Glasdörrarna slår igen bakom henne då hon går in i skolans stora entré, skratt och glada röster omsluter henne och genast höjer hon ljudet på mobilen. Musiken dunkar genom hörlurarna där hon går med ansiktet gömt under hennes svarta huva och blicken ner i marken, allt för att bli så osynlig som möjligt.
Trots det får hon en knuff i axeln av Chris, skolans badboy, då han passerar henne i korridoren. Han skrattar och genast följer hans vänner med i hånet. Hon ignorerar dem och fortsätter gå, låtsas som om inget just hänt. Hon känner blickar från övriga bränna i nacken, alla undrar nog varför de alltid ger sig på just henne, men det är ingen som vet. Förutom Chris.
Precis då hon når sitt skåp och ska låsa upp det för att ta ut sina saker är det någon som tar tag i hennes axel och rycker henne bakåt. Jade. Hon flinar elakt och sliter ut hörlurarna ur Lexis öron, det svider till, men hon håller tillbaka smärtan. Hon för upp en av snäckorna till örat just som The Reckless and the Brave av All Time Low spelas från hennes Spotify lista.
"Skitmusik," säger hon och rycker loss dem från telefonen innan hon slänger dem i närmsta soptunna. Sedan vänder hon på klacken och går bort längs korridoren, efter Chris. Hon gör allt för att imponera på honom, speciellt trycka ner Lexi.
Hon vänder sig åter om mot skåpet och vrider upp det, struntar i hörlurarna som nu ligger bland halvt uppätna äpplen och misslyckade provpapper. Hon behöver ändå köpa ett nytt par.
"Hej," en maskulin röst hörs bakom skåpluckan och Lexi ignorerar personen till en början, men sedan hör hon nervositeten i dess röst. Denna någon är inte här för att trakassera henne.
Hon slår igen skåpet och ser upp på pojken bredvid henne, vilket hon genast ångrar att hon gjorde.
Connor.
♔
Hihi
Hur mår ni? Mår ni bra? Jag mår okej (;
Tycker om slutet på det här kapitlet, tycker dock inte om början, men nu vet ni hur hon blir behandlad i skolan :/
Kram ^^
YOU ARE READING
Not Delivered ♔ swe
RandomHon trodde att hon var ensam, att hon alltid skulle vara det. Men hon hade fel, så fel.