Wanneer we het Technieklokaak binnen lopen laat Bas mijn hand los, geeft me nog een kus en gaat bij de jongens zitten. Als Lola bij de meiden komt zitten valt het gesprek stil.
,,Waar ging het gesprek net over?" Vraagt Lola.
,,Niks bijzonders," zegt Myra.
Lola haalt haar schouders op en gaat naast Myra zitten. Ze ziet dat Bas haar aan zit te kijken en hij heeft haar een knipoog. Lola merkt dat ze moet blozen. Myra ziet het en stoot haar grijnzend aan. ,,Jij en Bas zijn echt schattig samen!"
Lola bloost nog meer. Mevrouw van Mum heeft ons even laten kletsen maar begint nu wel met de les. Ze begint te vertellen en omdat we een blokuur hebben doet ze eerst even een voorstelrondje waarin iedereen zegt wat zijn of haar hobby's en interesses zijn. Bas zegt heel lief bij een van zijn interesses: ,,Lola," en Lola merkt dat ze begint te blozen. Mevrouw van Mum glimlacht, de jongens lachen en de meiden grijnzen.
Na het voorstelrondje legt mevrouw van Mum de eerste opdracht uit.
We moeten een bordspel gaan maken dat over een paar weken af moet zijn. Eerst moeten we groepjes van vijf maken. Myra vraagt meteen aan Lola om samen te doen met nog 3 anderen.
,,Zullen we Fabiënne en Jenna vragen?" Vraagt Lola aan Myra.
Myra knikt en ze lopen naar Fabiënne en Jenna toe, die samen staan te kijken met wie ze eens samen zouden gaan werken.
,,Kunnen wij misschien met jullie mee doen?" Vraagt Jenna aan Lola en Myra. Fabiënne staat er een beetje verlegen bij.
Myra schiet in de lach. Fabiënne, Lola en Jenna kijken elkaar met opgetrokken wenkbrauwen aan.
Fabiënne draait met haar vinger rondjes naast haar hoofd, zo van: die is echt gestoord. Nu schieten Jenna, Lola en Fabiënne in de lach terwijl Myra nu de andere drie meiden raar aankijkt. Als ze allemaal weer uitgelachen zijn komt Aisha bij ons staan.
,,Zijn jullie nog maar met vier?" Vraagt ze.
,,Ja?" Antwoordt Jenna. ,,Hoezo?"
,,Kan ik dan misschien nog bij jullie?"
Lola, Jenna, Myra en Fabiënne kijken elkaar aan en geven knikjes.
,,Ja hoor, tuurlijk!" Zegt Myra.
Ineens staat Bas voor Lola's neus en slaat zijn armen om haar heen.
Fabiënne fluit.
,,Loooolaaaaa, je bloooohooooost!" Roept Myra plagerig.
Jenna is met Aisha aan het praten. Bas geeft Lola een kus op haar mond en Myra en Fabiënne staan te grijnzen.
De meiden zijn een kwartiertje bezig - iedereen is met zijn eigen ideeën voor een spel bezig en die voegen ze straks samen of ze kiezen er een uit - als Lola opkijkt omdat ze volgens haar al veel te lang serieus bezig is. Ze ziet dat de jongens lol aan het trappen zijn. Als ze zo onopvallend mogelijk naar Myra kijkt ziet ze dat zij naar Cem zit te kijken en bloost. Cem werpt een blik naar haar en ze houden elkaars blik vast. Allebei blozen ze, maar hoe plotseling ze naar elkaar keken, zo plotseling kijken ze ook weer weg. Dat gaat nog wat worden tussen die twee denkt Lola sarcastisch. Daarmee bedoeld ze dus dat het wel iets gaat worden maar dat het echt nog wel even gaat duren...
Als het blokuur techniek is afgelopen komt Bas naar Lola, Fabiënne, Aisha, Jenna en Myra toe. Cem komt hem achterna. Hij glimlacht naar Myra en alle anderen meiden zien dat Myra moet blozen, net als Cem zelf. Bas pakt Lola's hand en zoent haar. Hand in hand, met de rest achter zich aan lopen ze naar de aula om pauze te houden. Als ze net zitten komt Valerie - zij zit op dezelfde school als Lola- ineens huilend naar Lola toe. Ze zat net gezellig met Bas links van haar, Myra rechts van haar en Jenna tegenover haar. Ze sta op en vraagt aan Valerie wat er is.
,,Ramon," snottert Valerie. Verder komt ze niet.
Myra staat nu ook op. ,,Wat is er met hem?" Vraagt ze.
,,H-hij... Hij heeft me b-bedrogen...," weet Valerie uit te brengen. Ze trekt wit weg, net als Myra en Lotte.
Valerie rukt boos en verdrietig tegelijk haar mobiel uit haar broekzak en laat Lotte en Myra een sms-je zien.
Valerie, sorry maar ik heb je al die tijd bedrogen, ik heb je nooit leuk gevonden, ik wilde je alleen zodat ik op kon scheppen bij mijn vrienden. Het spijt me maar ik wil je voorlopig niet meer zien.
Ramon
,,Heeft Ramon dat..." Probeert Myra voorzichtig.
Valerie begint weer te huilen.
,,Meld je ziek en ga naar huis Valerie, zo kun je niet op school blijven," zegt Lola.
Valerie knikt en loopt naar de administratie om zichzelf ziek te melden.
Lola ploft weer terug op haar stoel naast Bas. ,,Wat was er?" Vraagt hij terwijl hij haar hand pakt.
,,Het vriendje, of ja... nu dus de ex van m'n zus heeft het uitgemaakt, ze is helemaal overstuur omdat hij haar gewoon bedrogen heeft, hij heeft haar nooit echt leuk gevonden, het is alleen zo dubbel want hij is de broer van Myra...," antwoord Lola zachtjes. Ze zoent Bas en voelt dat ze moet blozen.
Langzaam maakt Bas zich los. ,,Al was het de koning Lola, het is een rotstreek," zegt hij lief terwijl hij me diep in mijn ogen kijkt.
,,Jij zou zoiets nooit doen hè?" Vraagt Lola lief. Ze ziet dat zijn pupillen groter worden. Ze heeft ooit een keer gelezen dat dit een teken is dat hij je leuk vind.
,,Tuurlijk niet! Jij bent het leukste meisje dat ik ken, en vast ook van heel Nederland!"
Lola voelt dat ze moet blozen. Hij is ook zo lief! Denkt ze. De zoemer gaat en iedereen staat op om naar de volgende les te gaan. Bas en Lola lopen hand in hand.
,,Myra en Cem lopen met elkaar te kletsen," zegt Bas lief tegen Lola. Lola knikt blozend en werpt een blik op Myra en Cem. ,,Ze lopen bijna met hun schouders tegen elkaar aan en ze blozen allebij, maar ik denk dat het nog wel even duurt voordat die twee verkering hebben," zegt Lola grijnzend.
Ze staan nu voor het lokaal en Bas begint haar weer te zoenen.
,,Ja, tijdens mijn les gaan we niet klef doen dus het lijkt me ook maar beter als jullie niet naast elkaar gaan zitten," horen Lola en Bas iemand - blijkbaar meneer Rummels - zeggen en ze stoppen meteen met zoenen. Meneer Rummels kijkt tevreden en draait het lokaal van het slot af. Iedereen loopt naar binnen. Lola kijkt Bas aan en trekt haar wenkbrauwen op. ,,Wat een stomkop," fluisterd ze. Bas moet moeite doen zijn lach in te houden.
De tafels staan in rijen van twee. Lola ploft naast Fabiënne neer en Bas naast Cem, maar de jongens zitten rechts van de meiden aan het tweetal tafeltjes waardoor Lola en Bas alsnog bijna naast elkaar zitten. Meneer Rummels begint al meteen te zeuren.
,,Bas en Lola... Ik heb net voordat jullie binnenkwamen al gezegd dat het me beter leek als jullie niet naast elkaar zouden gaan zitten!"
Bas en Lola kijken elkaar aan.
,,Ze zitten toch niet naast elkaar meneer?" Zegt Jenna, die blijkbaar voor me zit. De leraar zucht en zoekt naar woorden, maar hij heeft niks terug op wat Jenna zonet gezegd heeft en geeft een kort knikje. Je ziet dat hij geïrriteerd is. Maar hij begint zuchtend en steunend aan de les waarop iedereen ook zuchtend en steunend reageert, waardoor hij nog meer geïrriteerd raakt.
,,Zijn lontje is ook niet lang meer denk ik," fluisterd Lola naar Fabiënne. Fabiënne giechelt en Bas werpt een lieve, zorgzame blik naar Lola waardoor ze merkt dat ze moet blozen.
•••
VOTE
&
COMMEMT
PLEASE
•••
Lees ook mijn andere boeken:
*verdwaald
*vriendschap of meer
Ik zal proberen zo veel mogelijk aan alle boeken te schrijven. (Ik heb voor verdwaald op het moment weinig inspiratie, sorry)
xx
JE LEEST
Verliefd...
RomanceAls Lola verliefd word gebeuren er heel veel rare dingen in haar gekke leventje. Welke? Dat lees je in dit boek!