Bab 5

207 3 3
                                    

"Eh awak as...assalammualaikum",kata Shamimi dengan suara yang terkejut apabila terlihat seorang pemuda bersandar sebelah counter,siapa lagi kalau bukan Fatah.

Lelaki itu hanya jawab salam tadi dan tersenyum manis.

Mereka hanya membisu sambil melihat satu sama lain.Waiters yang membayar itu, Zuzanni pun membisu melihat mereka berdua."Ahh........Encik sama kakak bergaduh ke?,"Zuzanni membisik kepada mereka berdua.

Fatah dan Shamimi serentak menolah kearah Zuzanni .

Zuzanni hanya membisu "maksud saya akak dan encik ni pasangan ke ?",Kata Zuzanni sambil melihat Shamimi dengan muka hairan.

"Ohh betul lah Akak dan encik ini pasangan , wow dahlah cantik bersatu,hehe terima kasih yee makan kat kedai kami",kata Zuzanni sambil senyum.

Shamimi nak cakap tetapi terus je Zuzanni minta diri untuk melayan pelanggan lain.Shamimi terkejut,pasangan? maksud dia aku dan lelaki ini getus hati Shamimi.

Hati Fatah terus gembira rasa nak pegang jee tangan Shamimi apabila dikata Pasangan , ehh tunggu jap harem lerr.

Shamimi menolah kearah Fatah dan mula membicara."Terima kasih Fatah sebab melanja makan saya , menyusahkan awak pula, Fatah nak saya bayar balik?",kata Shamimi dan megeluarkan beg duitnya.

Fatah segera pegang pegelangan Shamimi membuatkan mata mereka bertemu. "Takpe sayang",kata Fatah dan dia baru perasan yang dia terlepas cakap sayang .

Shamimi terkejut mendengarnya, "Apa awak cakap tadi?",tanya Shamimi , salah dengar ke saya ni he just said sayang ke tadi? getus hati Shamimi.

Fatah terkejut macam mana dia boleh terlepas cakap,"ehh..tak ada jom saya nak tunjukkan awak sesuatu",Fatah terus jalan ke pintu hadapan dan menolah kat Shamimi,"Jomlah Mimi , tunggu siapa lagi",kata Fatah sambil tersengih, hatinya benar-benar gembira tiba-tiba jee dia rasa bahagia.

Shamimi tercanggang dan mengikut langkah Fatah, ahh tunggu jap bagaimanakah dengan Suzanne risau dia cari saya kat kedai ni takpelah saya messeges dia je.

Meraka berjalan keluar dari kedai dan Shamimi hanya ikut langkah Fatah yang menuju ke taman.
"Awak nak saya panggil awak Fatah ke atau lain lagi", Shamimi tanya kat Fatah .

Fatah menolah kat Shamimi , rasa bahagia lah melihat mata Shamimi cantik walaupun memakai purdah Mimi tetap cantik kat mata Fatah.
" Fatah pun boleh asalkan awak suka",kata Fatah sambil senyum manis,"kenapa?",tanya Fatah.

"Fatah panggil saya Mimi kan , comel juga Mimi",kata Shamimi agak malu.

"Kalau macam tu awak nak panggil saya apa ?",tanya Fatah.

"Bagi Mimi , Fatah tu cantik namanya",Cakap Shamimi terus terang.

"Terima kasih, hmm awak tak takut ke jalan dengan lelaki macam aku",cakap Fatah .

"Tak , sebenarnya saya tak ada kawan lelaki selama ani saya ni tak social sangat asyik berkepit dengan rumah jee ",cakap Shamimi panjang lebar.

Sementara mereka berjalan , Shamimi mula hairan , kenapa aku tiba-tiba ikut dia ni aku baru jee kenal lelaki ini sudah bawa jalan-jalan ,aduhh getus hati Shamimi sambil garu-garu kepala kalau boleh dia hentak kepalanya kuat-kuat tak berfikir sebelum buat!

"Ohh maafkan saya sebab buat Mimi risau jee",kata Fatah secara tiba-tiba.

Shamimi hairan dan pada masa itu dia baru perasan yang dia terlepas cakap.

"Ohh awak dengar saya kee, minta maaf banyak-banyak kalau tersinggung hati Fatah", kata Shamimi sambil memerahi diri sendiri.

"Tak apa Fatah faham , Fatah pun satu juga bawa Mimi tanpa berkenalan lebih dahulu ", kata Fatah senyum manis.

Tanpa disedari seseorang peluk Fatah dari belakang membuat Fatah teperanjat.

Shamimi turut terkejut melihat seseorang wanita cantik yang tak cukup kain peluk lelaki yang baru dikenali itu.

"Baby , omgosh i miss you so much where have you been all this time ",kata perempuan yang bernama Kirana sambil melihat Shamimi.

"Baby it this your new victim ? , eww kenapa you pilih jenis perempuan ni ",kata Kirana sambil menyumpah perempuan tu.

Shamimi terperanjat dan membuat hati nya sayu mendengar.
Kalau ada adik memang abis mulut terlazer kat woman ini , bisik hati Shamimi.
Tanpa berlengah waktu , Shamimi terus memberi salam kepada pasangan itu dan terus pergi membuatkan hati Fatah tergamak.

Fatah melihat Shamimi sehingga hilang dari pandangan.

"Hoii apa hal ni peluk peluk ni",Kata Fatah kepada wanita yang tidak dikenali itu.

"Baby, don't you know me is me Kirana i dah pakai bedah plastic , cantikkan muka i macam ala-ala wanita korea cute, tak!",kata Kirana sambil membuat gyomi.

"Apahal kau ni , berapa kali i cakap , don't show your face dekat i , mengarut pakai bedah plastic , kau ingat lawa kah tu!" Kata Fatah tidak dapat mengawal kemarahan sambil jelingan maut.

Kirana terus mengeluarkan air mata"Apa ni baby teriak kat i pulang , you yang benar nya nak i cute macam ala ala korea sekarang nak perempuan yang intah apa tu, intah intah hodoh disabalik purdah itu! "Kata Kirana sambil menyindir Shamimi.

"Bila masa i cakap nak ala ala korea , i rasa you ni salah orang kut , mungkin salah satu beratus boyfriend you kali nak ala ala korea ni and i'm not even one of your beratus boyfriend you tu, ingat tu",kata Fatah sambil lalu kat situ.

Dengan cepat dia pergi ke kedai itu untuk mencari Mimi tetapi malang dia takde kat situ.

Dia mengeluar kan iphone dia dan tekan nombor telepon Shamimi.

Tiba-tiba Fatah terdengar lagu yang menarik perhatiannya.

Dia segera mengikut lagu itu sehingga terjumpa perempuan yang berdekatan dengan kedai mainan lama.

______________________________________
🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉
Maaf kan author kalau lama tak updated biasalah busy sampai tak ingat wattpadd😥 whuuiisssshhh But stright to point, enjoy the story guys😍💕💕💞🐳🌼🌻🌼


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 30, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Isteri Pencinta UgamaWhere stories live. Discover now