Hana's POV
Harini, first day aku masuk kolej. Dan harini juga first day aku mendaratkan kaki di kota Selangor. Entah tempat apa2 entah papa ni nak outstation.
Aku dah cakap dah yang aku boleh jaga diri duduk sorang2 dekat apartment tu. Tapi papa degil. Nak jugak aku pindah sini siap tukar kolej lagi. Outstation 3 bulan je kot😒.
Nasib baik papa kata sekolah ni Kolej aliran Art. Takdelah runsing sangat belajar campur tolak bahagi semua.
Sampai airport pukul 8a.m. Kelas mula pukul 10a.m.
"Argh bila masanya nak rehat, nak tukar bajunya lagi", rungutku.
Papa yang sedang khusyuk membaca surat khabar disebelahku menjawab.
"Tak payah tukar baju. Dah cantik dah anak papa ni","Hakim, terus pergi kolej Hana ya", kata papa kepada Abang Hakim, pemandu papa. Dia hanya menggangguk.
Aku pun pasrah jelah. Sekarang ni aku pakai blouse putih takat lutut tanpa lengan je. Uhuhu budak2 Selangor okey ke dengan penampilan aku ni? Jangan kena halau nanti sudahlah.
Tidak lama kemudian, sampailah aku di hadapan kolej yang dimaksudkan papa. Wow! Besarnya. Dahlah warna warni. I like!
"Collage of Art Malaysia. Hm, boleh tahan",
Aku menoleh kebelakang. Aik! Papa dah pergi? Biarkan aku daftar kolej sorang2 T_T?? K takpelah. Bukannya ada hantu pun siang2 ni.
Aku melangkah dengan azam dan semangat di kolej baru. Fuh. Semangat, berdampinglah denganku! *puja puja langit*
Aku mendongak ke atas. Baguslah kolej ni. Ada papan tunjuk arah macam dekat hospital besar je.
"Office office mana office. Ok got it!",
Didepanku sekarang, pintu bilik bertulisan "EN. HANSOL YATIM(Tuan Pengetua)" segak menunjukkan betapa gah nya pengetua kolej ini.
Aku memberanikan diri mengetuk pintu itu 2 kali dan terus memulas tombol pintu.
Aceceh Tuan Pengetua. Buat gimik pulak sembunyi di balik kerusi pusing2 ni. K takpe takpe.
"Assalamualaikum, En. Hasnol?", panggilku.
Dia tak gerak pun. Aik. Mati dah ke.
"En. Hasnol?", lagi sekali aku laung namanya.
Dengan pantas tiba2 dia memusingkan kerusinya menghadapku dan,
"HANSOL! BUKANNYA HASNOL!!!","Oh mak datukku tolong aku. Haiyah! Haiyah!!*buat taichi*(pengaruh keturunan ibu lah ni)",
Er
"Cantik2 melatah juga rupanya kamu ni ya", dia melurut misai tebalknya.
Adui macamne leh terlepas melatah pulak ni.
"Jadi, kamulah Bunga Citra Lestari tu ya?", tanyanya.
Aik mana datang nama isteri Ashraf Sinclair pulak dah.
"Tak. Nama saya Hana, Tuan","Oh. Tersilap. Hana apa?",
"Kim Hana binti Dato' Ashraf", jawabku.
"Oh. Patutlah saya tersasul nama isteri Ashraf Sinclair tadi. Maaflah ye",
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHHHHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHA WADEHEK PENGETUA MACAMNI
"Ok, sekarang, kamu isi borang butiran diri ni, sekali dengan borang kokurikulum kamu ya", En. Hansol menyerahkan satu fail berisi beberapa borang penting kepadaku. Aku pun menyambutnya dan terus mengisi borang tersebut dengan pantas. Dah nak masuk kelas dah ni.
YOU ARE READING
Teater Cintaku(gxg)
RomanceDisaat Nerd bertemu sang Julietnya di atas pentas, dia sedar, yang gadis itu amat penuh dengan kejutan.. Disaat Hana terpesona dengan daya tarikan yang ada pada Romeonya, dia tahu yang dia pasti sedang bertepuk sebelah tangan. Hingga sanggup salutka...