Adam

3.1K 48 42
                                    

- Adam! Du börjar om 15 minuter din lilla höna! Ropar mamma i dörröpningen. Hon brukar för det mesta inte svära.
- Jag har sagt åt dig minst 20 gånger! GÅ UPP NUUU! Skriker hon och går mot hallen för hon ska åka till jobbet.
- JAG SKAAAA, DIN SKALLEPÄR! Svarar jag ilsket, jag brukar inte heller svära. Framför mamma.
- BRAAAA, SYNS IKVÄLL, JAG SKA TRÄNA! HEJ DÅ! Ropar hon och stänger dörren med en jävla smäll.

Jag kliver upp och tänker för mig själv, vafan ska jag ha på mig? Mamma gjorde mig bara arg. Nu har jag svårt att tänka. Jävla bitterfitta hon är. Det blir iallafall ljusa tajta jeans och en vit skjorta med en enkel tröja över. Perfekt.

Det tar typ 7 minuter att gå till skolan. Och jag börjar om 12 minuter. Så håret ska fixas. In i badrummet.

- ÅHHHH, VARTFAN ÄR VAXET! OCH HÅRSPRAYEN!? Skriker jag ilsket för att det är inte på sin rätta plats. Men jag hittar det och har minst 2 minuter på mig. Det blev ganska bra. 1 minut kvar. På med skorna, converse för det är dem ända rena. Igen. Jag travar efter väggen när jag letar efter min väska. Jag mumlar lite för mig själv på en ramsa.

- Jag är glad idag... Jag är inte arg... Jag är glad idag och skolan är bra. Så går den ramsan.

Jag hittar inte den jävla vita väskan. Bland alla svarta jackor borde den synas. Jag går in på mitt rum. Där är den. Sen går jag ut i hallen och sätter på min svarta läder jacka. Nu börjar jag om 4 minuter. Helvete.

**

Det här är jag, Adam. Jag är 15 år. Jag går på en skola som vilken annan jävla unge som helst. Jag skulle väl säga att jag lever för det mesta det vanliga livet. Eller ja om man ska kalla det för det. Mitt rum är stort och vitt. Alla väggar är vita, mina möbler detsamma. Förutom garderoben, den är svart. Jag har precis börjat i årskurs 9. Eller för en vecka sen för att vara precis. Jag är ganska glad utåtgående och trevlig. Fast mitt temperament, det är inget du leker med. Sköter skolan kan jag väl också säga att jag gör. Jag tränar fotboll 3 gånger i veckan. Fast jag börjar tröttna på det. Jag hatar min efterblivna kukhuvud tränare. Jag kan väl säga att jag är ganska vältränad. Jag har alltid haft tjejer efter sig oså vidare. Men aldrig riktigt haft känslan att ha en flickvän. För jag har tänkt ganska mycket på att ha en pojkvän. Jag har väl egentligen vetat det ganska länge. Eller rättare sagt sen sjuan. Jag har inte ens kommit ut för sina närmaste vänner. För jag är inte bög.

**

Jag kommer fram till skolan och den är 8:10. Jag börjar ju fan prick nu. Jag springer det snabbaste jag kan till mitt skåp och hämtar min svenska saker. Jag kliver in på lektionen och min lärare klagar på allt. Sen på mig.

- Du är sen Adam. Sa hon argt. NÄHÄ Hade jag lust att svara men det gjorde jag inte. Jag svarade drygare.
- Omg, nähe det visste jag inte, förlåt min drottning. Svarade jag och hon blängde surt på mig. Haha jag hatar henne.

Vi ska läsa nån jävla bok. Asså jag hatar den. Den handlar om Zlatan. Man borde ju tycka att jag gillar sånt. Men egentligen så hatar jag det. Mer än min tränare. Jag fantisera mest hela lektionen på snygga killar. Jag blev arg på mig själv för att jag gjorde det. För jag är inte bög. Jag måste fatta det. Mina föräldrar är homofober. Jag är hetero. Okok.

Lektionen slutade och vi gick ut i korridoren. Jag såg Elsa vid skåpen och sparka henne lätt i knävecket. Han ramla nästan.

- Vad i helvete din jävla bög?! Skriker hon och vänder sig.
- Jaha det är bara du. Säger hon och skrattar till. Jag hade rodnat för att hon kallat mig för bög.
- Vadå bara jag?! Jag är coolare än dig tönt! Svarade jag drygt. Hon skratta som svar.
- Vad har vi? Frågade Elsa och slog huvudet i skåpet bredvid.
- Vi har kemi! Sa jag och sken upp. För kemi läraren är fett snygg. Fast fan Adam. Du är inte bög. Omg fatta någon gång sa jag högt och slog mig i pannan.
- Okey, chilla. Svarade hon och plockade ut den gröna mappen.

- Ey Adam din jävla hora! Hörde jag en röst ropa.
- Ja, jag är en hora och din mamma glömde betala igår! Be henne ringa! Svarade jag och Elsa tappa hakan.
- Du var dryg utan att använda svärord mot honom. Grattis! Sa hon och skrattade.
- Jag vet omg Tack. Svarade jag.

Vi började gå mot kemi salen. Sista lektionen innan lunch. Yes.

- Hej elever. Idag ska vi ha genomgång på blablabla... Jag slutade lyssna och bara glodde på läraren och fantiserade mig bort.

**

- Luuuuuunch, finally! Skriker Elsa och springer mot matsalen. Det är pannkakor idag. Jag gillar inte det.
- Det är säker slut! Ropar Rickard och springer efter. Töntar. Jag tror Rickard är kär i Elsa. Haha. Vi fortsätter gå i tystnad och kommer dit. Jag ställer mig i kön. Efter 487,23 år är jag framme och kan ta en tallrik. Jobbiga människor.

- Mmm, ärtor. Sa jag och log. Sen öste jag på ärtor på min tallrik. Nästan hela.

- Adam, du kanske borde ta det lugnt med dem gröna kulorna! Sa Elsa när jag satt mig vid det runda bordet och skrattade.
- Du kanske borde ta det lugnt med den vita mjölken! Svarade jag drygt och Rickard spottade ut sitt vatten i asgarv.

**

Äntliiiiigen är skolan över. Hatar den här skiten, fast jag är smart. Jag kom på att ungdomskvällen börjar om 1 timme.

- Jag ska bara dra hem och lämna min väska. Sa jag till Elsa.
- Jag kan följa med om du vill? Frågade hon när hon låste sitt skåp.
- Visst. Svarar jag och vi börjar gå mot utgången på skolan. Vi går och går i complete silence.

- Jag tror jag är bög. Flyger det ur mig. Vartfan fick jag det ifrån. Fan fan fan fan fan.
- Ok, vet du idag, Simon hade en stor snorkråka precis hängdes utanför näsan på kemi lektionen! Sa hon och vi asgarvade.
- Men har du inget att säga om att jag är kanske är bög. Frågade jag när vi lugnat oss.
- Nej, varför? Att vara bög är lika normalt som att vara straight! Svarar hon och blänger på mig.
- Tack! Sa jag och kramade henne.

**

Vi kom hem till mig och mamma ropade. Jag trodde hon skulle träna.

- ÄR DET IDIOT 1 ELLER IDIOT 2?! Frågar hon skrikandes.
- IDIOT 1! Svarade jag. Elsa nästan låg på golvet av skratt. Jag slängde ifrån mig väskan.
- JAG DRAR NU! HEJ DÅ! Ropar jag och smäller igen dörren.
- Hej idiot 1! Sa Elsa och garvade.

**
Klockan var runt fem när vi kom fram till församlingshemmet. Jag mötte några andra kompisar och vi stod och snacka lite skit om skolan och sånt. Sen kom prästen, Birgitta, homofoben. Jag gillar inte henne. Men hon öppnar och alla är som illrar och försöker tränga sig in. Jag bara chillar.

Jag går in med en annan kille. Han var ganska snygg. NEJ ADAM, SLUTA TÄNKA SÅ, DET ÄR BARA EN FAS.

Vi kom in och han tar av mig skor. Jag fucking snubblar på dem. Och smutsar ner dem. FANFANFANFANFNFAN. Asså dem såg ganksa nya ut också. Jag tappade min mobil också. FANFANFANFANFANFANFAN. HELVETE. DEN HAR REDAN SPRUCKIT EN GÅNG. Men han fångade den. Jag andades ut.

-Omg, tack du är min hjälte! Utbrast jag i pipig röst. Wtf tänkte jag men didn't give a fuck.

- Haha, de e lugnt! Svarar han och ger telefonen till mig. Våra blickar möts, ni vet så här romantiskt. Hela han var snygg, gullig, söt och allt sånt där. MEN OMG HERREGUD ADAM. SLUTA.

- Du har fina ögon. Säger han från ingenstans och rodnar så in åt helvete.

- Släpp mig, ditt pervo! Svarar jag utan att tänka mig för. Fast jag vill inte. Jag vill luta mig fram och kyssa hans perfekta läppar.

/

Heeeeej, Hola, Hallo, Hello. Omg jag e fett töntig. Jag veeet. Jag har inget liv heller det är därför det går så snabbt att uppdatera. Hoppas ni har skoj. Jag för tillfället är lite krossad för killen jag gillar, gillar inte mig. Men iallafall
Hade :*
Ja det är så jag föreställer mig Adam

O.E

Jag är inte bögOù les histoires vivent. Découvrez maintenant