2

217 7 0
                                    

Lee Hyo Ra pun sampai ke rumah . Dia diambil oleh pemandu ayahnya . Baru Hyo ra nak masuk .

"Arghh ! " jerit Hyo ra . Terkejut kerana  salah satu yang suka  mengejut kan dia ialah abangnya . Abang nya tadi bertapuk di belakang pintu . Sekarang abang nya terbahak bahak ketawa .

"Oppaa !!, Hyo ra bagitahu omma " kata Hyo ra sambil mencebik .

"Pergilah tak takut pon " kata Lee Jae Kyo sambil menjelir lidah ke arah Hyo ra .

"Hishh " . Kata Hyo ra " tak nak kawan dengan oppa " kata Hyo ra pura pura merajuk .

"Alolololo, meh sini oppa pujuk " pujuk Jae kyo .

"Tak nak " kata Hyo ra menghentak kaki lalu naik ke tangga untuk mandi 

"Merajuk la tu " .  Kata Jae kyo sambil ketawa . Walaupun Hyo ra dengar dia  hanya membiarkan abangnya ketawa .

"Jae kyo sudalah tu . Jangan usik adik kamu tu " marah omma  .

"Nae" jawab Jae kyo dengan sisa ketawa nya .

*********

"Hyo ra nak tolong omma " kata Hyo ra kepada ibu nya . Hye ri baru sampai dari sekolah nya dan terus menuju ke atas untuk menukar pakaian .

"Boleh, tolong omma buat air ye " kata omma nya . Hyo ra anggukkan kepala sahaja .

*****
Untuk pengetahuan

Ayah Hyo ra mempunyai syarikat yang terbesar di Korea . Ibu Hyo ra mempunyai kedai butik yang terkenal di Korea dan selalu mempunyai tempahan yang banyak .

Lee Jae Kyo berumur 21 tahun dan bekerja di syarikat ayah nya . Hyo ra pula berumur 18 tahun . Dia pernah bersekolah dengan adik nya Hye ri . Atas arahan ayah mereka Hyo ra dipindah kan ke Dream High School .

Lee hye ri berumur 16 tahun . Dia meminati bahagian seni dan taekwando .

******
Hyo ra dan Hye ri menolong ibu mereka di dapur untuk memasak makan tengah hari . Hyo ra menyejukkan air yang dibuat nya tadi . Sedang mereka sibuk

"Macam mana sekolah baru kamu Hyo ra ? " omma bertanya risau dengan anak nya tu kerana sekolah tu sangat besar . Dan mungkin susah untuk berkawan dengan orang di situ .

"Hyo ra dah ada kawan dah tadi  nama dia Park Eunji " kata Hyo ra "pasal sekolah boleh dikatakan besar sangat sesat saya dibuat nya " . Omma dan Hye ri ketawa kecil . Hye ri menyampuk

"Tulah unnie  pindah ke sekolah yang besar " kata Hye ri sambil menceduk lauk yang dimasak oleh omma ke dalam mangkuk kaca yang bulat lalu meletakkan di atas meja .

"Appa yang pindahkan unnie ke situ , unnie ikut jelah yang penting unnie ada kawan " kata Hyo ra  .

"Ouhh " kata Hye ri .

"Omma " Hye ri peluk lengan omma .

"Nak apa ? " tanya omma

"Nak pindah sekolah dengan unnie " kata Hye ri sambil membuat muka cute dia .

"Tak payah, biar unnie kamu je yang pindah  " kata omma "Hyo ra tolong tuangkan air ke dalam gelas ye " .

Hye ri mencebik "yelah  " kata Hye ri. "Hahaha" hyo ra ketawa .

"Dah, jom makan panggil appa dan oppa kamu tu Hye ri " omma mengarahkan kepada Hye ri . Hye ri hanyak mengangguk .

Bayangkan gambar kat atas tu ialah gambar Lee Hyo Ra okay .Bayangkan saja ye ..  sorry  pendek aje hihihi .

High School Life [Got7 Fanfic] ( DISCONTINUED )Where stories live. Discover now