Chapter 4

566 15 1
                                    

Author's POV

Lama Nerd berdiri bersandarkan tiang batu dihadapan pagar kolej. Sengaja dia datang awal dari biasa kerana mahu menunggu Hana, ingin menuntut smartphonenya.

Dalam beberapa minit menunggu, muncullah kereta Toyota Estima putih berhenti betul2 dihadapan pintu pagar kolej. Dalam petak kuning lagi tu. Pintu terbuka secara automatik. Satu pasang kaki menjulur keluar dan menapak dengan segaknya.

Para pelajar lelaki, tidak kurang juga perempuan, sampai berhenti berjalan semata-mata ingin melihat siapakah gerangan pemilik kaki yang cantik itu.

Dia berjalan menuju kearah Nerd yang sedari tadi melihatnya tanpa kelip.

"Hai Nerd", sapanya.

Nerd merenungnya atas bawah.

Nerd merenungnya atas bawah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"MashaAllah. Baju apa kau pakai ni? Subhanallah!", Nerd menutup kedua belah matanya menggunakan sebelah tapak tangan sambil menggeleng-gelengkan kepala. Tutup apa kalau dah ada ruang celah2 jari tu. Suka kata jelah suka. Hak alah Nerd.

"Hah? Kenapa?", tanya Hana, membelek-belek pakaiannya.

Dari kejauhan, Fitri melihat mereka disana dan bergegas berjalan kearah mereka.

"Yow! Nerd! Apesal ketat je suasana?", tanya Fitri sebaik sahaja sampai dekat mereka.

"Hah Fitri! Kau tengok perempuan ni. Takde kerja ke sampai pakai spender datang kolej! Hish, tutup mata kau! Mim kaf sin ya ta!!", Nerd menutup mata Fitri dengan tangannya.
Fitri pun meronta-ronta.

"Oi gampang! Lepaslah!", dia meronta-ronta lagi hingga berjaya lepas. Terus dia merenung pakaian Hana.

"HAHAAHAHAAHHHA tu bukannya spender. Tu boxer lah HAHAHAHAHAHA",

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHA", mereka berdua tergelak tak ingat dunia. Sampai orang pun bisik2 kenapa dedua orang tu tonggeng2.

Hana hanya merenung tajam mereka berdua😠. Wah. Macam Zorro.
"Eee korang ni!", Hana memalingkan mukanya.

"Okok. Kitorang gurau je", sambut Nerd kemudiannya selepas tawanya reda.
"Kau cantik harini", sambung Nerd.

"Oh. Thanks😳..", acecececehhh blushing blushing.

Nerd dan Hana masuk ke alam dunia mereka. Si Nerd  sibuk tersengih-sengih memandang Hana manakala Hana pula tertunduk menguis-nguis kakinya ke lantai.

Fitri sempat melaluka telapak tangannya di depan muka mereka tetapi dihiraukan. Dia fade up.
"Argh please! Tadi kena palau sekarang kena palau jugak. Ha bagus sangat la tu. Dah, aku blah",

"Eh, Fit? Fitri!", Nerd melaung nama Fitri yang sudah jauh meninggalkan mereka.
Mereka saling berpandangan.

"Hah, kau! Mana phone aku? Script tu still ada tak?", tanya Nerd buat2 garang sambil memeluk tubuhnya.

Teater Cintaku(gxg)Where stories live. Discover now