"İşte o zaman,
her halinle değil ama bu halinle,
düşmenle değil yükselmenle,
esfel-i safilinle değil ahsen-i takviminle,
yani insan-ı kamilinle bizden yücesin
işte o anda secdeye değersin.
Sözün özü Ey Adem,
Baş dikmeye,isyan etmeye,hataya düşmeye senin gücün var da meleğin yok. Yani bir iktidar çekimi senin insanlığını meşrulaştıran.
Seç seçebildiğini.
Ne olmak istersen o sensin.
Nazan Bekiroğlu
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
(flshlight/bethany mota -jessy j cover)
********"Yaşamayı seçemediğim çevrem,ailem,benim isteğim dışında oluşuveren arkadaşlıklar...Elimde olmadan aşık olduğum adam... Farkında olmadan müsvedde bir kağıt parçası gibi buruşturup attığım koca bir hayat... Öylesine boş ,öylesine gereksiz bir hayat yaşıyormuşum ki. Sevdiğimi sandığım insanların bana yaptıklarını, yaşattıklarını gördükçe, ondan başka kimsemin olmadığını şimdi çok daha iyi anlıyorum. Buraya tam iki aydır yazmıyordum. Ve o iki ayda o kadar çok şey oldu ki... Buraya tüm hislerimle aktarmam mümkün değil. Yine de yazacak ve yazdıkça rahatlayacağım. En azından ben öyle umuyorum. Nerden başlasaamm. Evet en son yazdıklarıma şöyle bir bakınca Esra ile olan arkaşlığımı ve bana islamiyeti anlatışını yazmışım. Ha birde unutmadan Daniel'e olan aşkımdan bahsetmişim. Yine. O günün ertesinde tekrar Esra'nın yanına gitmiştim. O gün güler yüzüyle beni kırmak istemezcesine islamda kadın erkek ilişkilerinden bahsetti. Yine ayet ve hadisler okudu. O anlattıkça, islamiyetin kadına verdiği değeri gördükçe , içimde hissettiklerim inanılmazdı. Avrupa ülkelerinde,kadının yeri gözümde canlandıkça kendime dedim ki "Seni sadece basit bir obje,parasal istekler üzerine yarıçıplaklığını kullanan bir ülkenin,yine kadını bir köle ve günahkar olarak tanımlayan dinine mensup bir halde yaşamak mı istersin,yoksa kadını yücelten, ona değer veren islamiyetin çatısı altında mı yaşamak istersin?" cevap son derece basitti. Ben islamiyetin kadını olmalıydım.
Şimdi burada bir ara vermeliyim çünkü islamiyete adım atışım ve o hissiyatım burada kaleme dökebileceğim kadar basit değil . O yüzden müslüman olduktan sonra yaşadığım asıl olaylara geçmeliyim. O gün ,yani müslüman olduğum gün ilk olarak bunu biraz sindirmem gerektiğini düşündüm. Birkaç hafta sadece Esra ile buluşmakla geçti. Yine onunla sohbetler ettik. Ve bu birkaç hafta sonunda namazlarımı kılmaya başladım. Dualar ,sureler ezberledim. Daniel'i ne kadar çok sevsem de onunla bir ay görüşmedim. Ve ...ve geçen gün ondan ayrılmak istediğimi söyledim. Ama...ama müslüman olduğumu, bu yüzden ayrılmamız gerektiğini söyleyemedim. Hiç bir şey söylemedi. Sadece baktı. Ne itiraz etti ne de kabullendi. Buraya kadarmış dedim kendi kendime. Bitti artık. Onu görmeyecek,ona sarılamayacak,onu öpemeyecksin. Kendime sürekli bunları söyleyip ağlıyordum. Esra'nın yanına gittim hemen. Canım arkadaşım. Bana Allah yolunda vazgeçtiğin şeyler , öteki dünyada senin destekçin olacaklar. Diyerek bana destek olmuş,beni hiç yalnız bırakmamıştı.Ve dün. Akşam namazından sonra aniden kapım çaldı. Gelen Daniel'di. İçeri girmek istedi. Onu durdurdum. Ama sarhoştu. Beni içeri ittirerek ,zorla girdi eve. Ona karşılık verme fırsatı bile bulamadım. Sürekli bağırarak onu hiç bir neden yokken terk etmemin ona haksızlık olduğunu,bunu haketmediğini ve ona geri dönmem gerektiğini söylüyordu. Bunları söylerken de beni ittiriyor,kollarımdan tutup sarsıyordu. Ben ise sadece ağlıyordum. Onu hala sevmem gerçekten benim suçum muyd?Beni kaybettiği için üzülmüş müydü ,yoksa terk edildiği için gururu mu incinmişti?
Sonrasında olanlar hayatımda yaşamam gereken en özel ve güzel anımın katledilişiydi sadece. O gün , orada Daniel bana... Bana tecavüz etti. Kendimden utandım,tiksindim, kirlenmiş hissettim. Bir müslüman olarak,dahası bir kadın olarak yaşadıklarımdan utandım. Yanımda kimse ama kimse yoktu. Daniel gittikten sonra ağlayarak duşa girdim. Kaynar suyla banyo yaptım. Ama ne olursa olsun onun izini,o iğrenç anları üzerimden silemedim. Bütün gece namaz kılıp dua ettim. Kimse yoktu o kötü zamanlarda. Ama...ama Allah vardı. Dua ettim secdede sabaha kadar. Ve şimdi sabah namazından sonraki o huzurlu anda,güneşin doğuşunu izliyorum sessizce.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AHRAZ
SpiritualOnlar hiç umulmadık bir anda ,hiç beklenmeyen bir zamanda, hayat onlara iyi veya kötü davranırken karşılaştılar. Laurel hayallerinin peşinden gitmedi, gidemedi hayat ona bu şansı sunmamıştı. Küçükken kurduğu hayallerden farklı bir hayat yaşıyordu. B...