Waktu malam..
/bangunan lama/
Kelihatan dua orang sahabat sedang berdiri di satu sudut.
Jimin: suga hyung betul ke kita nak buat benda ni?
Suga: iissshhh!! Kau diam la jimin. Kau yang sibuk nak ikut aku sangat tadi ni kau pulak yang bising. *membebel*
Jimin: ala hyung ni jimin cuma tanya je, jangan la marah.
Balas jimin sambil memuncungkan bibirnya yang seksi itu (Author syok sendiri).
Suga: kau ingat comel la buat mulut macam tu?
Jimin: memang comel pon *flip hair*
Suga: *muka meyampah* Nak muntah aku dengar.
Maka bergaduh lah mereka seperti budak² tak cukup umur.
Di satu sudut lain kelihatan dua orang lelaki sedang memerhatikan suga dan jimin.
Jin: Aigoooo! budak dua orang ni sempat lagi dorang gaduh.
Kerana tidak tahan melihat jimin dan suga bergaduh, jin akhirnya membuat keputusan untuk berjalan ke arah jimin dan suga tapi sempat dihalang oleh Namjoon.
Namjoon: yaa! Hyung nak pegi mana?
Jin: Nak pegi marah dorang lah nak pegi mana lagi.
Namjoon: Aigooo this hyung *tepuk dahi* hyung tak ingat ke kita tengah buat apa sekarang ni?
Jin: //fikir//*tepuk dahi* A'ah la hyung terlupa pulak.
Mereka berdua terus memerhatikan jimin dan suga dari jauh. Tanpa mereka sedari ada sesuatu yang sedang memerhatikan mereka sejak mereka tiba di situ.
S
K
I
PMasih waktu malam.
/Dorm BTS/
Aaarrrrhhhhhhh!!!!!!
Suasana yang sunyi dan aman telah di cemari oleh jeritan si taehyung. Kesan dari jeritan tersebut telah menyebabkan dua orang lagi sahabatnya terkejut beruk, beruk pon tak terkejut macam dorang.
Jhope: Yaaa!!! Asal kau terjerit-jerit mcm beruk huh? Nasib baik hyung tak ada penyakit lemah jantung, kalau tak dah lama hyung K.O kat sini.
Taehyung: *tersengih macam kerang busuk* Ala hyung jangan marah, tae bukan sengaja nak menjerit macam tu.
Jungkook: Dah tu kenapa hyung tetiba terjerit macam tu?
Taehyung: Aku lapar + bosan + sengaja nak buat korang terkejut. Hahahahahahahaha----
Belum sempat taehyung a.k.a V menghabiskan sisa ketawanya dua pukulan padu telah selamat hinggap di belakangnya. Kedengaran suara V mengaduh kesakitan.
Jhope&jungkook: PADAN MUKA KAU !!
Taehyung: apa ni sakit la *pura² nangis*
Jungkook: rasakan. Hahahaha...
Taehyung: *pouts*
Jhope: Hmmmm... aku lapar la. Korang tak lapar ke?
Vkook: *menjerit* Lapar!
Jungkook: Mana la jin hyung ni pegi? Dah la main keluar je, sekurang-kurangnya masakan lah untuk kita sebelum keluar tak adalah kita kebuluran macam sekarang ni.
Taehyung: *pandang jhope sambil buat muka comel* hoseok hyung pegi la masakkan untuk kiteorang.
Jungkook: *aegyo* betul³ . Hyung masakkan la untuk kiteorang.
Jhope: *muka meyampah* yelah² tapi kalau tak sedap korang jangan nak bising.
Vkook: okey hyunggg.
Sementara jhope memasak di dapur.
Taehyung yang sedang senyap secara tiba² tergelak sendiri tanpa sebab (author pon kadang² boleh tergelak sendiri tanpa sebab sampai adik author cakap author dah gila)
Jungkook: *terkejut* Hyung kau kenapa tetiba tergelak sendiri? Seram pulak aku tengok.
Taehyung: *masih gelak* Hyung pon tak tau.
Jungkook: <Dah gila agaknya tae hyung ni.>
(P/S: tanda <> ni maknanya cakap dalam hati)Setelah 30 minit berlalu akhirnya Jhope muncul dengan hasil masakannya.
Taehyung: ini je Ke yang hyung masak?
Jhope: yelah ni je la. kenapa?
Jungkook: setengah jam hyung kat dapur tu ni je ke yang hyung masak?
Jhope: *senyum bangga* yup!
Vkook: RAMEN JE KE!?
Jhope: 😒 bersyukur la hyung masakkan ramen ni untuk korang kalau ikutkan hati hyung yang suci lagi murni ni, dah lama dah hyung bagi korang makan whiskes je tau tak (makanan kucing).
Taehyung: Kejam gila hyung ni (T_T)
Jhope: diam la kau taetae, makan senyap² tak boleh ke?
Di sebabkan mereka terlalu lapar, mereka pun makan lah jugak ramen tu dengan rasa tak bersyukur langsung.
TBC....
(A/N: sorrryyyyyyy kalu x best. Btw author tak tau kenapa setiap kali sebut nama jin author teringat 'jin hantu' tu 😂)
Jin: sebab kau nak kene tendang 😠.
Author: Mian jin oppa 😂
YOU ARE READING
[C] HELP!! [BTS Horror FanFiction!]
HorrorGangguan demi gangguan terjadi kepada bts semenjak suga mengambil satu barang di sebuah bangunan lama. Niat untuk memulangkan barang yang di ambil suga telah menyebabkan empat orang ahli bts hilang. "Suga: kita kena cari diorang secepat mungkin." "...