Nerd's POV
"Ibu, Lin pergi kelas dulu eh. Ibu jaga diri. Nak keluar mana2, ajak sekali acik Dijah. Assalamualaikum", laungku dari pintu depan. Harap ibu dapat dengar suara aku.
"Iyelah Lin! Elok2 belajar tu!", terdengar balasan ibu dari dapur.
Syukurlah, ibu dah sihat. Dah boleh jalan, masak. Kalau tak, terbaring ajelah.
Lin? Hahaha. Tu nama panggilan manja ibu untuk aku. Nama panjang, Malin Kyeong binti Amin. Arwah Amin.
Ada Kyeong tu sebab ayah aku asal Korea. Korean muslim lah macamtu. Nama sebenar ayah, Park Min Jong. Lepastu jadi Amin. Hahaha apeke pendek dari 3 perkataan jadi satu je. Ibu pula keturunan Baba Nyonya. Kalau intro macamni dekat Wechat, confirm kena label fake!
Malin? Macam pelik je kan nama tu. Jangan bash please. Ni nama Malaysia+Korea= Malarea HAHAHAHAHA. Kesah pulak kau dengan nama aku. Suka hatilah. Tapi jangan babi sangat panggil aku Malik Nor lah Tanjung Malim lah. Paling sial panggil Malin Kundang. Aku tibai kau melayang gak satgi.
Malin, Nerd. Jauh panggang dari api. Hahaha tu nanti2lah kita cerita.
Sekarang ni, nak cerita pasal hidup aku.
Berumur 18 tahun. Lepasan sepiyem yuollss. Lepas SPM, terus daftar masuk CoAM. Sekarang dah semester 2 tahun 1(S2T1). Aduh nama macam One In A Million(OiAM) je hahagaga. Tak, maksud dia, Collage Of Art Malaysia. Semua dekat sini, budak2nya belajar art di samping ambil kos sampingan.
Tu pasal pendidikan. Fizikal? Em, nak explain macamne eh.
Senang cerita, tinggi 174cm(keturunan kot), berat 45kg k k k, body cutting aku tak tahu. Takde kerja nak pergi ukur pulak. Muka? Putih ofc hahahahahha jangan bash. Kenal Ren Nu'est? Bayangkanlah dia tu macam aku sebab ramai cakap muka aku macam dia. Yang cakap macam Hwang Zitao pun ada hahaahah jangan bash lagi. Rambut hitam berkilat paras tengkuk. Suka makan segala jenis fast food dan Grapefruit Juice Smoothie. K itu jelah pasal diri saya. Anda pula bagaimana?
Setelah penat menyorong skateboard bercorak klasik hitam putih milikku, akhirnya sampai juga di tempat aku menimba ilmu. Naik skateboard senang. Tak payah susah2 cari parking. Letak je dekat atas almari loker. Bukan sapa2 nak curi pun. Dah buruk dah.
Aku selongkar loker grey itu dan mencari-cari ipod. Takut bosan masa dalam kelas. Dah lah first sub ni masa Prof. Wilson. Dia cakap alahai macam siput babi.
Aku lihat jam. 8:50a.m. Kelas start pukul 10a.m. Masih awal sangat ni. So, aku pun ambil keputusan nak lepak dalam bilik kelab Seni Teater(ST).
Bilik kelab ST berjarak satu blok dari blok loker. Jalan pun boleh. Tak jauh mana pun walaupun ambil masa lebih kurang 10 minit berjalan. Disebabkan dah biasa, no problem.
Aku lihat ada beberapa orang budak ST dah lepak sini dulu. Maklumlah. Bilik kelab ST aircond dia tak bersambung dengan suis utama. Jadi, pihak kerani tak bolehlah nak hadkan masa penggunaan aircond dalam bilik ni. Untung kan?*smirk*
Aku pun berjalan menuju ke bilik rehat, nak gantung baju Fitri yang aku susah payah jahit semalam sampai tertidur-tidur.
"Eh Nerd, awalnya kau sampai",
Rupanya, Diba sudahpun ada dalam bilik tu, beres2 meja solek. Makcik cleaner la katakan.
"Aku nak simpan baju Fitri ni. Cuba kau tengok, kau rasa dia suka tak?", aku membentangkan baju ungu itu dihadapannya.
Dia melihat seperti lagaknya jurukamera professional.
"Uih. Dah cantik dah ni. Pandai eh kau", kedebuk dia pukul bahu aku.Memang dasar perempuan black metal. Dengan rambut belang2 macamtu. Baju nak dekat setiap hari asik warna hitam aje. Jam hitam. Gelang hitam. Topi hitam. Gincu.. hitam. Tapi aku suka gaya dia. Berani. Aku ni je pengecut. Rambut tutup dahi. Warna rambut jangan cakaplah. Memang tak berani. Dulu pernah try warna brown. Cantik!! Tapi ibu marah. Dia kata mcmni, "kamu jangan berani nak ikut gaya rambut ayah kamu masa muda2 dulu. Macam burung!",Hm. Baik ibu.
YOU ARE READING
Teater Cintaku(gxg)
RomanceDisaat Nerd bertemu sang Julietnya di atas pentas, dia sedar, yang gadis itu amat penuh dengan kejutan.. Disaat Hana terpesona dengan daya tarikan yang ada pada Romeonya, dia tahu yang dia pasti sedang bertepuk sebelah tangan. Hingga sanggup salutka...