- 3 -

200 19 18
                                    

Keesokan harinya

Aku suruh dia freeze! Armor down!

Nananana nanana nanana

Jangan engkau mengada nak buat gila

Kerana aku Cik Nab! Cik Nab!

Balqis/Aisyah/Adam : -_-

Che Nah : -_- Oi Cik Nab. Apahal engkau tetiba bertandang rumah aku kul 5 pagi ni?

Cik Nab : Dah datang belum?

Che Nah : Shiapa kamu bilangin? *pelat Bandung*

Cik Nab : Alah... buat-buat tak tau pulak.

Che Nah : *ketuk kepala Cik Nab dengan kuali DO* apa pulak kejadah budak tu nak datang waktu subuh macam ni?

Cik Nab : La... tak datang lagi?

Che Nah : Adakah ceq bergurau?

Cik Nab : *sengih-sengih* aku ingat dah sampai. Baru semangat nak jumpa.

Che Nah : Dah! Get in from my house! *tendang buntut Cik Nab*

Cik Nab : *buntut tonggeng* *tertelan tanah*

Balqis : -_- It's get out la, apehal get in pulak.

Che Nah : Pi siap-siap. Solat subuh lepas tu mandi. Kakak tu dah siap apa yang patut?

Balqis : Dah. Tapi apa maksud Cik Nab "tak datang lagi"?

Che Nah : Maksudnya, engkau tak mandi lagi. Pi mandi!

Balqis : -_- ughh, curios sangat *tangan di bahu*

*******

Are you ready kid?

Aye aye captain!

I can't hear you

Aye aye captain!

Auwww ~ Who lives in pineapple under the sea?

Spongebob Square...

??? : Hello?

Semua : -_- Since when cikgu muka ketat tu guna ringtone macam tu?

Balqis : Ugh! Ngantuknya! *menggeliat*

Eunna : Bersabarlah sahabatku. Perjalanan masih jauh...

Balqis : Sejak bila aku kenal engkau?

Eunna : -_- *ketuk kepala Balqis dengan senduk* main gila dengan aku eh?

Balqis : Alolo, gurau di pagi hari.

Keadaan dalam bas sangat riuh ditambah pula yang sertai kem ini kebanyakannya dari kelas 5 Sains 2. Jangan cakaplah. Kecoh sekampung sampai cikgu yang jadi supervisor pelajar pun rasa macam nak gigit pintu bas. Tak pun ditokak leher pemandu bas. Dahlah dipaksa juga sertai kem ini dengan anak murid tahap Ribena.

Cikgu : Semua senyap. Saya nak bagi tau peraturan yang ada kat kem tu. Bla bla bla...

Dengan tekunnya 40 pelajar yang berada di dalam bas itu mendengar ceramah pagi cikgu walaupun sebelah lagi jiwa melayang ke dunia lain. Lebih suka bermain dengan imaginasi sendiri termasuk Balqis yang asyik merenung ke luar tingkap sambil memerhati sebilangan pelajar yang datang lewat ke sekolah. Hari ni istimewa sedikit. Cikgu add math yang menjadi penyambut tetamu kedatangan pelajar yang lewat dan pastinya rotan kesayangan kemas di pegangan.

Eunna : Woi! Pi usya suami orang pulak.

Balqis : Flower kau! Aku tengok padang.

Eunna : Bohong mak aih.

AKU, IDOL DAN POKOK NYIOQWhere stories live. Discover now