2. the day after

33 1 0
                                    

(Foto van Thom^^)

P.o.v. Lisa
Ik word langzaam wakker in een vreemd bed? Ohja dan herinner ik het me weer ik had gister weer die nachtmerrie. Ik zucht terwijl ik eraan denk. Ik hoor mijn broer iets mompelen van goeiemorge. "Goeiemorge broertje" zeg ik. Hij opent zijn ogen en geeft me een kus op mijn haar. "Heb je nog een beetje lekker geslapen na uh na ja uh" "de nachtmerrie bedoel je?" maak ik zijn zin af. Ik weet dat hij er nooit over wilt beginnen bang dat ik weer moet huilen of een paniekaanval krijg. Echt zo lieff! "Uh ja dat ja" zegt hij voorzichtig. "Ja, ik heb nog best goed geslapen. Thanks broertje." antwoord ik zijn vraag. "Zullen we dan maar eens gaan ontbijten" vraagt eerder zegt mijn broer. "Ja lekker, heb eigenlijk wel honger" precies op dat moment bromt mijn buik. We barsten in lachen uit, en lopen al lachend naar beneden.

Na het ontbijt
Het was echt heerlijk mijn broer kan zo'n lekkere pancakes maken... Omg... "Lies, is het goed als ik zo even naar vrienden toe ga. Had met ze afgesproken." vraagt jack. Ik knik. "Vind je het echt niet erg?" "neehee ga nou maar sukkeltje" lach ik. "Okay tot straks kleintje!" roept hij vanuit de gang. "Doeidoeii" schreeuw ik terug.
Hmmm wat zou ik eens gaan doen op deze zaterdag middag.... Een marato Teen Wolf! Jaahhh!! Ik spurt naar boven om mijn mac book te pakken.  Vervolgens ga ik weer snel naar beneden en verbind hem met de tv. Ja we hebben zo'n apple tv. Pretty nice *doet pedoface*

2 uur verder
"Ben thuis!!!" roept jack. Ik schrik me kapot (omdat ik midden in mijn serie zit) en flikker van de bank. Ik hoor mijn broer grinniken. "Stomme koe" mompel ik. Hij kijkt me beledigd aan. En ik kijk hem aan zovan ja wat?! Hij lacht nog en loopt de keuken in. Sukkel.
Inmiddels is het al iets van half 6. Tijd voor eten dus. "JAACCKKKK" schreeuw ik hysterisch. Jack als een idioot binnen rennen half buiten adem "wat is der?!" vraagt/roept hij. "Uh nou ik heb honger" zeg ik droog. Hij kijkt me ongelovig aan. "Wat?" vraag ik onschuldig. "Je schreeuwt alsof der een inbreker is! Ik schrik me kapot!! Ik dacht dat der iets ergs was!!" roept hij ongelovig. "Ja maar dit ís ook erg ik heb hele erge honger!" zeg ik hem nog steeds onschuldig. "Argh je bent echt erg Lisa" zucht Jack. "Hou ook van jou broertje" zeg ik poeslief. Hij zucht nog eens en loopt dan de keuken in. Tevreden kijk ik mijn serie verder.  

"eten is klaar!!" hoor ik Jack roepen vanuit de keuken. "ja ik kom!!" roep ik terug. ik kom de keuken binnen en ruik de heerlijke geur van lasagne al. "omg thanks Jack ik hou van lasagne!!" zeg ik blij. "jaja ga nou maar eten, kleintje." lacht hij. Ik kijk hem quasi beledigd aan, maar hou het niet langer vol dan 10 sec want dan barsten we beide in lachen uit. 

maandag ochtend

Ik word wakker van dat ding dat men een wekker noemt. Ik zet hem uit en loop naar de douche. Onderweg naar de douche check ik of Jack nog slaapt. Ik kijk tussen een kiertje en ja hoor hij slaapt nog. mooi zo. Hij heeft op maandag namelijk altijd vrij van werk. Met school is hij al klaar. Ik loop verder naar de douche. ik doe de deur op slot en zet de douche aan. ik kleed me om en stap eronder. Ik laat de warme stralen over me heen glijden, hmmm dit maakt me lekker wakker. Als ik klaar ben met douchen stap ik er onderuit en droog me af. Dat is het moment dat ik erachter kom dat ik mijn kleding ben vergeten. 'Zucht'  ik vloek nog wat binnenmond. Ik sla de handdoek om me heen en ren naar mijn kamer. gelukkig sliep hij nog anders had ik soort van schaamte probleempje. Ik volg mijn dagelijkse routine, en zo'n 20 minuutjes later kom ik klaar beneden aan. Ik kijk op de klok en zie dat ik nog 5 minuten heb. Ik pak mijn tas, doe mijn schoenen aan, pak mijn jas, pak mijn lunch en schrijf nog een briefje aan mijn broer dat ik al weg ben. Ik doe mijn oortjes in en stap op de fiets.

even later fiets ik het schoolplein op, zet mijn fiets in de fietsenstalling en loop naar mijn kluisje. Daar zie ik Janice en Lotte al staan. Ik glimlach naar ze en geef ze een knuffel. "enn hoe was jullie weekend?" vraag ik aan ze. "leuk!" antwoorden ze tegelijk. Ik grinnik om hun actie. In tegenstelling van mij kijken ze elkaar aan en schreeuwen tegelijk "omg twinnies!!" daardoor hou ik het niet meer en barst in lachen uit. "sukkeltjes" zeg ik. De bel verpest ons meiden momentje weer. 'zucht' "ik zie jullie in de pauze!" roep ik ze na. "jaaa doeidoeii!" roepen ze terug. Ik loop mijn lokaal in en zie achterin nog een vrije plek. Ik ga zitten en kijk nog wat op mijn telefoon. Ik voel dat er iemand naast me komt zitten. Als ik op kijk zie ik dat het Thom is. serieus?! moet dat?! wil ik eigenlijk roepen maar inplaats daarvan glimlach ik hartstikke fake. Hij lijkt het niet door te hebben en zegt "hey babe" "uh pardon? ik ben jou 'babe' niet." sis ik naar hem. Hij grijnst alleen en doet verder niks. Ergens midden in de les zie ik vanuit mijn ooghoeken een briefje naar me toe komen. met de tekst 'hey babe, wil je met me op date? ik zie je wel zitten.' ik trek een vies gezicht. en schrijf terug 'nee 'babe' liever niet. je bent niet mijn type.' van binnen doe ik nu zo'n kwaadaardig lachje. geheheh.  Als hij het heeft gelezen betrekt zijn gezicht. Nice job lizaaaaaaaa. denk ik bij mezelf. De rest van de les heeft ie niks meer gezegd. beter. 

pauze

ik loop naar mijn vaste tafeltje, waar ik Janice en Lotte al zie zitten. Ik zwaai naar ze en ga bij ze zitten. "ey lies weet jij wat er met Thom is? hij is zoooo pissig, en word van de kleinste dingen al boos." "nou misschien vroeg hij mij een soortvan mee uit heb ik hem afgewezen. hij is gewoon mijn type niet. en trouwens kan ik er wat aan doen dat geen enkel meisje hem heeft durven af te wijzen." zeg ik simpel.  Ze kijken me met open ogen aan. "je hebt wat?!" roept Janice. een paar mensen kijken ons raar aan. "sssttttt stil sukkel niet iedereen hoeft het te horen" fluister/roep ik. "je hebt hem dus echt afgewezen, omg hahahahahhaha je bent de eerste die dat heeft gedaan bij onze 'badboy' van de school hahahahah." lacht Lotte. ik lach met haar mee en Janice ook. 

na school

"Ben thuis!" roep ik. ik gooi de deur achter me dicht en loop naar de woonkamer. Ik heb nogsteeds geen antwoord terug. "haaaaaaallllllllloooooooooooooo?????????!!!!!!!!!!!" roep ik. nog steeds niks. ik loop naar de keuken waar een briefje ligt. "ik ben even met de boys weg, word laat vanavond dus heb ik voor je wat geld achter gelaten om een pizza te kunnen bestellen. -xx- je liefste broer" ik grinnik okay dat word dan pizza vanavond. 

Ik zit met een lege pizza doos op mijn schoot tv te kijken. Het is iets van 11 uur. Ik denk dat ik maar eens ga slapen, heb geen zin meer om op mijn broer te wachten. Ik laat de lichten aan voor als mijn broer thuis komt en loop naar boven. Ik kleed me om en ga in bed liggen. Al snel val ik in slaap.

He makes me smile...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu