Bab 4

275 6 3
                                    

Shamimi melihat dia , dia juga melihat Mimi sambil senyum.Pelik juga lelaki zaman sekarang getus hati Shamimi.

"ahh awak nak balik ke ?",tanya lelaki itu yang baru dikenali tadi yang bernama Fatah itu.

"Ah tidaklah saya ingin mencari adik saya saja",Shamimi melihat tepat kat mata dia , kalau Suzanne berada sebelah aku memang tersenyum- senyum melihat lelaki ini.

"Berasa segan pula kita bercakap bagini, awak boleh panggil saya Fatah atau nama lain , asal kan saya faham",
Kata Fatah sambil melihat Shamimi,terus hati Fatah berbunga setelah berjumpa dengan perempuan yang berjaya membuat tidurnya tidak lena.

"Fatah awak boleh panggil saya Mimi atau Shamimi pun boleh",Shamimi sunyum sambil tunduk.

"Ahh Mimi ,awak sudah makankah?",kata Fatah sambil mengeluarkan iphone 6 plus  dia.

"Ahh, belum",tiba-tiba ayat Shamimi dipotong oleh dia.

"Boleh tak awak bagi no telepon Mimi kat Fatah boleh?,"dia senyum sambil menyerahkan telepon dia kat Shamimi.Macam kawan pula.

Hati Shamimi terus terkejut dengan tindakan lelaki ini."Untuk apa yee",Shamimi terus tanya kat lelaki ini.

"Kalau boleh Fatah nak belanja makan bersama Mimi mengenai tempoh hari itu sebagai tanda maaf,
Boleh",Cakap lelaki ini setelah Shamimi angguk kepala sebagai setuju.

Shamimi mengambil  iphone 6 plus Fatah yang berwarna silver itu dan menekan nombor telepon dia .

"Dah siap,nah ",kata Mimi sambil menyerah iphone itu kepada Fatah.

"Terima kasih",kata Fatah sambil senyum dengan rasa gembira.

"Assalammualaikum, maaf minta diri dulu",Kata Shamimi sambil lambai tangan.

"Waalaikumsalam pergi dulu", jawab lelaki itu,

Lelaki itu pun berjalan sambil menolah belakang melihat Shamimi.
Shamimi tertunduk mefikir seketika.
Sepatutnya saya tak perlu beri dia nombor saya, kenapa dengan aku ni terus je beri dia nombor tanpa berfikir dulu,getus hati Shamimi.

Tiba-tiba je Suzanne timbul depan Shamimi.

Shamimi melihat dia sejenak membuat Suzanne hairan.

"Kenapa ni ada sesuatu kat tudung angah ke?,"kata Suzanne sambil meraba kepala tudungnya itu.

"Dimana awak... hah jumpa buah hati ye?," kata Shamimi sambil cubit adik nya itu.

"Aduh sakitlah!"Suzanne melihat kakak nya itu.

"Tak lah kak cuma ahh....Angah tercuma jumpa kawan lama angah memang lah kalau berborak memang tak ingat dunia", Kata Suzanne sambil tunduk lepas tu dia ketawa.

"Kenapa angah ni ketawa sendiri", Shamimi sambil  mengambil telepon jenama samsung note 4 dia.

"Boleh angah tanya sesuatu kak",kata Suzanne sambil peluk lengan kakak dia.Shamimi hanya angguk kepala.

"Siapa lelaki yang bercakap sama kakak tu hamdsome pula tu", kata Suzanne sambil melihat tepat kat mata kakak dia.

Shamimi terkejut dengan angahnya.
Macam mana dia tahu getus hati Shamimi.Rasanya nak langkah seribu!

"Ahhh dia cuma...",tergagap-gapap Shamimi bercakap.Apa nak kata ni cepat lah cari idea Shamimi, getus hati Shamimi.

"Ohh ok angah faham along tak mahu rahsia dengan angah yee ok fine" kata Suzanne sambil lepaskan lengan Shamimi.

"Alah merajuk ke ",Kata Shamimi sambil melihat Suzanne dan terus ketawa dengan perangai adiknya itu.
○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○

Isteri Pencinta UgamaWhere stories live. Discover now