4 jaar geleden
'Pap!" Schreeuw ik. Ik omhels hem, eindelijk is hij terug. Hij was 4 maanden weg voor zijn werk. Anne en mama liggen nog te slapen. Ik help hem met alles uitpakken. Hij heeft veel leuke en spannende verhalen te vertellen. Dit heb ik zo gemist!
We zitten met zijn vieren aan tafel. Ik luister aandachtig naar het verhaal van mijn vader, hij heeft zo veel meegemaakt.
Toen ik in de keuken was om even mijn handen te wassen kwam Anne huilend aan gelopen. 'Wat is er?!' Vraag ik. 'Ze hebben ruzie, ze schreeuwen en slaan.' Zei ze. Snel ging ik kijken. Mijn moeder lag boven op mijn vader. 'MAM!' Schreeuw ik. Ik ren er naar toe om mijn moeder van mijn vader af te halen. Maar uit boosheid slaat ze mij. Ik grijp naar mijn oog, hij doet zeer. 'Kijk nou wat je doet! Je kan je eigenkind toch niet slaan!' Schreeuwde mijn vader tegen mijn moeder.
Ik lig nu samen met Anna in bed, en luisteren naar het geruzie van papa en mama. Toen hoorde we een harde klap, het was de deur. Ik ren naar beneden. 'Waar is papa?!' Vroeg ik bijna huilend. 'Hij is weg lieverd.' En mijn moeder begon te huilen. Ik knuffelde haar, en riep Anna naar beneden.
2 jaar later
'Alex!!! Kom even de keuken schoon maken!!' Schreeuwt mijn moeder naar boven. 'Maar mam, ik heb echt super veel huiswerk!' 'Jammer dan Alex, had je beter moeten plannen. Jij komt NU naar beneden of ik kom je halen!!' Zegt mijn moeder met een boze stem. Snel kom ik naar beneden, want ze moet me niet komen halen. Dat is 1 keer gebeurd, en toen heeft ze mij geslagen met een riem.Na 1 uur ben ik eindelijk klaar. Het is nu 20:00 en moet nog huiswerk maken voor 4 vakken. Snel ga ik aan de gang. Toen ik bijna klaar was klopte iemand op mijn deur. Ik deed hem voorzichtig open. Anna stond er. Ze had de tranen over haar wangen lopen. 'Anna! Wat is er?! Kom even zitten.' Ik pak haar vast en zet haar op mijn bed. 'Auwhh!' Gilde ze. 'Wat is er?' Vroeg ik. 'Mama, ze sloeg mij. Kan je kijken of het rood is?' Zei ze huilend. Ik deed voorzichtig haar shirt omhoog. Ik schrok. Het was helemaal blauw. 'Ik ga even iets kouds pakken! Het is blauw!' En ik loop naar de badkamer. Ik hoorde Anna alleen maar harder huilen. Ze is pas 8. Dit kan toch niet? Dit is toch verboden? Dit MOET stoppen!
JE LEEST
Mishandeld
Mystery / ThrillerAlex is een jongen van 14. Zijn ouders zijn toen hij 10 was gescheiden, zijn moeder zat er erg mee. Want zijn vader had het uitgemaakt. Toen kwam op het nieuws dat zijn vader vermoord is. Alex wist niet wat hij zag, het was zijn moeder. Hij woont in...