Selesai Shamimi mengerjakan solat, dia melipatkan talkum dan terus masuk kedalam begnya.
Shamimi bersalam dengan adiknya yang kebetulan membaiki pin tudong ."Angah kenapa dengan pin tu"kata Shamimi apabila semua orang sudah keluar daripada surau itu.
"Along pin nilah terbuka semasa angah sembahyang "kata angah .
"Yalah tu , kan pin tudong tu lama sudah kan semasa angah darjah 2 pun agah ada ,sebab tu masih ada sampai ni"Shamimi kata apabila teringat pin tu masih ada sampai sekarang.
"Jumlah along , angah nak beli perfume lagi ni"selesai Suzanne membetulkan purdah yang dipakainya.
Kami berdua keluar daripada surau the mall complex dan Kami berjalan sambil menikmati barang-barang yang dipamerkan.
"Along , banyak lah orang pandang kita , tak selesa saya jadinya"Angah melihat tepat pada muka Shamimi.
"Ammm.. mungkin mereka tak pernah melihat wanita memakai purdah kut "
Shamimi cuba berfikiran positive."Mama itu siapa ",ada seorang kanak-kanak bertanya kepada ibu nya apabila melintas kami berdua.
"Ahhh sayang boleh kah awak main telepon mama boleh?"kata ibu nya risau jika terdengar wanita yang berbaju kurong itu terdengar.
Kami berdua hanya berbisu sahaja sehingga terjumpa kedai perfume jenama yang terkenal.
Suzanne terus masuk ke dalam dan mencuba perfume yang dipamerkan diatas almari yang sudah dihiaskan.
"Wah ...along cuba yang ini wangi kan!",dia menunjuk wangi yang jenama ck ke muka Shamimi.
Shamimi menghidu wangian itu,"amm betul lah wangi sangat berapa harga nya,wah mahal nya !", terbulat mata Shamimi apabila melihat harga perfume itu 145 RM.
"Ala along , bukan along yang beli angah yang beli",Suzanne mengeluarkan beg duit dia .
"Boleh kah kalau along memakai sekali sekala." Kata Shamimi sambil kenyit mata kat Suzanne .
"Ammm... boleh syarat nya belikan cake velvet selepas ni"kata Suzanne sambil kenyit mata kepada Shamimi , dia senghaja mengenakan Mimi.
"Ala macam tak ikhlas je" Shamimi buat mata sedih sebab kalau buat muka sedih memang tak nampak , hanya separuh muka je nampak sebab memakai purdah hitam.
"Taklah angah ikhlas ni,jomlah kami kebawah"setelah selesai membayar wangian itu.
Kami ke tingkat bawah untuk singgah ke kedai lof yang menjual belbagai cake , ramai pelanggan suka pergi ke sana.
"Along lihat tu cake valvet macam sedap kan",Angah menunjuk cake tu yang didalam almari.
"Wah... jumlah along belanja kan",Shamimi terus ke counter .
Angah pula gembira sangat sampai memeluk langan Mimi.
Setelah selesai makan, kami cadang untuk pulang ke rumah untuk menunaikan solat maghrib bersama umi dan papa.
Sebelum kami hendak pulang ke rumah, Suzanne hendak pergi ke kedai untuk menbeli mainan anak saudara kami , sempena hari jadi ke 4.
Suzanne suruh Shamimi tunggu dia di cinema yang besar ni.Ramai orang sedang memandang Shamimi tetapi dia sudah agak biasa kerana dia mula memakai purdah semasa dia berumur 19 tahun kalau suzanne , dia memakai semasa umur dia 20 tahun sebab tu dia alum biasa.
Shamimi berdiri sana sambil menolah ke arah jam tangannya.
"Mana angah ni" getus hati dia, risau yang Suzanne alum sampai lagi.
Beberapa saat selepas tu dia terlanggar oleh seseorang hingga Mimi terjatuh terduduk.
Shamimi manahan sakit sambil
melihat wajah lelaki itu."Kenapa dengan awak buta ke!", lelaki itu marahi Shamimi walaupun dia yang sakit bukan lelaki itu ,buat geram je.
"Darling , just left this person and let go , you don't want to miss the meeting ",kata perempuan yang hanya memakai skirt separas lutut dangan baju yang menunjuk kan lengan dia.
"i tak ada masa melayan perempuan macam awak",lelaki itu berkata sambil menjeling Mimi.Shamini mengucap panjang dan hanya membisu.Dia terus
berdiri dan mengkipas belakang dia dan juga begnya .
"Along ,angah dah sampai ni jomlah balik", angah tiba-tiba ja muncul depan Shamimi.
"Lama nya awak beli macam beli cincin pulak",marahi Shamimi.
Angah hanya peluk langan Mimi,"ala ala jangan merajuk jomlah balik".
Kami berdua menuju ke kereta kami.
♡#Saya sangat sangat berterima kasih kerana membaca , dan meminta maaf kalau ada salah ejaan memang lah otak kakak ni agak loading dan tahun ni pula tahun sangat penting untuk kakak ..😍😘😗Bai.......♡
YOU ARE READING
Isteri Pencinta Ugama
RandomDayangku Nur Fairuz Shamimi Wanita yang kuat agamanya Wanita yang taat,sopan,baik,cantik Wanita yang memakai purdah Tungku Fatah Afiz Seseorang kaki perempuan Kini jalannya untuk mendekat diri kepada Allah Selepas ditemukan dengan Shamimi Gadis ya...