51

155 15 9
                                    

Det är mörkt. Becksvart. Det enda som hörs är tystnadens susande i väggarna och mörkrets viskande.

Ensamheten svider i bröstet, gnager som en parasit bort all den lycka hon kände för endast en vecka sedan. Allt är borta.

Tre veckor. 21 dagar kvar tills hon får åka hem igen, men hur länge till står hon ut med smärtan som växer i bröstet, med känslorna som långsamt försvinner. Allt som blir kvar är endast tomhet. Ett hål i henne själv som bara en viss person kan fylla.

Det var inte längesedan som det hålet nästan växte igen helt och hållet, men nu är det större än någonsin.

Hon hatar sig själv för att hon gick med på det, hon hatar alla som lät henne åka hit, hon hatar allt. Förutom honom. Men han finns inte här, han är flera mil bort, för långt bort.

Saknaden börjar övergå till hopplöshet, men smärtan är densamma.

Den mjuka madrassen under henne är ingen tröst, men rakbladet i hennes hand är.

Hon reser sig upp från sängen, känner det varma blodet längs armen och öppnar sedan dörren. Utanför möts hon av samma mörker hon tidigare befann sig i, samma tystnad och samma smärta.

Hon skulle kunna åka härifrån, åka hem, men det går inte. För pengar är en brist.

Vattnet i duschen smattrar mot golvet och färgas snart rött, det svider, men det hjälper. Smärtan övervinner smärtan.

Om Connor var här skulle han tagit hennes arm i sina händer och sett på den med förtvivlan i ögonen, han hade lindat om den och försiktigt hållit henne hos sig.

Men han är inte här.

Tänk om han glömt henne, tänk om hon är bortglömd.

Kanske borde hon stanna här, för att slippa den smärtan.

FÖRLÅT HEMSKT LEDSEN FÖR SENT KAPITEL.

En moped exploderade i våran garagelänga inatt 30 minuter efter att jag befann mig på platsen. Själv hörde jag inte smällen då jag var alldeles för trött, men min lillebror vaknade av den och min kompis som bor några hundra meter bort hörde den också.

Det började brinna men brandkåren kom innan det hann sprida sig, som tur var.

Lite uppskrämd efter detta, men glad att inget värre hände.

Not Delivered ♔ sweNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ