(Bryan op de foto^^)
P.o.v. Lisa
De bel gaat. 'zucht' Ik zeg gedag tegen mijn vriendinnen en ga naar het lokaal. Nog 2 uurtjes frans overleven... na wat iets van uren leek te duren ging eindelijk de 2e bel. Als een van de eerste stormde ik het lokaal uit, op naar mijn kluisje. Daar stonden mijn vriendinnen al op me te wachten, we zouden vandaag naar de stad gaan. Zoals eigenlijk bijna iedere dag. "hey meiden, klaar om te gaan?" "jazeker!" roepen de 2 in koor. "okay leggoo!" Janice en Lotte zijn m'n beste vriendinnen, we zijn bijna altijd samen!
Ondertussen in de stad aangekomen.
"waar zullen we eerst heen gaan?" "omg zie dat jurkje bij forever 21! Die moet ik passen!" roept Janice als eerste uit. Ja dat is typisch Janice als ze iets ziet wat ze leuk vind MOET ze het passen en meestal ook kopen. Ze heeft echt geluk met zo'n rijke ouders ze kan kopen wat ze wilt... ik daarin heb geen ouders meer... Ze zijn overleden aan een vliegtuig ongeluk... Maar genoeg daarover, nu niet aandenken, het word een leuke middag. We lopen de forever 21 in en Janice rent gelijk naar de jurkjes afdeling en Lotte en ik lopen en rustig achteraan.
Even later komen we met z'n 3e de winkel weer uit met alle 3 een tas vol. "Ey zullen we even naar Starbucks gaan? Heb wel zin in koffie." Vraag ik aan de meiden. "Ja inderdaad ik ook!" antwoord Janice. "Ja lekker doen we." antwoord Lotte. We lopen naar Starbucks bestellen ons wat, en zoeken een plekje ergens bij het raam. "Maar uh Lies volgens mij ziet die Thom jou wel zitten hoor." Zegt Lotte ineens vet random, met zo'n pedo face. "nou nee liever niet, hij zit een jaar lager dan mij, en meent zich véél te veel. Doe mij maar Bryan ofzo." Zeg ik. "Oehhhh dus je vind Bryan leuk?" roepen Janice en Lotte. "Shut up" sis/schreeuw ik hun toe. "En nee ik vind hem niet leuk." Ze kijken eerst elkaar aan en dan weer naar mij. Volgens mij geloven ze me niet, achja boeien. Na nog wat gekletst te hebben, gaan we alle 3 naar huis. We geven elkaar nog een knuffel en wensen elkaar nog een fijn weekend.
Thuis aangekomen.
"HEEYYYY BEN THUIS!!" schreeuw ik als ik binnen kom. "BEN IN DE WOONKAMER!!" hoor ik jack terug schreeuwen. Ik grinnik en loop heel stil naar de woonkamer. Ik sluip achter de bank en spring omhoog terwijl ik mijn broer zijn schouders vast pak. Ik schreeuw kei hard boe en hij valt vol van de bank van schrik. Ik kom niet meer bij van het lachen. "HAHAHAHA GENIAAL DAT GEZICHT HAHAHAH" krijg ik er met moeite uit en val zelf ook om. "niet chil lisa Porter niet chil." Zegt mijn broer geïrriteerd. Ik stop eindelijk met lachen na zo'n 5 minuten. Ik loop naar mijn broer en geef hem een knuffel en kus op zijn wang. "sorry broertje van me" zeg ik heel droevig met puppy oogjes. "nee niet de stomme ogen opzetten kan ik niet.... 'zucht' okay, okay is als goed." Zegt hij met tegenzin. Ik glimlach breed, sta op en loop naar de keuken om te kijken wat we in de koelkast hebben. "Jack we hebben geen eten meer!" roep ik vanuit de keuken. "dan bestellen we toch gewoon pizza, het is toch vrijdag." Zegt hij simpel. "yassss!" roep ik uit. Ik hoor hem nog lachen voordat ie de telefoon pakt en pizza besteld.
2 uurtjes later.
Ik lig tegen mijn broer aan op de bank. We hebben de pizza al op en kijken nu een film op netflix. Als de film is afgelopen gaan we naar bed is ondertussen al half 1. Ik geef mijn broer een kus op z'n wang en loop naar mijn kamer, kleed me om en ga in bed liggen. Na iets van 5 minuutjes val ik in slaap.
Droom
'ik word wakker van mijn wekker. Argh stom ding, hoe vroeg is het wel niet? Ik kijk op mijn wekker en zie dat het half 5 is. Huh? Ohja, mama en papa gaan vandaag op vakantie! Wij mochten helaas niet mee, vanwege school. Stomme school bleh. Ik loop in mijn pyama naar beneden en zie mama en papa al klaar staan om te gaan. Ik geef ze een knuffel en kus. Na mij is Jack aan de beurt. "sorry schatjes maar we moeten nu toch echt gaan." Zegt mijn moeder een beetje verdrietig. Mijn vader slaat een arm om haar een. "we zien jullie over 2 weekjes weer, goed?" we knikken, zeggen nog een laatste doei en dan gaan ze weg. Ik ga weer terug naar bed en Jack ook.
Ik werd weer wakker om iets van 2 uur smiddags. Ik loop op mijn gemak naar beneden, en zie tot mijn verbazing en schrik, Jack op de bank huilend. Meteen ren ik naar hem toe en knuffel hem stevig. Na een tijdje huilt snikt hij alleen nog een beetje. Wat zou der aan de hand zijn? "Jack, wat is er? Waarom moet je zo huilen?" "ma-mama e-en papa z-zijn nee-neergestort m-met het vl-vliegtuig..." daarna begint hij weer hard te huilen. Voor even staar ik alleen maar voor me uit, dan dringt het tot me binnen. Mama en papa zijn dood... Ik begin heel zwaar adem te halen, mijn beeld word wazig door alle tranen. Ik hoor vaag ergens dat mijn naam geroepen word. ik word opgetild en in een auto gezet. Verder krijg ik het niet meer mee want mijn beeld word zwart.
einde droom
Dan schrik ik wakker. Heel mijn kussen is nat van het huilen en ik krijg moeilijk adem. Ik sprint naar de badkamer pak mijn pomp/puf ding. Langzaam krijg ik weer een normaal ritme in mijn adem. Als ik weer normaal adem kan halen, barst ik in huilen uit. Ik heb deze k*t droom nu al sinds ik 14 ben. Die paniekaanvallen heb ik sinds de dag van mama en papa hun dood. Nu ik daaraan denk moet ik alleen maar meer huilen. Ik glij tegen de muur naar beneden. Ik hoor een deur open gaan. Ik zie mijn broer slaapdronken richting hier komen, zodra hij mij ziet veranderd zijn blik naar bezorgt en geschrokken. Hij loopt naar me toe en hurkt naast me neer. "had je de droom weer over mam en pap?" vraagt hij zachtjes. Ik knik. "wil je bij mij slapen?" vraagt hij lief. Ik knik weer, ik krijg er gewoon geen woord meer uit. Hij tilt me op en loopt naar zijn slaapkamer, legt me op zijn bed en kruipt naast me in bed. Gelijk nestel ik me tegen hem aan, we zijn sinds jong al zo close met elkaar. We zijn echt onafscheidelijk. "ik hou van je Jack, dankzij jou heb ik doorgezet met school, met leven, met alles." Zeg ik zachtjes. "ik hou ook van jou liesje, wat zou ik dan moeten zonder zo'n lief zusje. Je bent mijn allesje" zegt hij zacht terug en drukt een kus op mijn haar. Ik hoor hem nog een vage welterusten zeggen en dan val ik in slaap.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heeyyy,
Dit was mijn eerste hoofdstukje van: 1.187 woorden
In de volgende hoofdstukken wissel ik ook af van personen in de p.o.v.
Tips zijn altijd welkom dit is mijn eerste boek, dus als er dingen zijn die beter kunnen of moeten laat het weten!!
Doeggg
JE LEEST
He makes me smile...
FanficHey ik ben Lisa, ik ben 16 jaar oud, heb bruin haar en bruine ogen. Ik heb geen ouders meer... Ik heb een broer van 20, genaamd Jack. Die nu voor mij zorgt. Op mijn 14e zijn mijn ouders overleden aan een vliegtuig ongeluk, sindsdien zorgt mijn broe...