Bas is naar huis. Valerie heeft besloten bij Ramon te gaan logeren en pap en mam zijn naar een feestje. Ik hang met een zak chips en een glas cola languit op de bank. Ach ja, pap en mam zijn toch niet thuis, die kunnen er nu niks van zeggen. Ik zet de tv aan en zapp wat rond over de zenders. Op SBS6 zijn de smurfen. Het klinkt kinderachtig, maar het is best leuk. De film duurt tot tien uur dus kan ik hem net afkijken. Tussen elf uur en half twaalf komen pap en mam thuis dus dan kan ik na de film mijn tas inpakken en daarna gaan slapen.
Om tien uur, als de film afgelopen is zet ik de tv uit, de zak chips neem ik mee naar boven en de fles cola zet ik terug in de kast. Niks van te merken dat ik waarschijnlijk een paar kilo aangekomen ben. De zak chips had ik een paar dagen geleden stiekem gekocht met geld dat ik op straat gevonden had. Ik denk weer aan Bas. Is hij toch geen player als hij gelijk nadat hij me één keer gezien heeft al verkering wilt? Nee toch? Dan ben ik ook een slet, want ik heb hém ook nog nooit eerder gezien. Ik kijk op mijn wekker. Shit! Al half elf en ik heb nog helemaal niks in mijn tas zitten! Ik spring van mijn bed af en kijk op mijn rooster. Morgen heb ik Frans, OMG! Dat is de grootste ramp! Ik pak mijn spullen voor Frans en stop ze rechtop in mijn tas. Tekenen. Ik pak een kleurdoosje van de basisschool en stop het in mijn tas. Het zijn goede potloden dus waarom niet? Techniek. Geen flauw idee wat ik daar van moet verwachten, ik blader door het boek en denk: fucking saai. Ik stop het toch maar in mijn tas want ik heb geen zin in een donderpreek op mijn eerste lesdag. Ik stop ook nog wiskunde, biologie en mijn gymspullen er in. Ik rits 'm dicht en zet 'm naast mijn bureau.
Ik lig net in bed als ik een autodeur dicht hoor klappen. Ik grinnik en doe mijn ogen dicht. Ik ben heel braaf geweest en heb absoluut niet een hele zak chips leeggegeten! Haha, het tegenovergestelde ervan dus! Ik denk aan vandaag. Bas kan echt super romantisch zijn! Jammer dat ik niet dag en nacht bij hem kan zijn. Ik voel een kriebel in mijn buik en merk dat mijn handen beginnen te zweten, smoorverliefd! Morgen ga ik wel naast iemand anders zitten, een meisje, anders maak ik geen vriendinnen en als het dan uit gaat ben ik de klos, dan heb ik helemaal geen vriendinnen meer. Ik denk aan de meiden die me wel aardig leken vanmiddag. Ik ga denk ik naast het zusje van Ramon zitten. Hoe heet ze ook al weer...? Myra! Dat was het! Morgen ga ik tegen Valerie zeggen dat ik bij het zusje van Ramon in de klas zit, waarschijnlijk weet ze dat dan allang, maar ach, wat maakt het uit? Na nog een half uur na te liggen denken over van alles en nog wat, en ik net bijna slaap, komt er ineens een ziekenauto met loeiende sirenes onder mijn raam door crossen. Ik ben in een keer weer klaar wakker. Ik blijf nog een half uur liggen maar slapen lukt niet. Ik sta op, loop naar mijn bureau en pak mijn ipod.Ik ga weer terug in bed liggen en begin testjes te googlen. Mijn blik valt op een link: 'is mijn vriendje een loverboy?' Ik klik 'm aan, maar waarom? Ik klik op het pijltje terug. Ik zie nog een link staan, maar... OMG! 'Wil mijn vriendje seks?' Ik ben er toch nieuwsgierig na en vul hem in. Sommigen vragen zijn echt nog lastig omdat we nog geen dag verkering hebben. Uiteindelijk komt er uit: 'er bestaat een kans, maar wees er nog niet te zeker van.' Ik grinnik bij de gedachte alleen al, ik kan het me nog niet voorstellen: seks met Bas. We hebben gezoend, maar... Wat stelt dat nou voor? Nou ja... Hij begon. Ik google: meest gespotte loverboys. Ik klik op afbeeldingen en blader er wat doorheen. Ineens valt mijn blik op een foto van... Van... Ramon?! Ik ga Valerie NU waarschuwen. Ik pak mijn telefoon en stuur Valerie een whatsappje: 'Heeii zussie, je moet echt uitkijken voor Ramon! Op internet staat een foto van hem onder de tekst: 'een van de meest gespotte loverboys!' Alstie echt een loverboy is moet je uitkijken! 😕' Ik tik op verstuur en bijna meteen daarna krijg ik een antwoord terug. 'Lola, doe niet zo stom, hij is heus geen loverboy! 😠'
Ik zet mijn telefoon op stand-by en pak mijn iPod weer. Ik typ in op google: 'tekencursus' en druk op gereed. Er staat niks tussen de links dus typ ik er achter nog: 'west-brabant' ik klik op een link en kom op de homepage van de site terecht. Ik kijk in het menu en klik op: 'kunstcursus jongeren'. Ik kijk waar het is. Best dichtbij. Ik klik op de link voor het invulformulier. Ik zie een rij met getallen staan, ik kijk nog eens goed maar dat blijkt uiteindelijk het bedrag te zijn. Ik besluit nu toch maar te gaan slapen. Ik leg mijn ipod neer en doe mijn ogen dicht. Vijf minuten later slaap ik.
De volgende morgen word ik wakker en zie ik als ik door mijn raam kijk een groot hart in de tuin staan. Ik klim uit mijn raam, via de boom naar beneden. Ik maak de kleine pakjes die er in zitten open. Ik voel aan mijn hals, aan het kettinkje dat ik gisteren van Bas had gekregen. In alle pakjes zitten briefjes met daar op tekst dus die lees ik pas na school. In het onderste pakje zit een ring. Ik doe hem om, ik klim langs de boom weer mijn kamer in en kleed me om.
Als ik klaar ben met alles spring ik op de fiets en na een klein halfuurtje ben ik op school. Ik zoek een plekje voor mijn fiets. Na vijf minuten heb ik dat eindelijk gevonden. Ik kijk het plein rond. Op het muurtje zit al de halve klas. Van een afstandje zie ik Bas al zitten. Hij kijkt om en ziet me ook. Hij springt op en ik vlieg hem om zijn hals. Hij drukt zijn lippen op de mijne. Ik voel zijn tong tegen mijn lippen en doe mijn mond een stukje open. Zijn handen zakken van mijn rug naar mijn kont. Ik maak me langzaam los en geef hem nog een paar kusjes.
,,Hoe eh... Waarom geef je me eigenlijk zo veel cadeautjes?" Vraag ik.
Ik zie tranen in Bas' ogen schieten. ,,Mijn vorige vriendin had het uit gemaakt omdat ik haar te weinig cadeautjes gaf, ik wil niet dat dat bij jou ook gebeurd!"
,,Oké, maakt niet uit, maar ik hoef niet persé cadeautjes, het gaat me om de gezelligheid en dat we verkering hebben en niet om de cadeautjes."
Bas glimlacht. ,,Gelukkig, anders ben ik straks blut."
Ik lach en hij zoent me weer. Nu legt hij gelijk zijn handen op mijn kont. Een van de jongens uit onze klas ziet het en fluit, Bas en ik trekken ons er niets van aan en zoenen gewoon lekker door. Ik hoor de anderen meiden giechelen en fluisteren. Dan hoor ik een van hen vragen: ,,Lola, vandaag naast elkaar?"
Ik maak me los van Bas en vraag: ,,Wie vroeg dat?"
,,Ik," zegt Myra.
,,Is goed."
Ze haalt haar tas naast zich weg en ik ga naast haar zitten. Bas gaat bij de jongens zitten. Jenna en Fabiënne komen bij ons staan.
,,Hebben jij en Bas verkering?" Vraagt Jenna.
,,Ja," antwoord ik blozend.
,,En jullie zoenen al?" Vraagt Fabiënne.
Ik knik. ,,Hebben jullie al een leuke jongen op het oog?"
Myra knikt gelijk. ,,Cem is echt zo knap!"
Ik kijk om en merk dat Fabiënne en Jenna ook kijken.
Cem is inderdaad niet de lelijkste... Maar Bas is knapper.
,,Oké," zegt Fabiënne. ,,Ik nog niemand."
Nu zijn alle blikken op Jenna gericht. ,,Ikke... Eh... Ook nog niemand."
Myra en ik kijken elkaar aan en halen onze schouders op. Nu komt Aisha er ook bij staan maar net dan gaat de zoemer. Bas komt naast me lopen en hand in hand lopen we naar binnen.
JE LEEST
Verliefd...
RomanceAls Lola verliefd word gebeuren er heel veel rare dingen in haar gekke leventje. Welke? Dat lees je in dit boek!