Este benefică educatia primita de la parinti?

24 0 0
                                    

In acest capitol voi vorbi despre educatia primită de copii din punct de vedere al parintilor.
Inca de cand avem un copil spunem"il voi educa sa i fie bine, va avea diplome, va invata bine la scoala"
Ma gandeam ce se va alege de saracii copii.
Inca de mici parintii i invata: tiganii te fura, cainele te musca, vine bau-bau etc.
Inveti copilul ce ai fost invatat si tu si asa creste si inca de mic îi impui in cap cuvantul"frica".
Este mic nu are frica, nu traieste in trecut gandindu-se la probleme asa cum faci tu.
Un filosof japonez(are un nume ciudat si nu am litere sa i scriu numele) spunea:"Nu iti educa copilul, ci admiral.Tu vei avea ceva de invatat de la el"
Si avea dreptate, oamenii in mare parte niste roboti manipulati, fac asta si cu, copilul lor.
Un alt mare intelect indian spunea"cainele si pisica trebuie educati, nu copilul".
Le dau educatie copiilor.Nu iti educa copilul, aratai un exemplu.
De obicei parintii isi invata copii sa nu fumeze, dar ei ce fac? Fumeaza.
Daca copilul fumeaza, il bat, il pedepsesc.
A fost doar un exemplu, nu toti părintii fumează.
Inca de mici i mint pe copii ca exista Mos Craciun, Iepurasul etc.
Iar copii daca mint, sunt pedepsiți.
Este obligat sa invete la scoala, sa aiba performante, chiar daca poate lui nu i place.
Fiecare om are potential, e adevarat ca daca cineva are visul de a deveni doctor, i trebuie scoala, dar daca el are alte pasiuni, alte obiective, de ce sa limităm un om cu anumit potential?
Daca nu invata la scoala, e pedepsit. Iar apoi daca te minte iar nu e bine.
Te uiti intr-o familie oarecare si vezi ca parintii i arunca copilului un telefon si il lasa sa stea acolo ore in sir.
Nu sunt anti-tehnologie incurajez socializarea si multe alte chestii pe care le poti face util, dar in esenta incurajez socializarea fata in fata.
Sunt multi copii care vin acasa si sunt certati ca nu si-au facut temele ca nu au performante la scoala etc.Si apoi te miri ca el prefera sa stea mai mult afara cu prietenii? .Normal ca alege asta pentru ca langa prieteni e liber isi poate exprima opinia fara sa il pedepsească nimeni.
I spui sa vina la masa.El spune ca nu vrea sa manance, tu il obligi.
Trebuia doar sa il lasi sa i se faca lui foame si atunci va veni"mama mi-e foame"i spui"imi pare rau pranzul a fost luat deja, va trebui sa astepti pana la cina"atunci va intelege de ce trebuie sa manace odata cu toata lumea.
Trebuie educati prin intelegeri, nu prin obligatii.
Pleaca iarna afara i dai haine groase si el spune"vreau sa merg in tenesi"tu i spui"nu, tu trebuie sa iti iei bocanci"Gresit din nou.
Lasa-l sa mearga in tenesi si va intelege singur de ce trebuie sa isi ia bocanci.
Schimbarea incepe de la voi.Educati-va copii frumos, dar nu cum credeati voi ca e frumos.
Se dadeau odata intr-un supermarket chipsuri gratis. Un om a luat si i-a dat copilului sau.Acesta a spus"nu tati, nu vreau"La care tatal"este gratis cum sa nu vrei, si i baga pe gat chipsuri bietului copil"nu stiam daca sa imi fie mila de copil sau de tatal lui.
I trimitem la scoala, unde nu invata cum sa se descurce in viata, acolo nu li se spun metode de economisire a baniilor, nu sunt invatati sa se descurce atunci cand nu vor mai sta la parinti.Tot ce am auzit la scoala cand întrebam vreun profesor era"Invata daca vrei sa ai un viitor"Dar nimeni nu iti explica de ce.
Am intrebat oameni batrani:Ce ati facut toata viata?
Am fost la scoala, la facultate, am muncit, am primit pensia si voi muri.
La care eu:Serios? Ai facut toate astea, iar la sfarsit oricum mori.
Cum am mai spus, viata e o călătorie, traiti fericiti orice experienta, buna sau rea, traiti calatoria asta fara frica, si stati linsititi, cand se va termina nu va asteaptă nimeni sa va pedepseasca.
Pace! :)

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: May 02, 2016 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

Fericirea Si Cum O Poti AtingeUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum