Chapter 3

65 2 0
                                    

Merel's POV:

We zaten samen op Laura's bed, ze had net verteld wat ze die avond had meegemaakt. Ik deed net of het heel bijzonder was dat ze had gezoend, maar eigenlijk viel het allemaal best mee, kom op, welk meisje van 17 had nou nog nooit gezoend? Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel onder de indruk was van de persoon met wie ze had gezoend. Jelle. Ik was al op hem uit sinds hij was verschenen bij ons op school. Hij leek vanaf zijn eerste maand op het internaat al een pp te zijn. Vreemd, want de meeste mensen deden er meer dan een jaar over.

Ik zat achter Laura, haar haar te vlechten. Ik vond haar blonde haar prachtig, zelf vond ze het niks. Het was een soort ritueel voor we gingen slapen, elkaar vertellen wat we die dag hadden meegemaakt. Nu was het mijn beurt.

'Je gaat nooit raden met wie ik heb staan flirten vanavond.' Zei ik.

'Laat me raden, Dion?'

'Ja, hoe wist je dat?'

'Omdat je hem al stalkt sinds je hem hebt ontmoet!'

'Niet waar! Maar in elk geval, deze keer was anders. Hij flirtte terug!'

'Oehh, wat zei hij?'

'Hij zei dat ik er goed uit zag en daarna vroeg hij of ik een keer wilde afspreken!' Zei ik een beetje te snel.

'Wat leuk! Weet je al wanneer?'

'Zit eens stil Lau, zo wordt die vlecht natuurlijk niks! En ja, we weten al wanneer, morgen na school al!'

'Wat gaan jullie doen?'

'Bij hem thuis een beetje chillen, ik heb er zo veel zin in!' Vooral omdat ik wist dat Dion samen met zijn vrienden in een hele grote villa woonde.

'Ja dat snap ik, weet Alissa al dat jullie gaan afspreken?'

'Uhhm, nog niet nee. Ik vertel het haar vanzelf, als het wat wordt. Maar ze is vast blij voor me.'

'Dat weet ik nog niet zo zeker hoor, ze lijkt jouw obsessie nooit heel leuk te vinden.'

'Obsessie? Dat valt best mee! Hij is leuk ja, en hij is pp! Wat wil je nou nog meer van een jongen?' Ik deed een elastiekje in Laura's haar en daarna draaide ze zich om, dat was wat makkelijker praten.

'Van mij hoeft een jongen niet persé pp te zijn hoor!'

'Zegt ze terwijl ze heeft gezoend met een vande knapste pp's op onze school!' Ik gaf haar een por in haar zij, waardoor ze heel hard begon te lachen.

'Stop! Haha genade! Ik vind hem niet leuk omdat hij pp is hoor!'

Ik keek haar in haar blauwe ogen aan.

'Goh laat me raden, nu krijg ik zo'n standaard praatje te horen als: hij is leuk om wie hij is en ik kijk niet naar uiterlijk en eigenlijk boeit het me ook niet dat hij pp is!'

'Ja klopt, dat is namelijk precies hoe het zit gek!'

'Lau, alsof jij met een kale liliputter met pukkels en obesitas zou nemen!'

'Haha okee okee, dat gaat zelfs voor mij wel heel ver! Maar als Jelle geen pp was had ik hem nogsteeds leuk gevonden hoor!'

'Haha jaaa, jaa.'

'Maar meertje peertje ik ben zo ontzettend moe, ik denk dat ik maar eens ga slapen!'

'Ik ook, mag ik hier blijven slapen? Ik ben te lui om naar mn eigen kamer toe te lopen.'

'Vooruit.'

-------------------------------

'Goede morgen slaapkop!' Brulde Laura in mijn oor.

'Wow rustig aan tijger, wat ben je druk voor s'ochtends vroeg!'

'Haha sorry, raad eens wat ik het eerste uur heb?'

Ik ging rechtop zitten waardoor ik pas echt begon te voelen dat ik een behoorlijke kater had, a fijn.

'Uhhm weet ik veel?'

'Natuurkunde!'

'Iewl, wat is daar leuk aan?'

'Het vak is ook vreselijk, maar 3 keer raden wie er in mijn klas zit met natuurkunde?!'

'Laura doe eens duidelijk, ik barst van de koppijn.'

'Sorry hoor, maar ik kan er toch ook niks aan doen dat jij chaggie bent? Ik bedoeld Jelle trouwens, maar laat maar zitten.' Ze stapte van het bed af en liep haar kamer uit. Lekker is dat, ik begon de maandag ochtend met een kater en ruzie met mijn beste vriendin. Goed bezig Merel. Ik hees mezelf uit bed en liep naar mijn eigen kamer. Ik wreef nog gauw met een hand door mijn haar voor ik in de spiegel keek, maar het leek geen effect te hebben, ik leek net een drugsverslaafde die al 6 weken niet had gedoucht of geslapen. Opzoek naar mijn makeupremover om de mascara wallen onder mijn ogen weg te halen, ging opeens mijn ringtone af.

'Ja hallo, met Merel?'

'Heey schoonheid, met Dion.'

'Oow heey! Lekker geslapen?'

'Ja hoor, alleen miste ik jouw nog in mijn bed.'

'Ahhw, wat lief!'

'Al een beetje zin in onze date vanmiddag?'

'Ja zeker weten! Jij?'

'Sowieso! Maar ik heb het idee dat ik niet heel erg gelegen bel he?'

'Nouw eigenlijk niet nee, sorry! Ik moet me klaar maken voor school en ik moet nog sorry zeggen tegen Lau.'

'Vertel me vanmiddag maar wat er aan de hand is met Laura! Tot straks babe.'

'Doegg!'

De verbinding was verbroken. Fijn, nu was ik ook nog aan het blozen. Ik pakte een watje met makeupremover en wreef over de donkere kringen onder mijn ogen. Het werkte. Al snel had ik mijn oude makeup er af gehaald en er een nieuwe laag op gedaan. Ik kleedde me snel aan en borstelde mijn haar. Al struikelend haastte ik me naar de woonkamer

'Lau? Ben je er nog?' Ik holde de keuken in en daar trof ik haar gelukkig aan.

'Wat?'

'Sorry het spijt me.'

'Wat spijt je?'

'Hoe ik net deed, ik heb gewoon een enorme kater!'

'Maar dat is niet mijn probleem, ik moet al het hele jaar lang jouw gestalk over Dion aanhoren en als ik 1 keer iets zeg over Jelle krijg ik jouw rotbui.'

'Maar dat had niks te maken met jou of Jelle! Dat lag aan mij, sorry.'

'Ja ik vind het best, maar we moeten nu wel echt naar school als we nog op tijd willen komen.'

'Lau alsjeblieft, kunnen we het niet eerst uitpraten?'

'We hebben heus geen ruzie hoor! Ik vond het alleen niet leuk hoe je deed, dat is alles!'

'Vriendjes?'

'Haha gek! Tuurlijk!'

Ze gaf me een dikke knuffel en samen liepen we naar buiten.

'Onderweg wil ik alles horen over Jelle wat er maar te vertellen valt!' Ik knipoogde naar mijn beste vriendin.

Spring fakersWhere stories live. Discover now