Hyo ra bangun dari tidurnya dengan rambut yang kusut dia terus menuju ke bilik mandinya. Apabila dia siap memakai baju sekolah, lalu dia mengambil begnya dan turun ke bawah.
"Hyo ra awalnya kamu bangun " kata appa .
"Taklah awal sangat pun, mana oppa dan hye ri ? " tanya hyo ra .
"Kat sini" balas Jae kyo dan hye ri yang sedang menuju ke meja makan . Jae kyo memandang kedua-dua adiknya yang duduk bertentangan dengannya .
"Apa pandang-pandang " kata hyo ra serentak dengan hye ri .
"Adik-adik oppa ni cantik la " puji Jae kyo .
"Of course la kita orang sentiasa cantik setiap hari "balas hye ri dan hyo ra lalu membuat high five dengan bangga . Ceh
"Bangga la tu " sindir jae kyo .
Omma dan appa hanya menggelengkan kepala lalu ketawa kecil melihat telatah tiga orang beradik itu .
"Dah la tu jom kita makan ramen ni " kata omma .
"Yelah " balas tiga beradik itu . Setelah selesai makan jae kyo diarahkan oleh appa untuk menghantar hyo ra dan hye ri .
S.K.I.P
di dlam kereta
"Oppa tak kerja kan hari ni " tanya hye ri .
"Aniyo, waeyo ? " jawab jae kyo . Hyo ra hanya memerhati mereka berbual.
"Boleh oppa temankan hye ri pergi ke mall ? " tanya hye ri sambil membuat muka comelnya .
"Ingat comel ke, yelah nanti oppa temankan ye " balas jae kyo . Terpaksa lah temankan adik ku sorang ni pergi ke mall . Haih
"Gomawo oppa " kata hye ri dengan nada gembira .
................
"Gomawo oppa tolong hantarkan " kata hyo ra tanpa menunggu jawapan dari oppanya dia terus menutup pintu kereta . Dia masuk ke dalam bangunan sekolah dan terus menuju ke lokernya .
Hyo ra POV
Aku memasuki kelas, macam selalu aku yang selalu datang awal ke kelas 1-A Crown . Ataupun Eunji yang awal dari aku, aku meletakkan beg di kerusi . Aku menyumbat earphone ke telinga dan memainkan lagu Forever Young Got7 lalu membaca buku .End P.O.V
"Hai, hyo ra " kata Eunji . Tetapi tiada jawapan daripada hyo ra . Eunji menghayun-hayunkan tangannya di hadapan Hyo ra . Hyo ra membuka sebelah kanan earphonenya .
"Oh, hai eunji dah lama ke awak sampai ? Tanya hyo ra.
"Baru aje, jom kita keluar kelas bosan la duk diam je kat kelas " lalu Eunji menarik tangan hyo ra .
"Kejap la saya nak kemas dulu ni " jawab hyo ra dan terus menutup buku yang dibaca olehnya tadi .
"Dah jom " hyo ra pula menarik tangan Eunji keluar dari kelas .
Setelah mereka hilang dari pandangan maka Got7 pun masuk ke kelas . Mereka berbual tentang hyo ra .
"Nak tanya ke ? " tanya Mark
"Tanya apa ? " Youngjae tanya balik
"Oh, aku tahu pasal hyo ra dengan namja kemarin tu kan " teka Jae bum .
"Yup " balas Mark .
"Okay, sekarang siapa nak pergi tanya " kata Jr .
"Jackson awak pergi tanya, arraso ? " kata Jae bum .
"Okeylah, nanti rehat aku gi tanya ek " balas Jackson .
···················
Kringgg ..
Kelas pun tamat, leganya dapat pulang awal ke rumah . Lagipun aku nak bawa Eunji jalan - jalan ke mall . Shopping time hi hi hi . - kata hyo ra dalam hati .
"Wei, Jackson kau dah tanya ke ? " tanya Mark .
"Belum " balas Jackson .
"Pergilah tanya dia, dia ada kat sana tu " kata Jae bum sambil menunding jari ke arah Hyo ra yang berdiri keseorangan .
"Okay aku pergi tanya, jap eh " balas Jackson dengan semangat .
FLASHBACK
"Hyo ra aku nak ke tandas kau tunggu aku kat sini tau " kata Eunji dan terus berlari ke tandas .
"Hm, yelah aku berdiri jelah " balas hyo ra seorang diri . Hyo ra membuka buku yang dibaca pagi tadi .
END FLASHBACK
"Hai hyo ra " ucap Jackson . Got6 hanya memerhati dari jauh . Hyo ra menutup bukunya dan melihat ke arah Jackson .
" Hai " balas hyo ra dengan lembut .
'Lembutnya suara , eh apa kau merepek ni Jackson' kata Jackson dlam hati .
"Erm... awak ada pergi ke mall ke semalam ? " tanya jackson .
"Ada " balas hyo ra .
"Kita orang pun ada pergi ke mall semalam dan kita orang nampak awak dan seorang namja masuk ke dalam cafe " terang jackson .
"Oh, awak nak tahu ke siapa namja tu " balas hyo ra sambil tersengeh .
"Yup, that's correct " kata Jackson sambil senyum .
"Tulah namjachingu saya " kata hyo ra dengan senyuman yang boleh buat kan semua orang melting . Ceh ayat .
"Oh yeke, kalau macam tu saya pergi dulu "
"Hei Jackson, aku tipu jelah tu bukan namjachingu saya . Tu oppa saya takkan awak percaya kot " kata Hyo ra lalu ketawa .
Jackson pusing semula ke arah Hyo ra . "Oppa awak ke ? Saya ingat chingu awak . Kalau macam tu saya pergi dulu, bye " kata Jackson, Hyo ra hanya balas dengan lambaian .
"Peliknya, kenapa dia nak tahu " kata hyo ra seorang diri .
"Hyo jomlah kita jalan " kata eunji yang muncul tiba tiba .
"Okay" hyo ra menjawab sepatah .
**************
YOU ARE READING
High School Life [Got7 Fanfic] ( DISCONTINUED )
FanfictionMengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama Lee Hyo Ra . Dia dipindahkan ke sekolah Dream High School . Hyo ra tergamam apabila dia melangkah masuk ke dalam sekolah itu . Sekolah itu sangat besar bagi Hyo ra untuk ke sana sini . Cerita ini ha...