Franks perspektiv:
Oh herregud, nu ska jag verkligen träffa honom, vad ska jag säga? Ska jag typ upp kyssen på studenten? Eller kommer han bli sårad av det? Jag vet inte vad jag ska säga.
Jag kollar mig i spegeln en sista gång innan jag ska gå ut från toaletten. Jag släcker lampan, kliver ut i den nu mörka korridoren hemma och stänger dörren bakom mig. Jag börjar gå mot vardagsrummet för att se om min syster är hemma. Emma, hon kan man lita på i alla lägen.
Jag kliver över tröskeln och in i vardagsrummet och där sitter hon, i soffan upptryckt mot den vita väggen, hon kollar på något matprogram, typ masterchef. Jag går till soffan och på vägen dit så slår jag knät i kanten på bordet och nästan skriker av hur ont det gjorde. Sen sätter jag mig bredvid henne samtidigt som jag lägger min arm om henne för att kunna dra henne närmare mig.
- Så vad har du gjort idag? Frågade jag och fastnade med blicken på den söta killen i masterchef.
- Eh inget speciellt, har vart med Elina och Madde idag, vi och fika sen gick vi runt på stan ett tag. Själv då?
- Ehm jo, jag har bara vart hemma, jag vaknade sent så orkade inte göra så mycket. Men du, det finns en sak jag vill prata med dig om. Säger jag och sätter mig rakt och rodnar lite.
- Vad då för nåt? Frågor hon och nästan flyger upp för att sätta sig rakt. Hon kollar in i mina ögon och jag kan nästa känna lukten av nyfikenhet.
- Jo, du vet att jag gillar en kille, Adam, och jag vet inte om jag borde ta chansen med honom. Jag menar, när jag studenten så var ni ju inte där för ni var hemma och gjorde er i ordning för att vi skulle ut sen...
-Jajaja kom till saken Frank. Säger hon och rullar med ögonen.
- Så var Adam där och skulle träffa sin kusin, samtidigt som han träffade mig, han sa grattis till mig på ett lite annorlunda sätt. Han kysste mig...
- VA? VARFÖR HAR DU INTE BERÄTTAT DET HÄR TIDIGARE!? Skriker hon samtidigt som hon hoppar ur soffan av glädje. Hon skuttar runt på golvet ett tag, ganska länge faktiskt, men tillslut sätter hon sig med världens jävla flin i ansiktet.
- Jag sa inget om det för att han gick direkt efter, och han vill träffas nu på fredag och jag tror att han kommer berätta att det inte var med flit och att han inte gillar killar och speciellt inte mig. Säger jag och nästan börjar gråta, jag kände där i slutet av meningen att jag började stamma på grund av att jag kände en klump i halsen.
- Va, är du dum, såklart han gillar dig, du är typ den coolaste människan ever?! Säger hon och kramar om mig.
- Du vet väl att det är fredag imorgon? Frågar hon och torkar bort en tår från min röda kind.
- Va, nej det är väl inte? Svarar jag och tar fram min mobil för att kolla om det faktiskt stämde, och se på fan, det gjorde det.
- Så, gå och lägg dig och tänk på vilken outfit du ska ha imorgon, tänk på allt lyckligt i livet och tänk på alla som älskar dig så otroligt mycket.
Jag tar hennes råd, reser mig upp och säger godnatt, sen går jag raka vägen till mitt rum, kliver in och stänger dörren efter mig. Sen lutar jag ryggen mot dörren och studerar mitt rum noga. Min svarta säng, min svarta skrivbänk, min svarta stol, den stora svarta garderoben i hörnet bredvid fönstret. Något utanför fönstret fångar min uppmärksamhet. Jag går bort till fönstret för att kolla vad som händer, det var inte mer än några alkisar som stod och skrek på en lyktstolpe, jag började skratta lite för mig själv för det såg ganska roligt ut. Sen öppnar jag fönstret lite för det är så extremt varmt inne på mitt rum. Sen rullar jag ner den svarta rullgardinen, vänder mig om och börjar klä av mig. Jag tar av mig min grå tröja med ett imagine dragons tryck på, jag drar av mig mina svarta kortstrumpor och sen drar jag av mig mina blå jeansshorts.
YOU ARE READING
Jag är inte bög
RomanceAdam bor hemma med sin mamma. Han är en ganska typsik tonåring som vill rebellera. Han hittar olika sätt att uttrycka sig på men det är ett sätt som han inte kommit på och det är kärleken. Frank bor hemma med sin mamma och sex systrar. Han sköter sk...