Bunyi burung yang berkicau menandakan waktu sudah siang,Mia terjaga setelah berpengalaman tidur di dalam hutan gara gara sesat.Matanya digosok bagi memudahkanya melihat cahaya matahari.Dipandang ke kiri,hanya terlihat semak samun sahaja..pandang ke kanan hanya terdapat sesusuk tubuh manusia.Bila dipandang keatas untuk melihat siapa tuan empunya badan,terbeliak matanya akibat terkejut.
''kau!!..''jerit Mia secara tiba tiba lalu bangun menjauhkan diri dari ketua pengawas itu.Jeritanya telah menyenbabkan Hafizi terjaga dari tidurnya.
''pahal,bising bising ni..mak nenek betullah kau ni..''
''Miaaaa...''
''Hafizzzz..'''
''Hafizi,bangunlah..aku rasa macam ada orang panggil kita lah''
''Miaaaa''
''Hafizzz''
Memang sah,Mia pasti suara yang memanggil itu ialah suara cikgu dan para pelajar yang lain.
''Hafizi,cepatlah..nanti diorang tak tahu kita dekat mana..''Kata Mia sambil mengoncakkan Hafizi yang separuh sedar itu.
''jap..''kata Hafizi sempat menahan lengan baju Mia
''apa..?cepatlah..''
Hafizi lalu bangun dan terus bisik sesuatu kearah Mia.Habis merah dan malu muka Mia dengan apa yang dibisiikan
''I hate You So Damn Much,Hafizi Danial!!!..''
''Cikgu!Saya dah jumpa Mia dengan Hafizi..!''jerit Aidid yang muncul dari celah celah semak.
''Dah jom,diorang dah jumpa kita..sambung nanti ye..''Kata Hafizi sambil memberi senyuman sinis.
Tasha segera mendapatkan Mia manakala Aidid dan Naufal segera mendapatkan Hafizi.
''Hafiz,kau okay?..''Tanya Aidid sambil menghulurkan sehelai tuala.
''Hafiz,ni air..''kali ni Naufal menghulurkan sebotol air mineral kepada Hafizi.
''aku okay ,thanks...''
''Mia....aku ingat ke kau...''kata Tasha yang dah mula sebak
''aku okay,thanks Tasha....''peluk Mia kerana ingin menenagkan sahabatnya itu.
''eloklah,kamu semua selamat...Hafizi,Mia kamu berdua larat lagi tak untuk berjalan?''tanya Cikgu Emir sambil memandang kearah dua orang muridnya itu.
kedua duanya hanya mengganguk setuju.
''kalau macam tu,jom kita turun...''
Sebelum Mia turun,dia sempat memandang kearah Hafizi.Hanya raut muka yang tenang sahaja diberikan kepada Mia.Sempat Mia memberi senyuman Kepada Hafizi sebagai tanda terima kasih namun apa yang diberikan Hafizi kepada Mia amat mengejutkan.Mr Prefect tu membalas senyuman yang indah itu dengan senyuman nakal.Geram Mia dibuatnya sehingga Bibirnya digigit menahan geram.
*******************
''achooo...''
Kain lap di kepala Mia ditukar setiap 3 minit,tak sampai 3 minit pun kain yang basah itu mula mengering akibat suhu badan Mia yang agak tinggi itu.Sampai sampai je dari aktiviti jungle tracking tu,Mia terus demam,selsema tak berhenti .Achoo sini achoo sana ..
''Mia,mia dah makan ubat ke belum...?''tanya Datin'Faiza sambil menukar kain tuala di dahi Mia.
''belum..Mia taknak makan lagi...''rungut Mia.Mia ni kalau bab bab ubat,beribu alasan akan keluar dari mulut Mia.Kesimpulanya,Mia memang susah almost impossible untuk makan Ubat.Tapi memang kena paksa lah.
YOU ARE READING
Thank You Dear Prefect
RomanceMia aisyara -seorang pelajar sekolah yang berada di tingkatan 5 yang sentiasa menerima hukuman akibat kesalahan kecil yang sekecil zarah oleh seorang ketua pengawas.Dia juga merupakan anak kepada Dato'Ikmal dan Datin Faiza dan mempunyai seorang aban...