Mihelyt beléptem az ajtónkon, erős szag ütötte meg az orrom. Ez egyet jelent. Anya ismét főz. Jajj Istenem. Vajon mit kotyvasztott össze? Bizonytalanul lépkedtem a konyha felé. A konyhát hatalmas füst árasztott el, anyu pedig majdnem megfulladt a füsttől.
- Jesszus anya! - szaladtam az ablakhoz, majd kinyitottam. Édes Istenem. Mit akart csinálni?
- Tészta. - mondta anyu nyugodtan. Hogy lehet nyugodt? A füst hamar kiszállt, én pedig belenéztem a fazékba. A tészta fekete volt, és a fazékhoz égett. Uram szent Isten. Hogy tudja valami még ezt is elrontani? Ez csak tészta. Könyörgöm.
- Anya. Én befizetlek egy főző tanfolyamra. - veregettem meg a vállát. - Most mégis mit eszünk?
- Majd rendelünk kínait.
- Utálom a kínait. Nekem pizzát rendelj.
- Jó, akkor pizza. - megragadta a vezetékest és betárcsázta a számot - Haló. Szeretnénk rendelni egy pizzát. Igen. A megszokott. Oké. Nem. Igen. Oké. Oké. Viszlát. - tette le. Majd megcsörrent a mobilja. Jack az. Jessz. - Igen?
- Hangosítsd ki! - súgtam neki artikulálva. Anya megnyomott rajta egy gombot, és tisztán hallottam Jacket.
- Szia. - szólt bele.
- Szia Jack. - tette anyu a csípőjére a kezét. Sejtette, hogy rosszban sántikálunk.
- Berni. Khmm. Akarom mondni Bernadett - na azért - kapott egy főszerepet egy vígjáték és romantikus filmben. És...
- És? - türelmetlenkedett anyu, én pedig izgatottan figyeltem a reakcióját.
- Arról lenne szó, hogy Bernadett egy időre kimaradni a suliból.
- Na neeeeeeeem. - háborodott fel anyu. Erre számítottam. De Jack úgyis kitalál valamit.
- Csak pár hónapról lenne szó. Ez növeli a rajongóit. Jót tenne neki. Főleg ez után, hogy szakítottak. - ne. Muszáj volt felhozni?
- Nem. - vágta rá anyu egyszerűen.
- És több pénzt kap. - sóhajtott Jack, és tudtam, hogy most megforgatta a szemét. Hát igen. Anyu rohadtul imádja a pénzt.
- Oké. - csillantak fel anyu szemei. Ughh.
- Jó, már holnap kezd. Hatra be kell jönnöd Bernadett. - jól tudta, hogy hallgatózom.
- Oké! - ordítottam, hogy ő is hallja.
- Tudod mit. Érted megyek. Hatra ott leszek. Most várnak a haverok.
- Oppá. Csajozási? - nevettem.
- Az hát. - nevetett Jack is. Anyu csak furán nézett rám. Na ja. Ő nem elég érett ezekhez a szavakhoz.
- Akkor sok szerencsét. Remélem neked összejön. - csuklott el a hangom. Hirtelen rám tört a sírás.
- Na leteszem. Szia. - nyomta ki anyu egyből. Oda jött hozzám, és átölelt. ű
- Miért? - zokogtam. Miért? Miért? Miért és miért?
- Zabáld tele magad. Vegyél egy forró fürdőt. És aludj. - anyu mindig jó tanácsokat ad. Ez is tuti beválik. Anyu sok mindent kitapasztalt. Főleg erről a térről, mert nem rég vált el aputól. Nem viselt meg engem a dolog, mivel alig láttam apát, ugyanis ő üzlet ember. Legalábbis azt hittük. Kiderült, hogy egy csaló, aki nap, mint nap megcsalta anyut. Ezért gyűlölöm apát. Sosem fogadok el tőle karácsonyi ajándékokat vagy akármit. Tőle nem kell semmi. Beledőltem anyu ölébe és úgy zokogtam tovább. Majd a csengő hagyatta abba velem a sírást. Megjött a pizza. Anyu felkelt, az én fejem pedig ledőlt a kanapéra. - Köszönöm. - vágta be anyu az ajtót. Végre jó illat, és jó kaja. Felültem és magamhoz vettem egy szeletet.
Három szelet pizzát ettem meg. Nagyon jól esett végre valami rendes kaja. Megfogadtam anyu tanácsát, és vettem egy forró fürdőt. Csak feküdtem a vízben és töprengtem az életemen. A nyomorulttá vált életemen. Mikor kihűlt a víz, kiszálltam a kádból, felöltöztem és egyenesen az ágyam felé vettem az irányt. Álomba sírtam magam...