*Di bilik rawatan...
Qay, Ena, Ain, Eun Ji, Jimin dan kawan²nya mnunggu diluar bilik rawatan. Masing-masing risau akan keadaan Armai tertutamanya Jimin. "Weyh Jimin.. Kiteorang balik kelas dululah... Nanti waktu rehat kiteorang datang sini balik." Pesan Qay wakil daripada kawan²nya dan juga kawan² Jimin serta Eun Ji. "Oke!" Balas Jimin dengan senyuman manis. "Jaga Armai elok²... Luahkan ajelah perasaan ko dekat dia tu..." Perli Ena. Jimin membeliakkan matanya kerana terkejut akan kata² Ena itu lalu dia pon tersengih-sengih malu. "Kiteorang pegi dulu.." Kata Rap Monster. Jimin hanya menganggukkan kepalanya. Selepas mereka beredar dari situ, Jimin pon masuk ke dalam bilik rawatan tersebut. "Doktor, macam mana keadaan dia??" Soal Jimin. "Takde apa² yang kritikal pada dia.. Cuma dia kekurangan banyak tenaga dan dia sangat lemah. Mungkin itu yang menyebabkan dia pengsan. Dia juga mengalami sedikit pendarahan pada kepala tapi itu tak menjejaskan apa² pada dirinya. Dia just perlu banyakkan rehat..." Terang doktor itu panjang lebar. "Ouh... Gomawo.." Kata Jimin. Doktor itu hanya mambalas dengan senyuman manis sambil menganggukkan kepalanya lalu beredar dari situ. Jimin pon duduk di kerusi yang berada disebelah katil Armai. "Armai.... Bangunlah...." Kata Jimin kepada Armai hampir menangis. Tiba², Armai tersedar dari pengsannya kerana mendengar suara Jimin itu. "Sa... Saya... Kat mana ni???" Soal Armai sambil memegang kepalanya dan ingin bangun dari baringannya. "Awak kat bilik rawatan, tadi awak tiba² je pengsan kat hutan tadi.." Jawab Jimin sedikit gembira. "Ouh... Awak, gomawo sebab selamatkan saya.. Kalo awak tak selamatkan saya.. Tak taulah apa yang akan jadi kat saya nanti.." Kata Armai ngeluh. "Cheonma.. Lagipun bukan saya je yang selamatkan awak.. Kawan² yang lain pon tolong gak.." Balas Jimin. Tiba² Jimin memeluk Armai. "Awak... Saya ada sesuatu nak bagitau awak, saya nak mntak maaf sebab selama ni saya tipu awak dan kawan² awak yang lain... Saya tak mengaku diri saya yang sebenarnya bahawa saya....ialah.... SERIGALA JADIAN..." Kata Jimin berasa sedikit kecewa. Armai masih lagi terpinga-pinga keran dipeluk oleh Jimin. Kemudian, Jimin pon melepaskan pelukan itu. "Tak.... Takpe lah... Semua manusia pasti akan ada buat kesilapankan??.." Balas Armai sambil tersenyum. "Saya pon sebenarnya ada sesuatu nak bagitau awak..." Kata Armai. "Apa dia??" Soal Jimin. "Saya sebenarnya dah jatuh cinta dekat awak sejak yang saya bagi sapu tangan semalam tu... Saya mntak maaf kalo apa yang saya cakap ni buat awak marah..." Kata Armai ragu². "Tiba², Jimin menarik diri Armai dan mencium mulut Armai. " I love you too Armai..." Kata Jimin sambil tersenyum manis.
*SKIP*
Jin yang ingin melawat Armai, ketika dia membuka pintu, apabila dia melihat kejadian itu, dia berasa sangat terkejut dan sakit hati. Dia pon mengutuskan utk tdak melawat Armai. Dia terus berlari melarikan diri utk mngubati hati yang terluka.
"KRIIINGG!!" Loceng berbunyi menandakan waktu rehat. "Cepatlah korang...." Rungut Ena. Sabarlah..... Oke dah.. Jom!" Balas Qay disahut oleh kawan² nya yang lain dan kawan² Jimin serta Eun Ji.
*SKIP*
"Hello..." Kata Qay smbil memasuki bilik itu diikuti dengan yang lain. "Ye... Masuklah..." Kata Jimin yang sdikit terkejut akan kedatangan mereka itu. "Armai.. Ko ok tak?? Dah makan??" Soal Ain. "Oke dah... Blom makan lagi." Jawab Armai. "Haish... Kiteorang risau gila tau pasal ko.. Ko tau tak sapa yang buat ko jadi camni??" Kata Ena. "Sapa??" Soal Armai ingin mendapat kepastian. "Na Eun dan kawan² dia kecuali Eun Ji.." Jawab Ena. "Lah... Yeke??!! Bistu, macam mana dorang skang ni??" Soal Armai. "Dorang skang ni dekat bilik pengetua, Eun Ji kata kemungkinan Na Eun, Chorong ngan Jessicca kene buang skolah, Eun Ji kene panggil just nak bagi bahan bukti je..." Terang Jungkook panjang lebar. "Haih... Terima kasihlah korang sebab selamatkan Mai, terima kasih sangat²..." Kata Armai sedikit sedih. "Takde apalah.. Dah nama pon kawan.." Kata J-Hope. Mereka semua pon gelak. "Armai.. Saya nak mntak maaf atas apa yang saya buat kat awak selama ni.." Kat Eun Ji rasa bersalah. "Sokay... Barang yang lepas jangan dikenang... Tak baik..." Balas Armai kemudiannya gelak. Yang lain juga ikuti gelak. "Eh? Jin mana??" Soal Jimin. "Ntah.. Tadi dia kata nak datang sini tadi. Asal??" Kata V. "Ahh??? Datang sini???" Soal Jimin dan Armai serentak. "Iyee... Kenapa??!" Soal V kembali. "Takde pon..." Jawab Armai. "Ntah dia..." Balas V. "Weyh korang, saya Suga wakil daripada kawan² saya ingin meminta maaf tentang apa yang berlaku kat hutan tadi... Kami mengaku yang kami sememangnya serigala jadian just kiteorang takut je nak bagitau.. Hehehe." Kata Suga. "Erm.... Takpelah... Tapi kiteorang akan lebih berhati-hati lah... Hahahahah!!" Kata Qay kemudiannya ketawa. Diikuti oleh yang lain. "Eh Ena... Ko nak pegi mana??" Soal Ain yang melihat Ena ingin keluar dari bilik rawatan tersebut. "Aq nak cari Jin kejap.." Balas Ena lalu dia pon berlari ingin mencari Jin. "Haish... Ena.. Ena..." Ngomel Qay. "Wei Qay... Tolong belikan aq makanan ngan air.. Nah duit, macam biasa tau.." Kata Armai sambil menghulurkan duit kepada Qay. "Amboi... Seenak rasa ko eh suruh aq..!" Ngomel Qay. "Heheheh..rilex ar." Balas Armai sambil menggaru kepalanya yang tdak gatal itu. "Ko Ain.. Nak apa??" Soal Qay kepada Ain pula. "Ermm... Samalah macam Armai.. Nah duit. " Kata Ain sambil menghulurkan duit itu kepada Qay. Qay pon mengambil huluran duit itu daripada Ain. "Korang.. Nak apa??" Soal Qay kepada Jimin dan kawan²nya. "Belikan ajelah kiteorang air susu dan sandwich daging... Duit ada pada Jungkook.. Ermm lagi satu... Belikan utk Jin skali.." Jawab Rap Monster. "Ouh, oke!" Balas Qay. "Qay, jom kita pegi sama².." Pelawa Jungkook. "Erm... Jom!" Kata Qay malu². "Eh Qay!! Qay!! Nah duit.. Belikan utk Ena skali.." Pesan Armai. "Oke.. Oke.." Balas Qay.
*SKIP*
Ena berlari kesana kesini utk mencari Jin. Akhirnya jumpa juga Jin yang berada di sebuah taman bunga. Ena pon berlari kearah Jin yang sedang duduk dibangku sambil termenung. "Jauh termenung??" Perli Ena yang sdikit termengah-mengah. "Eh Ena... Tak jauh pon.. Depannya je hah.." Jawab Jin Perli. "Awak tak jadi ke lawat Armai tadi??" Soal Ena sambil duduk dibangku tersebut. "Tak.... Rasa malas pulak.." Jawab Jin sambil tersenyum kearah Ena. "Awak.. Awak nak tau tak.. Saya sebenarnya sukakan Armai tapi saya tak tau nak cakap macam mana kat dia.." Kata Jin. Ena yang mendengar jawapan itu berasa sangat terkejut. Dia amat menyintai Jin. "A.... Awak tak cuba cakap ngan dia??" Soal Ena. "Tak... Saya dah terlambat sebab Armai sukakan Jimin.. Jimin pon sukakan Armai..." Jawab Jin sedih. "Erm.... Awak... Sebenarnya... Saya... Sukakan awak... Sejak dari dulu lagi tapi saya tak tau nak cakap macam mana dengan awak..." Kata Ena malu². Jin sangat terkejut akan kata² Ena itu. Dia pon terus memeluk Ena. Dia pon tak tau knape dia memeluk Ena. "Ena... Saya mntak maaf, saya tak tau yang selama ni awak sukakan saya, saya tersilap.." Kata Jin sambil menangis. Ena yang mendengar kata² itu pon berasa hampir menangis tapi dia tahan. "Takpe... Saya paham.." Balas Ena. Jin tak menyangka yang tiba² sahaja jantungnya berdegup kencang, begitu juga Ena. "Mungkin, Ena nilah yang selama ini aq cintai.. Aq telah tersilap.." Bisik hati Jin. "Erm... Awak... Dahlah tu peluk... Sakitlah badan saya..." Rungut Ena yang sudah mula berasa kurang selesa. "Ouh sorry..sorry.." Kata Jin kemudian melepaskan pelukan trsebut. "Oke Ena.. Mulai hari ni, awak akan menjadi girlfriend saya.. Awak kene ambil berat pasal saya je.. Jangan ambil berat pasal lelaki lain..." Kata Jin bersemangat. "Eh? Eh? Camtu pulak.. Takde angin takde ribut.. Tiba² mntak saya jadi girlfriend awak... Dah knape?? Buang tebiat??" Ngomel Ena. "Alaaa.. Taknak takpelah.. Mrajuklah macam ni..." Kata Jin dengan muka sedih smbil memuncungkan mulutnya. "Oke. Yelah..yelah.. Saya jadi girlfriend awak.." Balas Ena. "Yeah!! Oke, saya nak bagi awak hadiah, tapi hadiah ni awak tak boleh simpan tapi ianya akan menjadi memori yang terindah bagi awak.." Bebel Jin. Erm oke... Apa dia??" Soal Ena. "Sebelum tu.. Awak kene tutup mata dulu..." Arah Jin. "Hish..macam²lah awak ni.." Rungut Ena sambil menutup matanya. Tiba², Ena merasakan sperti ada sesuatu yang hinggap dibibirnya, dia pon cepat² membuka matanya. Rupa²nya Jin telah menciumnya. Dia sangat terkejut akan kelakuan Jin itu. "Awak....." Ena yang teragak-agak utk bercakap dipotong oleh Jin. "Ye.... Saya cium awak.. Awak tau tak.. Awaklah pompuan pertama yang bukan darah daging saya yang saya cium.." Kata Jin. "Erm...ishh... Dahlah, jom pegi bilik rawatan.. Dorang semua tengah tunggu awak tau..." Kata Ena lalu bingkas bangun dari duduknya. "Hahahah! Oke!" Balas Jin sambil tergelak dan kemudiannya bangun dan terus memegang tangan Ena sambil memberikan senyuman manis kepada Ena. Ena pon membalas senyuman itu semula. "Eh! Eh! Tu bukan Ena ngan Jin ke?" Soal Qay yang trnampak Ena dan Jin sdg jalan bersama-sama selepas dia dan JungKook membeli makanan. "Haahlah.." Balas JungKook. Qay pon cepat² menarik tangan JungKook dan menyorok di sebalik sebuah utk.mengintai gelagat Ena dan Jin itu. "Wanginya dia ni.." Bisik JungKook yang ketika itu berada di belakang Qay. Mendengar kata² itu Qay terus menoleh ke belakang. "Apa yang wangi?" Soal Qaydengan mata yang garang. Mereka memandang antara satu sama lain dan terkejut kerana jarak muka mreka hanyalah 1 inchi sahaja. JungKook yang secara tiba² menghampirikan mukanya ke muka Qay kemudian mencium bibir Qay. Qay hanya berdiam diri kerana terlalu terkejut. "Awak.. Sebenarnya saya dah lama sukakan awak.. Hihi." Jujur JungKook. "Saya pon sukakan awak jugak.. Hoho." Balas Qay terhadap JungKook. "Yeke?? Arghh!!!" Jerit JungKook teruja lalu memeluk Qay. "Haish.. Dah².. Jomlah pergi bilik rawatan, mesti dorang tengah lapar skang ni.. " Rungt Qay. JungKook bersetuju lalu melepaskan pelukan itu dan mereka pon beredar dari situ.
*TO BE CONTINUED**Terima kasih kerana membaca pada bab kali ini.. Dan juga terima kasih kerana vote... Vote anda itu amat author hargai...
#Vote tau... ^_^
YOU ARE READING
A Gallent Of The "Werewolf!"[COMPLETED]
Diversos*Gementar *Romantik *Arishah Maisarah a.k.a Armai><