První úkol

1K 39 14
                                    

Dnes uspává Jamese Harry. Sklání se nad jeho postýlkou a škádlí ho. Amatér. Copak neví, že ho tím ještě víc rozblázní. Nechávám to ale v jeho režii. Opírám se o rám dveří a pozoruju, jak můj manžel dělá obličeje na mého syna. Rám o který se opírám zaskřípe. Jsem prozrazena. Harry se otočí. "Víš, že ti takhle neusne?" povytáhnuí obočí a přistoupí k němu. "Jen jsem si chtěl trochu pohrát," usměje se a oči mu zajiskří. James se v dětské postýlce spokojeně šklebí, zvedá ručičky a upírá oči na maďarského trnoocasého draka, kterého má nad postýlkou zavješeného. Řekla bych, že s na chlup stejným se utkal Harry v prvním úkolu Turnaje tří kouzelnických škol. Akorát byl mnohonásobně větší...

...

Bylo úterní ráno. Už na první pohled bylo vidět, že nebylo obyčejné. Všude bylo cítit vzrušení a očekávání. Dnes se konal první úkol Turnaje tří kouzelnických škol. Dnes se Harry poprvé utká s ostatními šampióny.

Už od rána jsem měla divnou náladu. Byla jsem nervózní z prvního úkolu a taky tu byl ten článek od Rity Holoubkové, podle kterého našel Harry lásku v Hermioně. Vím, že to není pravda. Ano, tráví spolu hodně času, ale jsou jen přátelé. Hermiona je moje kamarádka, řekla by mi to. A navíc ví o mém citu k Harrymu. Stejně je tam ale takový ten hlodavý pocit Co kdyby.

Když jsem šla na snídani potkala jsem pár zmijozelských, kterým na hrudi blikali odznaky, které nejdříve hlásali: Podporujte CEDRIKA DIGGORYHO - OPRAVDOVÉHO šampiona Bradavic! A potom se nápis změnil na : POTTER JE HNUSÁK. Zamračila jsem se a jeden Zmijozelák si toho ale nejspíš všiml protože na mě křik, "Co se šklebíš Weasleyová!" To už jsem ,ale byla ve Velké síni. Přisedla jsem si ke svým kamarádkám z ročníku. O něčem si hlasitě povídaly, ale já je vůbec neposlouchala.

Po snídani jsem se vydala na první hodinu. Přeměňování. Jen s těží jsem ale vnímala výklad profesorky McGonagallové. Naštěstí se zdálo, že i paní profesorka je trochu mimo z nadcházející události.

Po Přeměňování následovala hodina Kouzelnických formulí, kde profesor Kratiknot stojící na sloupku knih, vykládal o nějakém zaklínadlu.

Následoval oběd. Právě jsem si nabírala brambory, když do Velké síně vběhla profesorka McGonagallová a mířila si to rovnou k Harrymu, který seděl pár míst ode mě. "Pottere, šampióni se mají dostavit dolů na louku... je čas, abyste se připravili na první úkol." "Už jdu," zamumlal Harry a vstal. Vidlička mu při tom vypadla z ruky a hlasitě cinkla o talíř. „Hodně štěstí, Harry," popřála mu Hermiona šeptem. „Neboj se, zvládneš to!" V tu chvíli ve mně zase bodla žárlivost. „Jo," přitakal Harry a už odcházel s profesorkou McGonagallovou.

Když jsem dojedla, rozešla jsem se jako všichni ostatní na louku, kde se měl konat první úkol. Odpolední vyučování bylo zrušeno. Tribuny i s ohradou, které někdo přes noc postavil už byly skoro plné. Když jsem si konečně našla místo, podívala jsem se do ohrady. Byli v ní tři obrovští tvorové. Draci. To je první úkol. Díky svému bratrovi Charliemu (Charlie Weasley je Ginnin starší bratr, byl jen v knížce, ve fimu ne) se v dracích trochu vyznám. Byl tam velšský zelený, čínský ohniváč, švédský krátkonosý a maďarský trnoocasý. To už byl ale slyšet hlas Luda Pytlouna (Ludo Pytloun byl stejně jako Charlie jen v kníže, ve filmu ne) zesílený kouzlem. "Dobrý den. Vítám Vás na prvním úkol Turnaje tří kouzelnických škol. Kde se neočekávaně utkají čtyři šampioni. Jejich úkolem bude ukrást zlaté vejce drakovi, kterého si vylosovali. A tady už máme prvního šampiona Cedrica Diggoryho!" Cedric nejistě vylezl ze stanu, který stál na kraji ohrady. Rozhlédl se a samozřejmě uviděl svého protivníka. Švédského krátkonosého draka. Cedric nevypadal nijak překvapeně. Naopak. Vypadalo to, že ví přesně, co chce dělat. Mávl hůlkou, kterou měl připravenou v ruce . Balvan, který ležel opodál se proměnil ve psa, který začal okamžitě štěkat na draka, který už se chystal vyprsknout oheň na Cedrica. To drakovu pozornost upoutalo a mezitím , co se věnoval psovi, Cedric se kolem něj protáhl a už si to mířil k hnízdu s vejci, z nichž jedno bylo zlaté. Už to vypadalo,že to zvládne, když se drak najednou přestal zajímat o psa a začal hledat Cedrica, který už byl skoro u vajec. Drak se po něm ohnal ocasem a Cedric jen tak tak stačil uskočit. Spadl na kolena, ale rychle se zvednul a pokračoval k vejcím. Už byl skoro u nich, když drak vychrlil oheň. Celá tribuna zatajila dech, když Cedric zmizel v plamenech. Když se rozplynuly, Cedric už držel vejce nad hlavou. Celý ožehnutý ale držel. V tu chvíli už se u draka objevili nějací muži, kteří začali draka krotit a klidnit. Zdá se mi to, nebo je jeden z nich Charlie? Za chvíli je švédský krátkonosý pryč a místo něj v ohradě stojí velšský zelený. Porota, skládající se z Brumbála, madame Maxime, Karkarova, Pytlouna a Skrka rozdala body. Karkarov dal jen tři.

"Jako další je na řadě jediná šampionka Fleur Delacourová!" zazněl znovu Pytlounův hlas. Fleur vyšla, stejně jako předtím Cedric, ze stanu a stejně jako Cedric se netvářil nijak překvapeně. Švihla hůlkou a drakovi se začaly klížit oči. Hlavu si položil na zem a začal pomalu oddechovat. Fleur potichu proházela kolem něj. V tom drak zachrápal a z nosních dírek se mu vyvalil oheň. Fleuřina sukně chytla. Ta ale ani na chvíli nezaváhala a hned ji uhasila kouzlem Aguamenti. Pak už bez potíží došla k vejcím a to zlaté zvedla nad hlavu. Porota její výkon ohodnotila poměrně vysokým hodnocením. Až na Karkarova, ten dal opět jen tři.

"Jako třetí je v pořadí pan Viktor Krum" hlásil opět Pytloun. Krum vypochodoval ze stanu svojí typickou kachní chůzí. Zatím jako jediný vypadal překvapeně. Rychle se ale vzpamatoval a mávl hůlkou. Kletba zasáhla draka přímo do oka. Drak zavřeštěl a začal sebou zmítat a ohánět se ocasem. Krum běžel k vejcím. Jen tak tak se vyhýbal dračímu ocasu. Najednou se ozvalo křupnutí. Dračí ocas zasáhl hnízdo s vejci. Všechny. kromě toho zlatého se rozbila. To už tam Krum doběhl a nerozbité zlaté vejce svíral v rukou. Porota mu strhla nějaké body za ta rozbitá vejce, ale stejně na tom byl zatím ze soutěžících nejlépe. Podíl na tom měl nejspíš i Karkarov ,který mu dal desítku.

"Jako poslední šampion přichází na řadu Harry Potter!" slyšela jsem Pytlounův hlas jakoby z dálky. Žaludek se mi sevřel. Harry jde proti maďarskému trnoocasému. Nejzákeřnějšímu drakovi, který je zezadu stejně nebezpečný jako zepředu, kvůli svému ostrému ocasu. Harry vyšel ze stanu. Chvíli na draka zíral, ale pak se vzpamatoval. mávl hůlkou a pronesl nějaké zaklínadlo,ale asi nefungovalo, protože nebyl vidět řádný výsledek. Mezitím se k němu drak rychle blížil. Najednou se vzduchem něco mihlo. Prolétlo to kolem Harryho, který na to naskočil. Bylo to koště. Harryho Kulový blesk. Harry začal létat kolem draka a dráždil ho. Jen tak tak se vyhýbal úderům jeho ocasu. Najednou dav na tribunách vyjekl. Ale ne! Drakův trnitý ocas zasáhl Harryho do ramene. Harry tomu ale nevěnoval žádnou pozornost a dál kroužil kolem draka, který stále bránil hnízdo s vejci. Harry ho musel přimět vzlétnout. Vytrvale kroužil kolem maďarského trnoocasého, až se drak začal vzpínat a konečně roztáhl křídla a vzlétl. V tu chvíli se spustil Harry střemhlav dolů a nabral zlaté vejce do zdravé ruky. Dav nadšeně jásal a tleskal. Harry se snesl k zemi a porota mu udělila body. Většina porotců mu dala vysoké hodnocení. Opět kromě Karkarova. Ten dal Harrymu jen čtyři body.

První úkol se obešel bez vážnějších zranění a všichni věřili, že to tak zůstane. Všichni věřili, že jsou v bezpečí a že Voldemort je navždy pryč. Mýlili se...

Omlouvám se, za dlouhou pauzu mezi kapitolami. Měla jsem příjimačky a tak nebylo moc času.

Nikdy jsem se Tě doopravdy nevzdalaKde žijí příběhy. Začni objevovat