Daniel POV
Jeg hadde faktisk tekstet med Emma ganske mye i helgen. Vi hadde pratet om alt mulig og vi har blitt mye bedre kjent. Jeg liker henne ganske godt faktisk...
Men nå stod jeg i køen til kantina. Det var sykt irriterende, vi måtte alltid stå kjempelenge i kø. Jeg stod egentlig alene, til to gutter/ Jesper og Kurt kom bort til meg.- hei blir du med å sitte med oss eller? Vi har lust til å bli bedre kjent med deg, sa Jesper
- ja du virker ganske kul, sa Kurt
- ja det kan jeg sikkert
- greit, vi sitter på det bakerste bordet, bare kom bort til oss, sa Kurt og gikk sammen med Jesper inn i kantina.
Emma POV
Jeg hadde endelig kommet meg inn i kantina etter den lange køen. Det var skikkelig kjedelig å stå å vente. Når NEG hadde fått maten kom Rakel bort til meg og spurte om vi skulle sitte sammen.
- ja gjerne, svarte jeg
Vi satte oss på ett av de forreste bordene.
- såå.. Jeg lurte på om di ville være med meg hjem eller noe sånt, ha en sånn film kveld. Men jeg tenkte egentlig at vi kunne invitere hele klassen. Hva syns du?
- ja det hadde vært kult det, tror jeg.. Svarte jeg
- greit da sier vi det sånn! Alle kan komme på fredag, sa hun og smilte.
Jeg smilte tilbake til henne imens jeg satt og så på bordet helt bakerst. Der satt han. Lo sammen med de kule vennene hans og den pene venninna hans Gregerine. Hvis jeg ikke visste bedre ville jeg trodd at de var sammen, liksom hvem ville ikke vært sammen med henne? Da både jeg og Rakel var ferdig med å spise, gikk vi ut med de andre i friminuttet. Jeg satt med ned på steintrappen men jeg så på at de andre løp rundt og flørte med hverandre. Plutselig kom Daniel og satt seg ved siden av meg.
- vil du ikke være med? Spurte han
- nei, jeg er ikke helt sånn "løpe etter gutter" person, svarte jeg
Han begynte å le.
- samme her.. Selvfølgelig ikke løpe etter gutter da, men du skjønner hva jeg mener, sa han og smilte til meg
- men skal du være med på den filmkvelden hos Rakel eller? Spurte han etter en lang stund med taus stillhet
- ja jeg tror det.. Kommer du?
- ja jeg tenkte hele klassen liksom kan bli bedre kjent. Kult at du kommer da. Da er i hvertfall ikke jeg den eneste som ikke bryr seg om sånne flørte greier, sa han og lo igjen
Jeg begynte og le selv. Vi satt sånn ganske lenge og snakket ikke om noe. Jeg bare satt der og så på han, mens han satt å så på de andres "flørte-lek". Plutselig kom Gregerina bort til Daniel.
- kom igjen, bli med da! Sa hun og tok hånda til Daniel. Han ble dratt opp og jeg kunne se at han snudde seg mot meg og mimet hjelp med munnen din. Jeg lo en gang til.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
#DEMMA4EVER
ФанфикDenne historien følger Emma og Daniel sin romantiske og utfordrende vei til sann kjærlighet.