3

292 176 36
                                    

"Annesiyle geldi durumu
farketmedim."  
Karşısında onu süzen adama şöyle bir baktı adam.

"Nasıl farketmezsin ? "

Adam karşısındaki kır saçlı , kaba adama baktı.

"Zaten ,  onlar geç geldiler sadece bir hafta sürdü . "

"Bu  senin hatalı olduğun gerçeğini değiştirmiyor!  ."

"Haklısınız ! "  
Bunu gerçekten pişmanlıkla söylemişti. İlk defa yapmam dediği bir şeyi yapıyordu.

"Ya! ,gerçekten anlamıyorum nasıl yanlış teşhis koyarsın ? "

Adam kırıldı , zaten hatasının farkındaydı . Daha fazla insanların üzerine gitmesinin bir anlamı yoktu.
Adam için zaten yeterince durum berbatken bir de üzerine gidilerek daha da berbat bir hal alınıyordu.

"Ben , ben ilk defa böyle bir şey yaşıyorum . Kız çok küçük bu yüzden hastalık o kadar ilerlememiş . "

"Haklısın , henüz beş yaşında onu kurtarmak için hala bir şansın var.
Hasan "

Hasan, kendini suçlu hissediyordu .
Böyle bir hatayı nasıl yaptığını bilmiyordu. O gün nişanlısından ayrılmıştı  . Dalgınlığına gelmişti .
Meslek hayatı boyunca ilk defa böyle bir durumla karşı karşıyaydı. Üniversiteyi ilk bitirdiği gün geldi aklına . Nasıl da ! Çalışıp didinmişti .
Yıllarını bu mesleğe adadı . Kendi kendine bir söz verdi o gün .
"Bir daha asla hata yapmayacağım ."
Üniversitenin ilk yıllarında dersleri boşlamıştı bu yüzden bir yılı boşa gitti.
Kendine çok kızdı , sövdü , bağırdı çağırdı fakat bunun kimseye bir yararı yoktu . Tam tersi kendine zararı vardı.
Bunu anlamakta biraz geç kalsa da sonradan toparladı üniversiteyi birincilikle bitirdi . Bu gurur  vericiydi.
Hayat su gibi akıp geçiyor işte şimdi
başarılı bir doktor olma yolunda adım adım ilerliyor .

Nişanlısı esrayla tartışarak ayrıldılar. Esra ayrıldı daha doğrusu bunun tek sebebi kıskançlık değil elbette.
Bahane arıyordu bulmak onun için hiç zor olmadı . Hasanı aldatmak istemediği için ayrıldı. Çünkü kalbi başkası için atarken  Hasanı aldatmış gibi hissediyordu. Bu yük ona fazlasıyla ağır geliyordu.
Hasana bahane bulmak zorundaydı eğer gerçeği anlatırsa Hasanın gururunun kırılacağını bildiğinden sadece küçük bir bahane buldu .
Aslında bunlar Hasan içindi fakat
Hasan da neler olup bitiğini anlamamıştı . Hayatta böyle değil mi zaten zikzaklar çizerek ilerliyoruz.

Şimdi ise küçücük bir kız çocuğunun hayatı onun elinde fakat ne yapacağını bilmiyor bu onun hatasının bir sonucuydu . Kimse böyle olsun istemezdi  ama kimse olacakların önüne geçemez ki bir şey olacaksa  olur ve biz bazen sadece seyirci kalıp izleriz.

Ameliyat masraflarını kendisi yapıyordu daha önce hiç kimseye böyle bir şey yapmamıştı . Şimdi ise sadece vicdanını rahatlatmak için böyle yapıyordu . Biliyordu ki ailenin ameliyat masraflarını ödeyecek durumu yok . Yüreğinin onu ezmesine asla müsade etmedi etmezde . Bu kendi düşüncesiydi zamanın ne getireceği beli değil bunu farkında değildi .

Ameliyat sırasında tek bir hata kızın hayatına mal olacak bunu biliyor.
Daha şimdiden içini kaplayan korkuyu başından defetmek istiyordu.
Hasan eğer korkarsa hata yapacağından korkuyor .
Bu yüzden her zaman yaptığı gibi sadece egosunu tatmin etti .
Peki ya başarılı olmazsa bu olasılık beynini yiyip bitiriyor .
Mesleki hayatında daha önce hiç hasta kaybetmemiş bu adam ilkini yaşamaya hazır hissetmiyor  kendini .

YürekHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin