Hoofdstuk 3

76 3 3
                                    

Na vijf minuten zitten we met z'n drieën op mijn kamer. Ik, Ramon en Valerie. (Met de gordijnen dicht, anders zouden ze misschien de spiegel kunnen zien)

,,Oké, dus jij wil leren kaften?" Vraagt Ramon.

,,Ja," antwoord ik onzeker.

,,Dat kan toch liefje?" vraagt hij aan Valerie. Die knikt en ze zoenen. Ik zie voor de zoveelste keer hoe hun tongen in elkaars mond verdwijnen. Ik voel een steek van jaloezie.

,,Niet klef doen op mijn kamer als je wil," zeg ik. Ramon en Valerie maken zich los. Valerie pakt een boek van de stapel en legt uit hoe ik het moet kaften.

,,Het is best simpel," zeg ik als Valerie klaar is.

,,Inderdaad, probeer het maar eens zelf," antwoord ze.

,,Oké," zeg ik en ik ga aan de slag. Ramon en Valerie blijven kletsen, maar dan net bij dat éne zinnetje kijk ik op. Valerie vroeg aan Ramon of hij wilde blijven slapen.

,,Ja, wat nou?" vraagt Valerie als ze ziet dat ik opkijk. ,,Mag Ramon niet komen logeren?"

,,Natuurlijk wel!"

Ramon antwoord ja en dan verdwijnen ze hand in hand van mijn kamer. Ik denk weer aan ruim een half uur geleden. Toen ik Ramon en Valerie door de spiegel aan het bespioneren was. Toen ze elkaar langzaam uitkleedde en even later ging Ramon steeds harder op en neer terwijl hij 'in' Valerie zat. Net zoende ze op haar kamer... Ik voelde een steek van jaloezie... Ik weet alleen niet waarom. Ben ik, Lola, verliefd op het vriendje van mijn drie jaar oudere zus?! Nee toch? Nee, ik heb geen rare gevoelens bij hem, ik vind hem alleen aardig. Als al mijn boeken zijn gekaft en mijn tas is ingepakt besluit ik te gaan slapen. Ik krijg een rare droom. Ik ontmoet op mijn eerste schooldag een jongen uit mijn klas. Hij heeft donkerblond haar en kastanjebruine ogen. Zijn tanden zijn net parels. Hij heeft stoere kleding aan en een paar sproeten rond zijn neus. Zijn haar zit warrig. Hij neemt me mee naar een fontein en dan... Dan zoent hij me, hij begint me uit te kleden, maar dan schrik ik wakker. Wat is dit voor rare droom? Ik wil helemaal nog geen seks!! Ik ga dan wel naar de eerste... Dan nog!! Waarom droom ik dit?! Ik laat me op bed vallen en vijf minuten later slaap ik weer.

De volgende ochtend word ik wakker van mijn wekker. Het is half zeven. Om half negen moet ik op school zijn. Ik controleer mijn tas voor de zoveelste keer. Ik hoef alleen maar mijn rooster, agenda en etui mee te nemen, maar ik ben elke keer weer bang dat ik iets vergeet. Ik denk weer aan de droom. Zou het een jongen zijn die ik vandaag ontmoet? Was de droom bedrog? Ik trek mijn kleren aan, doe mijn haar in een staart en doe wat mascara op. Ik doe mijn zwarte sandalen aan want het is vandaag best een warme dag. Ik gris mijn tas mee en storm de trap af naar beneden. Daar zitten Valerie en Ramon te zoenen. Weer voel ik die jaloezie. Ik doe alsof er niks aan de hand is en roep: ,,Goeiemorgen!" Valerie roept ,,Au!"

,,Shit, beet ik op je tong liefje?" vraagt Ramon.

Valerie knikt. Ik grinnik en smeer een boterham. Ik heb besloten rustig aan te doen. Over drie kwartier moet ik weg.

,,Hoe heet je broer en met wie heeft ie?" Vraagt Lola als ze een tijdje gepraat hebben.

,,Hij heet Ramon en hij heeft geloof ik met een of andere Valerie, ik kan haar naam niet goed onthouden."

Ik voel dat ik wit weg trek. ,,Wanneer was hij voor het laatst bij haar?!"

,,Hij is vannacht blijven slapen. Ze hebben sinds gisteren verkering."

,,V-volgens mij heeft h-hij iets m-met mijn zus..."

,,O, leuk!" roept Myra.

Ik lach schaapachtig. Dan trilt mijn mobiel in mijn broekzak. 'Valerie' staat er op het scherm. Ik neem op.

,,Hee, Lola! Er komen waarschijnlijk nieuwe buren in dat ouwe krot wonen! Een jongen van veertien, een meisje van negen en een jongen van achttien!"

,,Ow, aha..." zeg ik langzaam.

,,Ben je niet blij dan? Volgens mij is die jongen van veertien echt iets voor jou. Hij heeft donkerblond haar, kastanjebruine ogen, stoere kleding en super witte tanden!! Ze komen vanavond al. Die jongen van veertien heet Bas. Lola en Bas... Hm... Klinkt goed!!"

Ik zit stijf op mijn stoel. Het uiterlijk van Bas... Precies hetzelfde als de jongen in haar dromen! En precies dezelfde dag alleen niet in de klas... Of ja, misschien ook wel...! Help!

,,Eh... O-oké, doei!" zeg ik en ik hang op.

Als ik even later met mijn nieuwe klas achter mijn mentor aan loop komt er een jongen naast me lopen.

,,Hooi, ik ben Bas," zegt hij.

Hij heeft... Donkerblond haar, kastanjebruine ogen, witte tanden en stoere kleding!! OMG wat is hier aan de hand?!

,,Ik eh... Ik ben Lola."

,,Leuk, ik ben veertien maar ik zit wel bij jou in de klas omdat ik groep zeven twee keer heb gedaan."

,,O," zeg ik en ik voel een kriebel in mijn buik als ik opzij kijk naar Bas. Hij is echt knap!

,,Ik ben net verhuist, we zijn vanmorgen aangekomen en wat denk je? Ja hoor al gelijk naar school!"

,,Woon je toevallig naast mij?"

,,Weet ik niet. Ik heb wel een klein zusje en een oudere broer."

,,Ja dus..."

,,Onze enige buren daar heten Rozenveld."

,,Dat ben ik...," zeg ik nu bijna fluisterend.

,,Leuk! Ga je vanmiddag na school mee naar een fontein in het centrum?"

,,Ja, leuk!" roep ik en voordat ik het weet heeft Bas mijn hand vast. Ik voel kriebels in mijn buik, ik heb puddingbenen en ik heb zweethanden. Ineens twijfel ik of mijn make-up wel goed zit en zo en ik heb zin om heel de tijd dicht bij Bas te zijn. Is dit verliefdheid? Ja! Jippie! Ik ben verliefd! En het leukste is nog: volgens mij vind hij mij ook leuk! Nog steeds hand in hand gaan we zitten terwijl alle meiden ons jaloers aankijken.

,,Ik vind je leuk Lola," fluistert Bas in mijn oor.

,,Ik jou ook," fluister ik terug.

,,Dan hebben we nu verkering?" Fluistert Bas.

,,Ja," antwoord ik, terwijl ik bijna vergeet te fluisteren. Zo voelt Valerie zich dus ook... Het mooiste gevoel wat er bestaat, daar kom ik net dus ook achter met Bas... Dat is verliefdheid. Wederzijdse verliefdheid eigenlijk.

Verliefd...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu