Başlık İngilizce.
Evet çünkü o cümle o.Çevrilmiş hali yani "Müzik benim hayatım." hali beni öyle etkilemiyor.Sebepsizce öyle seviyorum ben onu.
Hayatta yaptığım hiçbir şeyden övünmem.Annem hep klasik "Veren Allah alır da" der.Yani kısaca övünme diyor burada sevgili sanal alemde milleti takip eden adeta bir Gossip Girl melek annem.
Ama müzik konusunda hiç mütevazi olamıyorum.
Müzik zevkim bana bahşedilmiş en büyük,mükemmel,tarif edilemez şey.Bunu sadece ben de söylemiyorum.Bu zamana çok kişiden duymasam burada böyle bir bölüm açmaya biraz cesaretim yetmezdi.
Ki benim dinlediğim gruplar genelde dış görüşünüş itibariyle toplumumuzun dışladı tiplerden oluşur.Onlar kaliteli müzik yapıyorsa benim suçum yok tamam mı?
Genel olarak ne söylese dinlediğim belirli kişiler var.Bunlar az ve öz.
Ama o kadarla sınırlı değilim."Kıymetlimis" diye adlandırdığım değerlilerimin yine onlar kadar "Değerlimis" olan şarkılarını tekrar tekrar dinlemekten yeni şeyler dinlemeye pek fırsat olmuyor kabul ama müzik yelpazem yine de çok geniş.
Çoğu kişinin ay,ıy,kıro,sürtük,sokak sanatçısı dediği insanların bile bir şarkısını mutlaka dinliyorumdur.
Müzik sizin sınırlarınıza sığacak kadar basit bir şey değildir.Kişiyi sevmeseniz bile bir şarkısı vardır ki ruhunuza dokunur.Burada önerim çok çok nefret ediyorsanız cover dinleyin.
Size o çok değerlilerimden şimdi bahsetmeyeceğim.Şu muhtemelen ön yargıyla baktığınızı düşündüğüm şeylerden biraz bahsedeceğim.
Mesela.
Bülent Ersoy dinlediniz mi? Sesine laf edebilecek insanla müzik konusunda muhattap bile olmam.Ki sesinin Japonlar tarafından yapılan testlerde %100 kusursuz olduğu ispatlandı. Tarkan'la yaptığı düet Kor dinleyebilirsiniz mesela.
Serdar Ortaç.Haydi ama onu da dinliyorsun demeyin.Büyük çoğunluk bir zamanlar onun şarkılarında eller havaya yaparken ben zap yapıyordum ama Bilsem Ki şarkısını dinlemeyen biri var mı merak ediyorum cidden.
One Direction/Justin Bieber.Çoğu kişinin ergen,ergen grubu diye adlandırıp dinlemediği,çoğu kişinin çok popüler,fanları çok abartıyor diye dinlemediği ( ki bende uzunca bir süre sırf bu sebepten dinlemedim ) sanatçılar.Neredeyse aynı yaşta olduğum gruptaki çocuklara ya da Justin Bieber'a ergen diyemem. Fanları ergen diye savunanlar var.Ergenlik mevzusuna değinmeden önce diyebileceğim tek şey en azından hala dinlemediyseniz tabunuzu yıkıp bir şarkılarını dinleyin.
Mesela :
One Direction-More Than This
Justin Bieber- Nothing Like Us
Ergenlik şu hayatta her insanın geçirdiği bir dönem.Ve bu dönemde insanların duyguları aşırı uçlarda olur.Sevgisi,siniri,kıskançlığı,hırsı ya da her neyse.Duygularını uçlarda yaşar.Çok sakin geçirenlerde var.Ama inanın bir gruba ya da fanlarına ağır hakaret edenler o sakin geçirip sanki hiç ergen olmamış gibi sizi yargılayan kesim değildir.
Burada onlara da tepki göstermiyorum.Onlarda dediğim o "uç" noktalardan birinde olduğu için bunu yapıyorlar.
Yani kısaca size ergen diyen biri varsa "Sen hiç olmadıysan o zaman üzüldüm senin için."deyin.Ergenlik ve o sevginizi abartmanız bir grubu,birilerini deli gibi sevmeniz kadar normal bir şey yok.Ve bu çok tatlı.Aşırı sevgiden zarar vermez.Aşırı nefret zarar verir.Sizi anlamıyorlar diye üzülmeyin.O onların gözünü bir şeylere kapayışı.Siz de sorun yok.
Bende aldım öyle tepkiler.Ki siz cici çocukları sevdiğiniz için tepki aldınız.Ben ohoo.Her neyse.
Sonuç olarak şuan benim biraz zamanlar müziğimi eleştirenler şimdi onları dinliyor.Ne güzel bir döngü değil mi?