/Bangunan lama/
Jimin: hyung, jimin nak tanya something boleh tak?
Suga: hmmm... kau nak tanya apa?
Jimin: sebenarnya apa kita buat dekat bangunan lama ni?
Suga: *sigh* -_-# tadikan hyung dah cakap, hyung nak ambil barang hyung yang tetinggal masa kita shooting tadi.
Jimin: ooooooooohhhhhhh..... tapi ba---
Belum sempat jimin menghabiskan ayatnya suga terlebih dahulu memintas kata² jimin.
Suga: jimin baik kau senyap sebelum hyung pukul kau.
Jimin: *pouts* nak tanya pon tak boleh.
Suga hanya membiarkan jimin dengan rajuknya.
Sementara itu di luar.
Namjoon: *sigh* ishhh! Mana suga hyung dengan jimin ni? Aku dah penat ni *merungut*
Jin: sabar la sikit, kejap lagi keluar la dorang bedua tu.
5 minit telah berlalu.
Kelihatan jimin dan suga sedang berlari ke arah mereka berdua.
Jin: haaa tu dorang dah keluar. Eh asal dorang kabut semacam je tu. *menjerit* yaa!! yoongi dah jumpa belum barang kau tu?
Suga: *menjerit* dah, hyung cepat masuk kereta.
S
K
I
P/BTS dorm/
Kelihatan tiga orang manusia yang sedang dalam ketakutan, kerisauan dan keresahan melihat dapur yang berselerak macam baru lepas WWII.
2 minit sebelum tu.
~jin Message~
" lagi 5 minit hyung sampai rumah. P/S: siap korang kalau rumah bersepah terutama sekali DAPUR."
Taehyung: habis la kau hyung kene sembelih dengan jin hyung.
Jhope: *ketuk kepala taehyung* *menjerit* Ya!! daripada kau bising baik kau tolong hyung cepat.
Jungkook: 😒 hyung cakap orang lain bising padahal dari tadi dia je yang dok jerit² kemasnya idok.
Tiba². YAAAA!!!! apa korang dah buat ni? Pekikan jin yang kuat sekuat guruh dilangit telah menyebabkan 3 orang manusia yang sedang khusyuk bergaduh tadi terkejut beruk (beruk pon tak terkejut mcm dorang)
Vkook: bukan kiteorang yang buat jin hyung, hobie hyung yang buat.
Jin: *pandang jhope*
Jhope: hoiii! Sampai hati korang buat hyung mcm ni (T_T).
Jin: tak payah buat drama. Cepat kemas S.E.K.A.R.A.N.G!!
Vhopekook: Nae hyung ~T_T~
S
K
I
Psuga pov~
"Apa yang aku nampak tadi? Kenapa 'benda' tu pandang aku macam tu?"
~Flashback~
Jimin: hyung kau dah jumpa belum barang kau tu? aku dah penat ni.
Suga buat tak endah.
Jimin: hyung kau pekak ke?(A/N: amboi kurang hasam btol jimin ni)
Suga: *menjerit* haaaaaa!! Jumpa pon 😄 *pegang bandana yang dia selalu pakai kat kepala*
Jimin: *terkejut* OMO! Yaa!! Hyung datang sini malam² macam ni cuma nak ambik bandana ni je ke?*muka tak percaya* (pecayalah bukan jimin je yang terkejut, tapi author pon terkejut jugak. Macam tak ada bandana lain je si suga ni 😒)
Suga: *motionless* Nae.
Jimin yang masih lagi bengang dengan suga segera meninggalkan suga berseorangan.
Suga yang merasakan dirinya di perhatikan segera menoleh ke belakang. Pandangan suga terpaku pada kelibat seorang wanita yang sedang merenung tepat ke arahnya dengan pandangan yang sukar di tafsir(?).
Tanpa membuang waktu walaupon 0.01 saat, suga terus lari sekuat hati tapi sempat mencapai tangan jimin. Jimin yang kebingungan hanya mengikut hyungnya itu lari.
~end flashback~
Ahh lantaklah bukan ada kaitan dengan aku pon.
Tanpa suga sedar, sepasang mata sedang memerhatikannya sejak dia meninggalkan bangunan tersebut.
TBC......
(A/N:sorrrryyyy klu x best *pouts+aegyo*)
Jimin: Author noona tak payah buat aegyo, tak comel pon *gelak jahat*.
Author: *kejar jimin dengan penyapu*
YOU ARE READING
[C] HELP!! [BTS Horror FanFiction!]
HorrorGangguan demi gangguan terjadi kepada bts semenjak suga mengambil satu barang di sebuah bangunan lama. Niat untuk memulangkan barang yang di ambil suga telah menyebabkan empat orang ahli bts hilang. "Suga: kita kena cari diorang secepat mungkin." "...