6. Filmkveld

52 5 2
                                    

Daniel POV

Hele klassen gikk sammen i en stor klynge. Vi var på vei hjem til Rakel.  Vi gikk bare i sånn litt under ti minutter, også hadde vi endelig kommet frem. Foreldrene hennes var borte, så klassen hadde hele huset for seg selv. Vi gikk inn og alle satt seg på stua.

- så hvilken film vil dere se? Spurte Rakel

Alle begynte å rope opp masse filmer, så det var umulig og høre hva noen egentlig sa. Hun prøvde å få oss til å være litt mer stille så hun faktisk kunne høre hva de sa, men det hjalp ikke så veldig. Etter de hadde sittet og ropt ut en haug med filmer, ble de til slutt stille og hun fikk til å snakke igjen.

- hva om vi ser den nye skrekkfilmen som nettopp kom ut? Den med det huset ellerno sånt?

Hele klassen ble hysteriske. Greit, skrekkfilm blir det da. Hun fant fram filmen på tv-en og skrudde av alle lysene og hun og Tina hentet snacks. Alle var egentlig most i sofaen selvom den var ganske stor. Jeg satt et "sete" unna Emma, men så var det ikke flere plasser til Rakel og Tina, så de satt seg ved siden av meg.

- Eh hei

- hei, svarte hun og smilte til meg

Filmen var ikke så skummel men alle jentene skrek HELE tiden. Rakel skvatt hele tiden, og når hun ble redd tok hun tak og holdt hardt fast i arma mi. Emma satt sammen med Gregerine og lo sammen med henne, mens de andre skrek. Når filmen var ferdig skrudde hun på masse sånn farge lys og skrudde på skikkelig høy musikk. Alle begynte å danse, og siden Emma dansa med Jesper, gikk jeg bort til Rakel og spurte om hun ville danse.

- ja det kan vi sikker, svarte hun

Alle sammen dansa ganske lenge og når sangen var ferdig snudde jeg meg og smilte til Emma.

Emma POV

Jeg så at Daniel smilte til meg. For å være ærlig var jeg litt irritert på han. Han var liksom skikkelig hyggelig med meg på skolen, og sier at han syns det er teit å flørte å sånn, men han flørter med Rakel hele tiden. Det er vel egentlig skikkelig teit av meg å være sjalu, siden vi ikke er sammen eller noe, så han må jo få lov til å flørte med hvem han vil... Men jeg tror jeg liker han. Som venn da.. Tro jeg.

#DEMMA4EVEROù les histoires vivent. Découvrez maintenant