Bab 16

3.6K 356 68
                                    

Taehyung: Jin hyung, kita rehat kejap boleh tak? Aku dah penat ni, dah la si jimin ni berat, dah nak patah pinggang aku piggyback dia.

Jimin: Hello! excuse me, aku ni tak wujud ke kau nak kutuk² aku? Kau tu yang macam papan nak cakap aku berat pulak. Kau tu harap je makan macam jin. Eh! *pandang jin* maksud aku 'jin hantu' bukan 'jin hyung', mian jin hyung. *ketawa*

Jin: *facepalm* Kau diam la jimin. Sakit pulak hati aku tengok kau.

Jungkook: *cakap dengan diri sendiri* Aku ni tak wujud ke? Asal dorang tak layan aku? Hukhuk T^T, sedih.

Jimin: Hoi kookie yang kau tercegat lagi kat situ dah kenapa? Sini la, jin hyung suruh rehat dulu dalam kelas ni.

Jungkook: *berlari kearah jimin* Nae hyung.

Mereka berempat buat keputusan untuk berehat sebentar (bersama kitkat) sebelum memulakan perjalanan.

Jin: *hadang pintu dengan meja supaya tak boleh di buka dari luar*

Taehyung: neo gwenchanha jiminie?

Jimin: Nan gwenchanhayo, cuma kaki aku ni sakit sikit.

Jin: *duduk depan jimin* sini hyung tengok. *belek muka jimin* Hmmm.. nasib baik sikit je luka tu, sini *tampal plaster dekat luka jimin*. *membebel* Lain kali jangan nak tunjuk hero sangat, kalau teruk macam mana? Kau rehat la dulu, biar hyung berjaga dulu.

Jimin: Gomawo hyung-nim.

Jungkook: Jimin hyung sini la baring atas riba kookie.

Jimin: *baring atas riba jungkook* Gomawo kookie.

Taehyung: *check line dekat handset dia* ishh! Mana line ni? Haaa! Ada pon. *call seseorang*

Sementara tu..

Rap mon: *cari line* Haa!! Ada pon line. Eh! Ada message. *Baca message* Sila tambah nilai untuk kekal aktif. Cis! Time genting macam ni la kredit nak habis.

Lulu: Harap je pakai ipong kredit pon tak ada.

Rap mon: Kau senyap la hantu. Aku kiss nanti baru tau.

Jhope: *merenung tajam rap mon* Jangan kau berani nak sentuh jagi aku!

Rap mon: *buat muka annoying* Sapa jagi kau? Ni *tunjuk lulu* Ambik la, aku tak heran.

Suga: *stress* Senyap la. Dalam sehari kalau korang tak bergaduh tak boleh ke?

NamHobe: *serentak* TAK BOLEH! *tutup mulut* OMO!

Suga: *bengang* Korang berdua memang nak kene belasah kan?

Bangunan yang sememangnya gelap kini semakin gelap disebabkan oleh aura kegelapan yang di keluarkan Suga telah tersebar di setiap pelusuk bangunan.

Di suatu sudut kelihatan dua orang manusia sedang berpelukan sesama sendiri, siapa lagi kalau bukan Rap mon dan Jhope. Apa yang pasti mereka berdua bukan la ghei.

Aura kegelepan yang di keluarkan oleh Suga juga telah menyebabkan Lulu si hantu hilang tanpa di kesan. Lulu si hantu terfikir untuk menyelamatkan dirinya sendiri tanpa menghiraukan Rap mon dan Jhope yang sedang mengigil ketakutan.

Jhope: *mengigil ketakutan* Monie (aku tetiba teringat lagu keropok moni) titew takut la, titew rasa Suga hyung kena rasuk la. Awww, eotteokhae? Takut titew *buat gaya takut in gedik way*

Rap mon yang sedang memeluk Jhope segera meleraikan pelukan tersebut. Rap mon kini mengalami double triple tahap ketakutan. Pertama, takut kepada Suga. Kedua, takut kepada Jhope yang seperti kerasukan jin pondan ( eeerrrrr *garu kepala*).

[C] HELP!! [BTS Horror FanFiction!]Where stories live. Discover now