Hoofdstuk 4

65 3 5
                                    

De mentor begint uit te leggen maar Bas kletst met mij.

,,Hoe oud ben jij eigenlijk?" vraagt hij.

,,Dertien," zeg ik.

,,Dan ben ik dus een jaar ouder... Nou ja, het zal wel!"

Ik zie hoe zijn lippen bewegen. Volle, lichtroze lippen, die lieve, zachte woorden uitspreken. Ik kijk diep in zijn ogen. Kastanjebruin, dat wist ik al, maar er zitten een paar gouden, blauwe en gifgroene spikkeltjes in. Zo mooi! En dan kiest hij voor míj?! We zitten nog steeds hand in hand. Bas blijft mij ook in mijn ogen kijken.

,,Je hebt gifgroene ogen met gouden spikkeltjes Loolie," zegt hij zacht. Hij pakt de punt van mijn lange donkerblonde staart. (als mijn haar los is komt het net niet tot op mijn kont.) ,,En je hebt prachtige haren..." zegt hij.

Ik giechel. Kan ik er wat aan doen dat hij zo leuk is!! ,,Thanx."

Hij is vijf minuten stil, maar dan breekt ze zon door en hij schijnt op mijn lange staart.

,,Nu lijkt je haar wel goud Loolie. Echt mooi!"

,,Bas!" roept mevrouw van Mum.

,,Ja?" vraagt Bas geschrokken.

,,Kun je misschien stoppen om met Lola te flirten en alsjeblieft gewoon luisteren?!"

,,Sorry..."

,,Oké."

,,Volgens mij zit die vrouw in haar maandelijkse vrouwending!" zegt Bas tegen mij.

Ik giechel. ,,Nu je het zegt...!"

Met de kennismakingsdag was mevrouw van Mum een hele aardige vrouw. Ze geeft tekenen, handvaardigheid en techniek en dat hebben we allemaal van haar. Van techniek weet ik niet precies wat ik moet verwachten, maar het lijkt me wel leuk. Tekenen en handvaardigheid wéét ik dat het leuk is. Ik kijk de klas rond en tel de meisjes. Tien maar?! Van de negenentwintig?! OMG!! Ik bekijk de meisjes van top tot teen. Iedereen heeft naambordjes op tafel staan. Fabiënne lijkt me wel aardig en niet te verwend. Jenna ook. De zoemer gaat. Ik heb het idee dat ik zowat doof word. Een paar jongens staan al op, maar mevrouw van Mum roept dat ze moeten blijven zitten. ,,Normaal is de les nu afgelopen en ga je naar een ander lokaal, maar nu blijven we even zitten."

Ik voel dat Bas zijn vingers om mijn haar draait en ik kijk hem aan. Hij glimlacht en komt dichterbij. Hij geeft me een kus op mijn mond. Een hele korte. Heel even voelde ik zijn lippen op de mijne. Ik bloos en kijk weer naar alle meiden. Natuurlijk! Myra is ook aardig! Ze is het zusje van het vriendje van Valerie! En niet alleen daarom, ze is gewoon aardig. Ik kijk naar mevrouw van Mum. Ze lijkt me echt super aardig. Morgen hebben we techniek van haar. Ik besluit even te gaan luisteren naar wat ze allemaal te vertellen heeft. Bas speelt met mijn vingers. Ik grinnik en kijk hem aan. Na vijf minuten stil zijn houd ik het niet meer vol om te luisteren dus ik begin weer met Bas te praten.

,,Zullen we samen naar huis?" vraag ik.

,,Ja, is goed, naar jou of mij?"

,,Weet ik niet... Kies maar."

,,Bij jou zitten we niet tussen de dozen..."

,,Ik heb een boomhut. Vorig jaar met een vriendin gemaakt."

,,Super gaaf Loolie! Daar kunnen we wel in."

Ik schrik me rot van de zoemer die gaat. Bas grinnikt om mijn gezicht.

,,Oké, knappertjes! Jullie mogen naar huis!" roept mevrouw van Mum.

,,Of gaan we nou naar die fontein?" vraag ik aan Bas terwijl we opstaan.

Verliefd...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu