*Keesokannya di perhimpunan..
"Oke semua.. Kamu semua dah taukan yang harini akan ada pelajar baru di skolah ni.. Jadi, saya nak kamu semua berikan kerjasama dan alu-alukan mreka.. Boleh??" Pesan ckgu Suk Jin selaku pengetua di BIG HIT High School. "Boleh ckgu..!!!" Jawab semua plajar serentak. "Oke, itu sahaja utk harini, plajar² semua boleh masuk ke kelas masing² bagi memulakan sesi pembelajaran.." Kata pengetua Suk Jin. Kemudian,mreka pon masuk ke dalam kelas masing-masing.
Di dalam kelas 3-2 BH masing² kecoh tentang plajar baru yang ingin masuk ke skolah ini pada harini. "Wei.. Tak sabarnya aq!!" Kata Ain dengan terujanya. "Amboi..gatal ko eh.." Kata Ena. "Mana ada aq gatal.. Aq just teruja je.." Balas Ain menafikan kata² Ena. "Tak..msalahnya skang ni, ko pasti ke yang dorang tu masuk kelas kita?? Beria-ria yang teruja ni pahal?? GILA??!" Balas Ena sdikit tinggi suaranya. "Haahkan.. Alaaa.. Whateverlah.. Asalkan aq bole jumpa dorang.. Okelah tu..HAHAHA!!" Kata Ain sambil ketawa. "Hah..... Lawak le tu..-_-" Balas Qay meluat. "Wei Mai, diam je ni knape?? Slalunya ko lah yang paling memekak dalam kelas ni.. Asal, ko tak sihat ke??" Soal Qay yang dari tadi melihat Armai hanya berdiam diri. "A... Aq nak buang....air.. Hehe.." Jawab Armai yang malu². "Hak elah!! Pergi jelah..kang ko dah terkucil kat sini kang.. Aq taknak bersihkan..BUSYUKK!" Kata Ena. "Hahaha!! Kiteorang pon taknak bersihkan.." Kata Ain dan Qay pula serentak. "Arghh!!..." Jerit Armai kecil tanda tidak tahan sambil berlari menuju ke tandas.
*20 minit kemudian....
"Huh..leganya..." Kata Armai sambil brjalan keluar daripada tandas. Akan tetapi, perasaan lega itu hanya sementara dan datangnya perasaaan gementar kerana Armai ternampak 'ADMIRE'nya brlari menuju ke arahnya sperti mahu mengejarnya. "Eh! Tu bukan..
ARGHHHH!!!" Menjerit Armai kerana takut dikejar. "Hey! Armai.. Tunggu!!" Teriak 'ADMIRE'nya itu. Armai terus berlari kehadapan tanpa perasan bahawa ada sekumpulan pelajar dihadapannya. "GEDEBUKK!!" Armai dengan tidak sengaja telah melanggar salah seorang daripada pelajar itu sehingga dia terduduk. 'ADMIRE'nya yang mengejarnya tadi tdak lagi kelihatan, mungkin melarikan diri agaknya. "Aduh, sakitnya kepala aq! Apa yang aq langgar ni??" Bisik hati Armai. Lalu dia pandang kehadapan dan alangkah terkejutnya dia apabila melihat bahawa yang dia langgar itu adalah salah seorang daripada 7 orang pelajar lelaki baru itu iaitu Jimin. Armai pon bingkas bangun dan seperti kelam kabut kerana tak tau bagaimana nak berhadapan dengan mereka. Pelajar² yang selain daripada Armai langgar itu semuanya ketawa melihat gelagat Armai. "Awak tak ape²??" Soal daripada salah seorang pelajar itu. "Erm.. Tak... Takde pape.. Sa.. Saya oke.." Jawab Armai tergagap-gagap. "Yeke oke... Dahi awak tu macam bengkak je.." Sambung pelajar yang lain pula. "Hah... Ouh, sikit jeni.." Jawab Armai sambil mnyentuh dahinya walaupun dia rasa macam nak meraung kerana kesakitan. "Lain kali, jalan tu tengok pakai mata!! Jangan pakai lutut!!" Marah Jimin. Lalu Jimin pon beredar meninggalkan Armai bersama dengan rakan²nya yang lain yang masih mentertawakan Armai. Akan tetapi ada salah seorang daripada pelajar itu yang senyum manis terhadap Armai. Namanya Jin. Armai pon membalas senyuman itu semula. "Haish...MALUNYA!!" Jerit hati Armai sambil menekup muka dengan kedua² belah tangannya. Armai pon berlari menuju ke kelasnya dan dia pon duduk ditempatnya. "Wei.. Asal dahi ko bengkak ni??" Soal Qay. "Aq terlanggar dinding waktu 'ADMIRE' aq kejar aq.." Jawab Armai separuh malas. "HAH??!" Balas Qay,Ain dan Ena tercengang. "Hish ko ni... Lain kali hati²lah... Mari sini." Kata Qay. "Ko nak wat ape??" Soal Armai. Qay mengambil sehelai sapu tangan dari kocek bajunya lalu dibasahkan dengan air kemudian diletakkan di dahi Armai yang bengkak itu. "ARGHHHH!!" Jerit Armai kesakitan. "Ko takyahlah tekan sangat.. Sakitlah bongok!" Marah Armai. "Memanglah.. Sabarlah sikit." Balas Qay lembut. "Marilah sini biar aq je yang buat!" Kata Armai sambil merentap dapu tangan itu daripada Qay. "Hish ko ni.. Orang dah tolong tu bukannya nak kata terima kasih.. Sepok ko kang!" Rungut Qay. "Oke²... Gomawo Qay KU SAYANG.." Balas Armai tidak ikhlas. "Bangun!! Selamat pagi ckgu!!" Kata Kai selaku ketua kelas dan disahut oleh pelajar² lain. "Oke,selamat pagi, duduk semua. Oke, kelas kita bertuah harini kerana 7 orang prlajar lelaki baru itu akan duduk dikelas kita mulai harini." Kata ckgu Suho selaku guru kelas 3-2 BH. "Oke,dipersilakan masuk.." Pelawa ckgu Suho. Armai yang masih lagi memegang dahinya itu terkejut kerana mreka akan duduk dikelasnya. Ramai pelajar yang teruja terutamanya pelajar pompuan kerana mreka semuanya sungguh kacak. "Wah.. Ensemnya!!" Puji Na Eun teruja. "Anyeonghaseyo, saya Jin." "Saya Suga." "I'm Rap Monster" "Saya J-Hope." "Saya Jimin." "Saya V." "Jungkook imnida.." Kata mreka memperkenalkan diri. "Sila beri tunjuk ajar." Kata mereka serentak. "Oke,mreka ini dari Bandar Seoul berpindah ke BIG HIT Town." Terang ckgu Suho." Habislah aq..." Bisik hati Armai.
*TO BE CONTINUED**Apakah yang akan berlaku selepas ini?? Jika ingin tahu, tunggulah di bab yang akan datang...;)
*Terima kasih kerana sudi membaca bab pada kali ini.. Dan terima kasih juga kerana vote.. Vote anda amat author hargai...
#Vote tau..^_^
YOU ARE READING
A Gallent Of The "Werewolf!"[COMPLETED]
Acak*Gementar *Romantik *Arishah Maisarah a.k.a Armai><