Bölüm 44

30.4K 1.7K 154
                                    

'Bu bebekler neden ağlayıp duruyor?'

Cesur ciddi bir şey söyleyecek gibi gözlerini kısarak baktı amcasına.'Çünküü..bebekler amca.'

Devran yeğeninin bilmiş tavrına bıkkınlıkla bakmıştı.Cesur geldiğinden beri yanı başından ayrılmıyordu.'Ama ağlıyorlar Cesur.'

'Immm..o zaman acıkmışlardır..Ya daaa altlarına yapmışlardır hani bebek ya tuvaete gitmeyi bilmezler..'

Devran yorgun olmasına rağmen Cesur'un bu sözlerine gülümsemişti.'Böyle direk senin gibi büyümüş çocuğum olsa olmaz mı..Böyle bebek halleri çekilmiyor.'

'Ama bende bebektim amca sonra büyüdüm.'

Devran sanki karşısında büyük biri varmış oturmuş dertleşiyordu yeğeniyle.O kadar yorgundu ki günlerdir gözüne doğru dürüst uyku girmemişti.Kucağındaki oğlu huysuzlaşınca yavaşça sallamaya başladı.'Aman oğlum aman...Uyanayım deme sen uyanırsan Sonat da uyanacak..Ne vardı kardeşin gibi uslu olsan..Hep sen yoldan çıkarıyorsun Araz bey.'

Cesur yataktaki bebeğe baktı sonrada amcasının kucağındaki bebeğe.'Amcaa...Ama o Araz değil ki Sonat.'diyerek amcasının kucağındaki bebeği işaret etti.

Devran kaşlarını çatmıştı.Kucağındaki oğluyla yataktaki oğlu arasında gezdirdi gözlerini.'Karıştırma amcacım, kucağımdaki Araz..Sonat'ım daha uslu olduğu için mışıl mışıl uyuyor baksana yatağa.'

'Hayıır yataktaki Araz, amca..Nasıl bilmiyorsun?'

Cesur Sinirli bir şekilde amcasına bakıyordu.Söylediği şeyin doğruluğundan emindi adeta.

Devran yeğeninin ısrarına sinirlenmişti.Küçücük boyuyla amcasına dikleniyordu Cesur Bey.'Bana bak Cesur, kafamı karıştırma kucağımdaki Araz diyorum işte o kadar..'

Sahra odaya girdiğinde birbirine çatık kaşlar altından bakan amca yeğen bulmuştu.Ortamdaki soğuk rüzgarı hissetmemek elde değildi.'Ne oluyor burada?'

'Ya Sahraaa, amcam daha bilmiyoğ hangi bebeği taşıdığını.'

Cesur Sahra'nın yanında durmuş kötü kötü bakmaya devam etmişti amcasına.Sahra bu sözlerle gülümsemişti.'Öyle mii?Peki hangi bebeği taşıyormuş amcan?'diye sorarken gözleri Devran'daydı.

'Sonat'ı taşıyoğ ama Araz diyoğ ona.'

'Tabiki Araz diyorum çünkü Sonat yatağında uyuyor..Benimle inatlaşma artık küçük bey.'

Sahra Devran'ın ciddi ciddi Cesurla tartıştığına şahit oldukça kahkahalara boğuluyordu ama hepsini yutmak zorunda kalıyordu yoksa Devran ve Cesur beyin öldürücü bakışlarının hedefi olabilirdi.Gözlerini iki oğlu arasında gezdirdi.O an gülmemek için kendini tutması daha da zorlaşmıştı.

'Söyle Sahra, amcamın taşıdığı Sonat değil mi?'Cesur Sahra'ya ismiyle hitap ederdi.Sahra'ya aşık derecesinde bağlılığı vardı Cesur'un.O yüzden amcasıyla daha çok inatlaşıyordu.

'Bencede Sahra, söyle de benimle inatlaşmayı bıraksın Cesur Bey.'

Devran ters ters bakıyordu Cesur'a.Cesur'un da ondan kalır yanı yoktu.Sahra Cesur böyle sinirli bakınca Devran'a daha çok benzetiyordu onu.Ama bu iki inatçı erkeğin arasında kalmıştı.Kimin doğruyu söylediğini nasıl söyleyeceğini bilemedi bir an ama daha fazla uzatmak da istemedi.

'Hımm..Şey Devran.'diyerek kocasına masum bakışlarla baktı.'Yalnız Cesur haklı..Taşıdığın Sonat.'

Bunu söyleyince Cesur gülmeye başlamıştı.'Baak ben dedim Sonat diye.'

Karatlı Gelini  #Wattys2016Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin