De trainingen deel 1

12 3 0
                                    

24 september 3455 8:42

Hoi,

Ik heb besloten dat ik vanaf vandaag een dagboek ga bijhouden. Zodat Tess, Kai , mijn vader en alle andere mensen die ik ken na mijn dood kunnen lezen hoe ik het hier had. Niet overbodig want waarschijnlijk ga ik binnen 2 weken dood. Ik doe namelijk mee met de hongerspelen maar waarschijnlijk weet je dat al als je dit leest. Ik ga zometeen ontbijten en daarna gaan we naar de trainingen. Ik ga nu stoppen maar als ik terug ben van de trainingen zal ik alles vertellen.

Isa Meadow

Als we binnenkomen in het trainingscentrum zijn de meeste mensen er al. Allemaal hebben ze het zelfde trainingspak als wij aan. Het is een donkergrijs pak met rode strepen er op. Ook staat er op de rug het hungergames logo en het nummer van je district. Even later als iedereen binnen is komen de spelmakers binnen. De hoofdspelmaker komt vooraan op het balkon staan om ons te begroeten. "Goedemorgen dames en heren! Vandaag is de eerste trainingsdag dus ik zou zeggen gebruik je tijd goed en veel succes!" Met die woorden draait hij zich om en beginnen de spelmakers aan een feestmaal van 2 tafels lang en draaien de meeste tributen zich om om meteen te beginnen. Ik heb gezien dat er 12 onderdelen zijn die ik het liefst allemaal wil doen. Na een snel rekensommetje besluit ik elke dag 4 onderdelen te kiezen waar ik dan ieder 1 uur mee bezig ben. Als eerste ga ik naar het onderdeel boogschieten. Veel mensen beginnen bij de vecht onderdelen dus het lijkt me verstandig om dat ook te doen. De trainer begroet me serieus. Vastberaden om mij iets te leren.

24 september 3455 15:02

Hoi,

Ik heb net getraind op de onderdelen boogschieten, camoufleren, knopen leggen en speren werpen. Geen van allen ging echt heel goed maar camoufleren ging nog het beste. De trainer zij dat ik van deze groep de beste was. Stiekem ben ik daar toch wel een beetje trots op. Vanavond gaat Lolita mij de stad laten zien. Ik heb er heel veel zin in want zij is echt super aardig en ik verheug me wel op een moment met z'n tweetjes. Vanavond vertel ik alles.

Isa Meadow

"Isa kom je?" "Ja ik kom eraan!" Snel werp ik nog een blik in de spiegel om te kijken hoe ik er uit zie en ren dan snel de kamer uit. "Ik ben klaar!" Lolita lacht. "Mooi zo, heb je er zin in?" "Tuurlijk!" Weer glimlacht Lolita. "Ga je mee?" Ik knik en loop achter haar aan naar buiten. Even later zitten we samen op een terrasje te midden van roze, blauwe, groene en goude pruiken. "Heb je eigenlijk al een tactiek voor de hongerspelen?" Ik schud mijn hoofd "Nee, nog niet echt." "Weetje ik had eigenlijk ook geen tactiek toen ik meedeed." "Niet?" "Nee, maar misschien is dat juist ook wel beter. Tenminste ik heb denk ik daardoor gewonnen. Ik denk dat het voor jou ook verstandig is. Gewoon op je gevoel af gaan. Niet denken maar doen. "Oh dat word nog lastig." "Oh valt wel mee hoor. Ik ben ook meer een denker maar op de een of andere manier sluiten je gedachten helemaal af tijdens de hongerspelen." "Ik denk dat ik dat ook ga gebruiken." "Goed idee." Daarna was het stil niemand van ons wist nog echt iets te zeggen.

24 september 3455 21:24

Hoi,

Net ging ik dus met Lolita de stad in. Het was super gezellig en ze was echt heel lief. Ik heb net een beetje een tactiek bedacht. Ik hoop dat hij werkt. Ik ben dus zeg maar van plan om gewoon geen tactiek te bedenken maar gewoon op mijn gevoel af te gaan. Niet denken maar doen. Ik weet zeker dat dat voor mij heel lastig gaat worden omdat ik meer een denker ben. In iedergeval vond ik dit een hele leuke dag en begin ik er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat ik niet als eerste dood zal gaan.

I Will SurviveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu