Hoofdstuk 4

31 1 0
                                    

Eva's POV:

'Psst Liz?' Ik porde Alissa in haar zij.

'Wat?' Alissa keek geërgerd naar me.

We zaten op school, tijdens het vak natuurkunde. Compleet onnodig als je het mij vraagt. Toch probeerde Alissa op te letten. Althans, dat probeerde ze zo te laten lijken, maar ik snapte ook nog wel dat ze dat alleen maar deed omdat ze boos op me was. Ik was gister namelijk niet thuis gekomen, ondanks onze deal dat we alijd thuis zouden slapen, en zo niet dat we het zouden laten weten.

'Sorry van gister, maar ik sliep bij Mike. Je was al weg toen ik het wilde zeggen.'

Ik probeerde niet te hard te praten, want we zater vrij ver vooraan in de klas.

'Je had me op zijn minst een berichtje kunnen sturen!'

'Ja sorry, stom van me.'

'Nogal ja.'

'Ik zeg toch sorry!'

Alissa draaide zich om zonder verder te reageren.

De bel.

Alissa stond snel op, pakte haar tas en liep weg. Dit was eigenlijk onze standaard maandag ochtend. We begonnen de week altijd met ruzie. Vaak duurde het maar 1 uurtje, gelukkig.

'Alissa wacht!' Gilde ik nog, maar ze was al weg.

'Laat die chick toch, kom gezellig bij ons deze pauze!' Zei Quincy, de beste vriend van Mike tegen me.

'Nee sorry, zeg maar tegen Mike dat ik hem wel app!'

Ik rende het klaslokaal uit, wat er vast super dom moet hebben uitgezien, en ik was nog maar net het lokaal uit, of ik botste tegen iemand op. Het was een meisje met lang bruin haar.

'Heey Merel, heb je Alissa gezien?'

'Heey schat, nee sorry. Ik ben opzoek naar Laura, ze had net les met haar nieuwe vriend!'

'Heeft Laura eindelijk een bf?'

'Nouja, officieel nog niet, maar dat gaat niet lang meer duren!'

'Wat leuk voor d'r! Maar ik moet nu echt opzoek naar Liz. Zeg maar tegen haar dat ik het super voor haar vind.'

Ik gaf Merel een kus op haar wang en liep gauw verder. De skinny die ik vanmorgen had aangedaan werkte niet echt mee toen ik probeerde snel te wandelen, maar ik moest en zou Alissa vinden voor het druk werd. Ik kwam aan bij onze standaard lunchtafel en gelukkig zag ik haar daar zitten. Ze was druk in gesprek met Laura. Omdat Merel Laura zocht kwam zij ook al snel aanlopen.

'Goh, we komen altijd met z'n 4en bij elkaar uit!' Zei Laura blij, ze leek helemaal te stralen en zag ik daar vuurrode wangen?

'Liz kan ik je even spreken?' Vroeg ik.

Alissa negeerde me en was helemaal gefocust op de muffin die ze in haar hand had. Ik hoopte voor haar Low-Calorie, als ze nog even wilde blijven leven zonder hartaanval tenminste.

'Joehoe? Aarde aan Alissa?'

Nog steeds geen reactie.

'Juist, uhhm. Laura hoe was je les met Jelle?' Vroeg Merel om de genânte stilte sneller te laten overgaan.

'Jelle als in super-hottie-alert Jelle?!' Vroeg Alissa enthausiast.

Fijn, ze negeerde me dus echt met opzet.

'Haha ja dat klopt ja. Het was super gezellig, vanmiddag neemt hij me mee naar het bos!'

Ik moest denken aan het verhaal wat Laura ons had verteld over het bos.

'Was jij niet bang voor het bos?' Vroeg ik.

'Jawel, was. Met hem erbij is er niks aan de hand!' Maar toch zag ik aan haar gezicht dat het haar niet helemaal lekker zat.

De bel.

Fuck, ik had niet de tijd gehad om Alissa zo ver te krijgen naar me te luisteren. Toen ik naar het bankje keek was ze al verdwenen. Het enige teken waaraan je kon zien dat ze er had gezeten was het papiertje waar de muffin in had gezeten wat nog op tafel lag.

'Hee Eef, het komt echt wel goed hoor, tussen jou en Alis!' Zei laura terwijl ze me snel een knuffel gaf.

Zij en Merel liepen de andere kant op voor hun gezamelijke frans.

Ik had nu engels. Met Alissa.

Fijn, soms had ik toch wel spijt dat we bewust elk vak samen hadden genomen.

Ik liep naar het lokaal, tot ik opeens een arm om mijn middel heen voelde.

'Heey babe, heb je me gemist?'

'Hee Mike! Tuurlijk heb ik je gemist! Vannacht was geweldig en ik zou het voor geen goud anders hebben gewild.'

'Mooi babe, kan je vanavond naar een kleinschalig privé feestje komen?'

'Uhhm wat houd kleinschalig privé feestje in?'

'Alleen the boys, jij en ik.'

'Maar mijn vriendinnen dan?'

'Als je het echt zo graag wilt mag je er best 1 of 2 meenemen hoor.'

'Is drie ook goed?' Ik keek hem hoopvol aan.

'Vooruit, maar ik moet de andere kant op, tot straks babe.' Hij gaf me een zoen en liep weg. Bah, hij proefde

naar alcohol en sigaretten.

Ik was helemaal vergeten waar ik les had, en voor ik het wist ging de tweede bel, fuck ik was te laat. Ik haastte me naar het lokaal. Iedereen keek me aan alsof ik een moord had gepleegd, standaard als iemand te laat was.

'En waar kom jij vandaan Eva?' Vroeg meneer van Noord streng.

'Ik was vergeten waar we hadden.'

'Maar we hebben hier al bijna een jaar les. A fijn, ga maar naast Alissa zitten, daar is nog plek.'

In stilte ging ik achterin de klas naast Alissa zitten.

'Hoi.' Probeerde ik, maar Alissa reageerde niet.

De leraar begon te vertellen over het project dat we moesten doen.

In tweetallen.

Met degene naast je.

Een diepe zucht naast me.

'Alissa alsjeblieft, je bent wel weer lang genoeg boos geweest zo. Ik snap dat ik iets fout heb gedaan, maar je moet me ook kunnen vergeven. Als dat misschien helpt, ik heb een feestje geregeld voor vanavond!'

'Je snapt het echt niet he? Het ergste vind ik dat je er altijd vanaf denkt te komen door een sorry, of je het nou meent of niet. We hadden gewoon een afspraak en daar heb je je niet aan gehouden, ik dacht dat er misschien iets ergs was gebeurd.'

'Het spijt me echt. Maar gelukkig leef ik nog!'

'Okee, voor deze ene keer vergeef ik je, maar de volgende keer zou ik daar maar niet op rekenen. Vertel maar over dat feestje, tenzij je van plan was serieus aan engels te werken?'

'Er komt geen volgende keer! En nee, kijk even naar ons, zien wij eruit als meisjes die projecten maken?' Ik gaf haar een knipoog. Zo ging het dus elke maandag, ik deed iets, Alissa werd boos en ze vergaf me weer.

Soms was ik best jaloers op Laura en Merel, die leken nooit ruzie te hebben. Alleen soms kleine meningsverschillen.

De rest van het uur ging snel voorbij, ik vertelde over het feestje en Alissa vertelde wat ze aan ging doen. En voor we het wisten ging de bel alweer.

'Wat hebben we?' Vroeg ik.

'Sociale wetenschappen.'

Samen liepen Alissa en ik naar het lokaal en ik wist dat alles weer goed zat tussen ons.

Tot volgende week maandag dan...

Spring fakersWhere stories live. Discover now