"Sayang, jomlah you cancel je meeting itu", sambil peluk-peluk.
"Awak tahu kan awak membazir masa saya jela!", naik hantu Fatah jadinya.
Pada malam ini , dia ada meeting tiba-tiba apabila daddynya call dia.
"Sayang jomlah pergi kedai baju sebelah ni cantik", sambil berselfie depan kedai itu.
Itulah Tasha Badrisha , mata duitan.
Dia ex-girlfriendnya selama satu bulan. Mereka putus selepas Fatah terlihat dia bersama lelaki putih di korea.Memang peyakitkan hati je."Dahlah i sudah lambat",Fatah hendak lari tetapi di halang oleh gadis itu .
"Sayang, today is my birthday you know that, right? You alum belikan i present pun,"dengan suara manja dia .
"Jadi semua barang dalam plastic ni bukan present you ke!?" Fatah menkuatkan suara apabila perempuan ni buat tak tahu.
Dah 10 plastic dia angkatkan untuk dia dan dia juga membazir masa selama 3 jam berjalan dengan Tasha the mall cineplax hanya kerana birthdaynya.
"Fine,let go now",Tasha tinggalkan dia dengan langkah besar.
"Merajuklah tu", getus hati Fatah Dia mengikut langkah Tasha hingga dia terlanggar seorang memakai baju berwarna hitam.
"Kenapa dengan awak buta ke!?", marahi Fatah ketika badan dia sakit akibat terlanggar seseorang itu.
Tiba-tiba jee Tasha timbul depan ku
"Darling just left this person and lets go, you don't want to miss the meeting".Tasha mengambil plastic dari tangan Fatah terus langkah seribu.Fatah melihat seseorang itu memakai baju kurong lantas mulut nya berkata
"I tak ada masa melayan perempuan macam awak",Terkejut Fatah melihat perempuan itu memakai purdah.Ingin mengucap maaf tetapi kaki lantas meninggal gadis itu tanpa menolongnya.
Dia berasa menyesal kata begitu tanpa melihat seseorang itu."Cantik nya mata dia ", getus hati Fatah.
Fatah terbayang lagi mata gadis itu tiba-tiba terlenyap apabila disapa oleh Tasha."You ingatkan i ke",Tasha senyum manis kat dia.
"You jangan nak perasan lah " Fatah terus mencapai beg plastic dari tangan Tasya dan simpan semua plastic beg itu dalam bonet kereta Tasha.
"Dahlah aku nak pergi dan aku juga mau awak jangan tunjukkan muka you kat depan i",Fatah tinggalkan Tasha keseorangan dan segera masuk kedalam the mall untuk meminta maaf kat gadis itu .
Tetapi hampa gadis itu hilang mungkin sudah pulang .
Fatah merasa menyesal sangat apabila dia tidak dapat mencari gadis itu seluruh mall itu .
Dia paling mukanya ke jam tangan nya dan terus ke parking kereta .
Dan dia juga pasti daddynya akan marahi dia kerana dia tidak hadir meeting itu.Semasa memandu, dia semakin teringat kapada gadis itu.
Dia juga terbayang mata gadis itu.-----------------------------------------------------------
"Mummy,Fatah ni buka pintu ",Fatah katuk pintu rumah ibu bapanya.
"Assalammualaikum Fatah Afiz , tak pandai beri salam ke kalau katuk pintu orang",Terus sahaja Tan Sri membuka pintu rumah .
"Waaalaikumsalam mak ," Fatah buat selamber muka jee.
"Mak ingat awak pengsan kat rumah sampai tak mahu singgah rumah mak",mak tegur anak tunggalnya.
Fatah membulat mata kepada Tan Sri
"Dahlah jom daddy tengah marah tu,"
Tan Sri menasihat sebelum masuk kedalam dapur.Fatah terus naik ke tingkat 1 dan ketuk bilik pejabat bapanya.
"Knock.knock.knock"
"Masuk"jerit daddynya.
Fatah menolak pintu ayahnya dan terus memberi salam.
"Saya minta maaf daddy sebab termiss meeting tadi tu sebab ada hal.",Fatah melihat muka bengis daddynya.
"Awak boleh pergi saya ada banyak kerja ,"kata Daddy dengan suara garau. Fatah terus tutup pintu bilik daddy dengan perlahan.
Itulah sikap daddynya pemarah dan dia juga tak suka orang buat banyak alasan .
Selesai je dia mandi , dia duduk tepi katil.
Dia ingatkan seseorang.
Dia tak berasa tenang .
Dia harap yang dia terjumpa gadis itu dan ingin meminta maaf.
#☆kakak nak cakap terima kasih dan juga mohon maaf klau kakak ni lama update hehehehe kakak ni agak sibuk
(Tipu jee😏) dan juga kalau salah ejaan , kan kakak ckp kakak ni agak loading😂
YOU ARE READING
Isteri Pencinta Ugama
De TodoDayangku Nur Fairuz Shamimi Wanita yang kuat agamanya Wanita yang taat,sopan,baik,cantik Wanita yang memakai purdah Tungku Fatah Afiz Seseorang kaki perempuan Kini jalannya untuk mendekat diri kepada Allah Selepas ditemukan dengan Shamimi Gadis ya...