95 | Buaya

5.6K 365 69
                                    

A/N : Yang ni story yang cikgu sekolah aku cerita dulu . Aku tak tahu lah korang dah lama tahu cerita ni atau belum .

---------------

Ada seorang pemuda bernama Ali (bukan nama sebenar) . Dia seorang yang amat disegani oleh masyarakat sekeliling . Namun , dia amat takutkan kematian .

Oleh sebab itu , dia jumpa sorang tukang tilik . Ali nak tahu apakah penyebab kematiannya nanti . Ye lah , kan si Ali ni takut mati . Lalu si tukang tilik tu kata yang si Ali ni akan mati hanya sebab sesuatu perkara . Lalu Ali pun bertanyakan apakah penyebab yang akan menyebabkan dia mati nanti . Si tukang tilik pun menjawab , " Buaya . " .

Dengan segera , si Ali pun membuat pelbagai cara untuk mengelakkan diri dari berjumpa/bertemu/terserempak/ternampak dan perkataan yang sama waktu dengannya dengan BUAYA tersebut .

Cara-cara :

Kenderaan yang Ali gunakan ialah kereta dan helikopter sahaja . Dia tak akan sesekali naik bot/feri/kapal . Takut nanti jumpa buaya .

Pergi ke sungai/laut pun dia tak nak . Nanti jumpa buaya , mampus lah dia .

Pergi zoo pun lagi lah . Kan kat zoo tu semua jenis haiwan ada ?

Mana-mana kawan Ali yang memelihara buaya pun , Ali tak nak jumpa .

Buaya darat (playboy) pun si Ali ni bunuh . Dahsyat jugak si Ali ni .

Pokok pangkalnya , semua perkara yg boleh menemukan dia dengan buaya akan dielak HABIS-HABISAN !

Selang sebulan , Ali ditemui mati di rumahnya . Aik ? Bukan ke Ali dah elakkan diri HABIS-HABISAN ke ?

Lalu Encik Polis pun menyiasat penyebab kematian Ali . Rupa-rupanya , dia mati akibat ditimpa frame gambar buaya yang dia gantungkan sendiri di rumahnya .

Lawak LAA SANGATTT  [✔]Where stories live. Discover now