğrenme psikolojisi; algı, dikkat, bellek ve dil gibi konuları inceleyen bilişsel psikoloji; davranışsal süreçler ile beyin arasındaki ilişkiyi inceleyen fizyolojik psikoloji ve bilişsel süreçler esnasında beyinde meydana gelen değişiklikleri pozitron emisyon tomografi (PET) ve fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (fMRI) gibi beyin görüntüleme ölçümleri kullanarak inceleyen bilişsel nörobilimdir.

İnsan hayatında kazandığı yeni alışkanlıklar beyinde meydana
gelen değişiklikleri belirler. Bu belirleme süreci makineler
yardımıyla yapılır. Daha çok bilim adamları buna çekici
bakarken psikologlar daha çok davranışıyla ilgilenir. Davranış
süreçlerine daha sonra deyineyeceğiz.

İnsan Davranışları ve Zihinsel süreçleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin