Chapter 8

860 28 8
                                    

Author's POV

Hari Kebudayaan makin hampir. Dak2 teater dah sibuk bagai nak rak sampai kelas Prof. Wilson sunyi sepi tiada berpenghuni. Cehh. Sunyi tu tak ada lah. Still ada budak2 lain dalam tu duk hadap muka Prof. Wilson. Cuma geng bising, Nerd, Along, Fitri, dengan Diba takde. Prof. Wilson pun macam ajar secara ikhlas dah sejak ketiadaan mereka berempat. Selama ni ajar main2 biar deme berempat tak faham apa yang dia ajar hahahah jilake perangai mu Prof. Hana pun dah petak duduk dalam kelas.

Dalam kesibukan orang lalu lalang dekat belakang pentas, Danial datang bersama Rizal masuk ke bilik ST.

Semua mata memandang mereka berdua. Musuh tradisi lah katakan. Berani2 je masuk kawasan orang. Tak malu.

"Pstt Kamil, ketua kepala kucing dah mai dah tu", ujar Sam si nyah mekap. HAHAHAHHA KAU INGAT NI CERITA BINI-BINIKU GANGSTER KE? BANYAK TENGOK DVD NI. SABO JELA.

"Hmm, kau pergi sambung kerja. Biar aku yang layan dia", balas Kamil lalu meninggalkan kerja2nya disitu dan pergi mendekati Danial dan Rizal.

Danial kelihatan seperti teruja melihat ahli kelab ST yang bekerja keras di situ.
"Baguslah anak2 buah kau. Rajin. Hahahaha. Tak payah susahkan budak2 aku", ada nada sindiran disitu.

"Kau nak apa datang sini? Ada apa2 ke?", Kamil membalas sindiran Danial dengan tenang.

"Nerd mana? Lama dah tak nampak khunsa tu", Danial masih meninjau-ninjau di segenap kawasan dan sesekali tersenyum kepada budak2 ST yang memandang serong terhadapnya.

"Dekat sini hah khunsa tu. Ape hal cari aku?", sampuk Nerd dari belakang tirai. Dia menyelak sedikit tirai yang tebal itu untuk melihat siapakah gerangan orang yang menyerunya.

Danial tergelak dan itu kedengaran amat menjengkelkan. Kalau ada mercun roket, boleh gak ditujukan dekat bijik mata dia biar mata sampai ke bintang dan ke galaksi.

Rizal disebelahnya hanya tersenyum sinis. Nak kata menyokong Danial pun tidak, nak kata membangkang Danial pun tidak. Dia ni atas pagar. Macam harapkan pagar, pagar makan padi (uyeyyeeyeye ada peribahasa).

"Wah, makin hensem kau sekarang? Kalah aku. Kan Rizal? Hahaha", orang2 sekeliling memerhatikan Danial yang gelak syok2 sendiri tu. Sewel. Nak lagi malu, Rizal just angkat kening je HAHAHAAHAH MACAM JADAH

Gelak Danial terhenti akibat reaksi yang agak hambar dari masyarakat sekeliling.

Dia berdehem beberapa kali memecah suasana cengkerik krik krik disitu.

"Aku cuma nak berbincang dengan kau secara personal. Boleh kan?", Danial mula bersikap serius. Rizal langsung tak membantu. Menghabiskan beras je bawak dia sekali.

Nerd berfikir sejenak sebelum mengangguk. "Bincang dekat sini",

Danial dan Rizal pun melangkah melepasi tirai dan menjejak di atas pentas utama. Di situ ada Hana ekali tengah duduk bertentangan dengan Nerd.

"Oh, dating rupanya. Patutlah tak buat kerja", Danial memerli.

Nerd tidak hiraukan Danial. Hana juga. Mereka teruskan kerja2 membaikpulih skrip disitu sambil sesekali menekan piano memilih nada yang sesuai dimasukkan dalam teater mereka.

Danial berdehem lagi kerana sudah lama mereka tidak dihiraukan langsung.

"Cakap jelah apa kau nak bincang. Huh", kata Nerd dengan nada bosan.

Danial kelihatan bengang diendahkan lalu mengeluh keras sebelum beransur bersama Rizal meninggakan mereka berdua.

"Kenapa tu?", tanya Hana.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 22, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Teater Cintaku(gxg)Where stories live. Discover now