Hejsan allihopa. Detta jag skriver om i denna uppdatering är ganska viktigt och något som alla personer bör tänka på.
Jag har några vänner här på Wattpad, och massor av vänner i riktiga livet också för den delen, som blir mobbade och nertryckta av andra personer dagligen. Det kan vara i skolan, på internet, på fritidsaktiviteterna, hemma eller något annat ställe. Det spelar ingen roll vart det händer. Det spelar ingen roll vem som gör det eller när det händer. Det är fel. Så himla jävla fel.
Jag vet inte ens var jag sk börja. Det är fel på så många jävla sätt så att jag knappt kan räkna dom, och tro mig jag är en av dom bästa i min klass på matte så jag är inte dålig på att räkna direkt...
Nu ska jag försöka att förklara mobbning och kränkningar och andra trakasserier för er, lite lätt och kortfattat men också vad konsekvenserna kan bli. Både för mobbaren/mobbarna och offret.Tänk dig att du har en fin porslinsdocka.
Kastar du den i golvet så kommer den att gå i tusen bitar. Du kan försöka att limma ihop den eller laga den på något annat sätt så många gånger som helst, men den kommer fortfarande aldrig att bli precis så som den var innan. Märkena finns fortfarande kvar, även om dom inte syns så väl.Mobbning är precis lika dant. Varje grej som mobbarna gör skadar personen, den kan gå och må dåligt, gråta sig till söms, hen kan till och med ha självmordstankar för att den här personen mår så pass dåligt. Även om du säger förlåt och försöker laga allt så finns det ärr kvar och personen kommer aldrig att må så som den gjorde innan. Den kommer alltid att ha detta i bakhuvudet. Och tankar som "jag är fet och ful" eller "dom tycker egentligen att jag ska gå och dö" kommer alltid att finnas i bakhuvudet på dom även om dom säger att dom är okej så mår dessa personer inte som dom mådde innan. Dom kanske går och är ledsna och vill bara ta livet av sig men dom säger inte det. För att dom inte vill bli ännu mera mobbade.
Många mobbare mobbar andra personer just för att dom är osäkra på sig själva, men det är ingen ursäkt till att göra så som dom gör. Jag menar tänk på det. Ska människor, speciellt ungdomar, behöva trycka ner andra och få andra personer att må dåligt och gråta sig till söms varje kväll bara för att kunna känna sig godkända, bli populära och vara coola. Ska det krävas att en annan människa mår dåligt varje dag och bara vill gå och dö för att någon annan ska kunna känna sig bra?!
Dagens samhälle är helt uppochnervänt. Det är inte klokt. Så många människor har självmordstankar varje dag på grund av att dom mobbas. Det är så många personer som alltid skulle kunna behöva en axel att gråta emot men inte har det. Så många människor som skulle kunna må bättre, få känna sig speciella och le. Och allt detta skulle kunna vara möjligt bara genom att få ha någon som lyssnar på en. Någon att prata med.
Vissa tror att jag bara vet hur man babblar på i 180 angående Harry Potter, men det är så himla fel. Du kan kolla med så många av mina vänner och även dom som jag inte har varit så himla bra vän med. Jag finns alltid här för alla om ni behöver någon att prata med, eller helt enkelt bara någon som lyssnar. Det spelar ingen roll hur du ser ut, vart du kommer ifrån, vilka dina föräldrar är, din sexuella läggning eller någonting annat. Om du behöver stöd av någon, varesig vi pratar varje dag, ger varandra ideér till böcker, har en gruppchatt på Instagram, eller aldrig ens har pratat.
Det är bara att säga till i privatmeddelande, säga till att du behöver någon att prata med. Jag kommer inte att berätta för någon och du behöver inte ens säga ditt namn eller vad du heter på riktigt eller någonting liknande.Jag vet hur det är att vara en av dom konstiga i skolan.
Jag går i min skolas Kulturklass. 90% av alla andra klasser (dom som då inte är kulturklasser alltså) kollar konstigt på oss, skrattar åt oss bakom våran rygg, ger oss bitchblickar när vi går förbi i korridoren.
Jag vet att livet ibland kan kännas som skit och att man tror att man inte har någonting som är värt att leva för. Men bara så att du vet.
Du är helt och hållet underbar, kom ihåg det.
Och det spelar inte någon roll vad för taskiga kommentarer eller blickar eller något annat som det är du får. Håll dig till dom som älskar dig och det är dom du ska lyssna på. Lyssna inte på alla haters som finns.
Lyssna på dom som faktiskt älskar dig, för det är dom som håller dig kärt.
Även om det ibland känns som att det verkligen inte finns någon person som älskar dig, det finns alltid dom som älskar dig oavsett vad, i vilka stunder som helst så finns det några personer som älskar dig, i all evighet.Så kalla mig nu för psykolog om du känner för det. Vill du vara elak när du säger det. Aa fine, vet du vad? Idgaf! Haters gonna hate! Lovers gonna Love. Men det är dom som älskar dig som du ska lyssna på. Inte dom som hatar. Det kan vara svårt ibland ja, men som jag och en av mina bästa vänner Hedda brukar säga... "När livet ger en citroner, gör då lemonad!" Kan vara därför vi kallas för Shaggy och Scooby Doo av väldigt många i klassen, för att vi typ tänker på mat hela tiden och kan äta typ hur jävla mycket som helst... Och då skojar jag faktiskt inte😬
Men kom ihåg nu! Om du mår dåligt. Är det någonting som tynger dig, minsta lilla sak och du känner att du vill prata med någon om det, tveka inte! Kontakta mig i privatmeddelanden. Och bara så att du vet. Om du mår dåligt så bör du prata med någon, det kan lätta lite på tyngden genom att dela med sig till andra. Vi kan bära din tyngd tillsammans.
Så tveka inte en sekund! Du kan prata med mig, vem du än må vara och vad som än tynger dig!Bye
Psykologen/Alva💗 (valde att sätta ett hjärta där då det har varit en ganska allvarlig sak vi har diskuterat i detta kapitel eller vad man ska kalla det!)
YOU ARE READING
Mitt ointressanta liv
RandomDetta är då en bok som är inspirerad av några stycken, står vilka i första delen, jag tycker att böckerna dom har om deras liv och allt är riktigt roliga så jag beslöt mig för att gör en egen! So well... Vi kör helt enkelt så får vi se hur det går. ...