Hari ni merupakan hari terakhir percutian mereka di Suria Dream Resort.Awal awal pagi lagi Mia Aisyara menghilangkan diri bersama abang dan kakaknya untuk menikmati keindahan bumi negeri Pahang ini.Hafizi pula turut menghilangkan diri bersama dengan kawan baiknya, Aidid dan Naufal.Kini, hanya tinggal Puan Ayuny, Dato'Ikmal dan Datin'Faiza sahaja yang sedang menikmati sarapan mereka di cafe di resort itu.
" Hai Faiza,takkan berdua dengan suami je?"tanya Puan Ayuny pelik apabila melihat hanya suami isteri itu sahaja yang sedang menjamu selera di cafe.Anak empat orang tapi seorang pun tak muncul,apa kes ni?gumam Puan Ayuny.
Datin'Faiza mengeluh.
"diorang semua keluar"jawab Datin'Faiza sambil memasukkan sepotong jambu ke dalam mulutnya.Bila empat orang adik beradik ni berkumpul memang tak sah kalau tak keluar sama sama! ada ada je rancangan diorang sampai sanggup tinggalkan their one and only mother desis Datin'Faiza sekali lagi mengeluh.Puan Ayuny hanya mengangguk tanda faham.
Di dalam sebuah kedai pakaian,Mia Aisyara masih lagi tidak dapat membuat keputusan untuk membeli sehelai baju sebagai kenangannya di bumi Pahang ini.Hampir setengah jam dia berfikir namun dia masih lagi tidak dapat membuat apa apa keputusan.
"kak,Kak cantik warna unggu ke warna merah? "tanya Mia ingin pendapat dari kakaknya.Lantas dia mengangkat kedua dua helai baju itu. Susah betul nak buat keputusan padahal pasal baju je pun desis Mia Aisyara geram apabila tidak dapat membuat keputusan tentang pembelian pakaian itu.
"apa kata Mia beli dua dua je"cadang Maya Qaisyara sambil melihat jam di tangganya.
"tapi... Mia tak cukup duit "adu Mia menunjukkan muka 10 sen.
Maya Qaisyara tergelak kecil.Padanlah serius bila pilih baju tadi, rupa rupanya tak cukup duit nak beli dua dua omel Maya.
"kak Maya belanja"ucapnya sambil memberi senyuman manis kepada Adik bongsunya itu. Mia Aisyara melompat gembira.Yeah,Kak Maya belanja! gumamnya gembira seperti kanak kanak yang baru mendapat gula gula.
Selesai membeli belah,Mia dan Maya singgah di sebuah cafe coffee yang bertajuk MR COFEE CAFE LATTE yang bertemakan Italy ini.Fuh!rugi kalau tak singgah cafe ni.Hiasan luar dan dalam memang cantik.Korang akan rasa macam dekat Italy bila korang masuk dekat dalam.Ada rak buku dan sofa yang disediakan untuk mereka yang ingin membuat kerja.Siap ada Wifi lagi!
Mia Aisyara mengambil tempat di hujung cafe yang bersebelahan dengan tingkap.Langkah Mia Aisyara diikuti oleh Maya Qaisyara.Sementara menunggu Imran Na'im dan Iman firdaus tiba,Mia Aisyara mengeluarkan smartphonenya.Dulu pakai smartphone HTC,sekarang dah tukar pakai OPPO F1 Plus dah.Well ,Hadiah harijadi yang ke-17 mestilah kena grand sikit.Mata Mia Aisyara ralit melihat instagramnya itu.Sesekali tangannya mengusap skrin telefonnya.
''Kak Maya!Mia!''panggil Iman Firdaus sambil melambaikan tangan kearah Maya Qaisyara dan Mia Aisyara.Lantas kedua dua lelaki itu melabuhkan punggung di atas kerusi berhadapan dengan kedua dua gadis bertudung merah jambu dan putih itu.
''Maya dengan Mia dah order?''tanya Imran Na'im.
''belum''balas Mia lantas menyimpan smartphonennya itu.
Imran Na'im mengangkat tangan.Dengan serta merta,seorang pelayan lelaki datang kearah meja mereka sambil membawa buku pesanan.
''Encik nak order apa?''tutur lelaki itu sopan.
''One Brown Sugar Caramel Latte''pesan Imran Na'im lantas memandang kearah adik beradiknya yang lain.
''desert?''tanya pelayan lelaki itu dengan sopan.Imran Na'im hanya menggelengkan kepala tanda tidak mahu.Pandangan pelayan itu jatuh kearah Maya dan Mia.
YOU ARE READING
Thank You Dear Prefect
Roman d'amourMia aisyara -seorang pelajar sekolah yang berada di tingkatan 5 yang sentiasa menerima hukuman akibat kesalahan kecil yang sekecil zarah oleh seorang ketua pengawas.Dia juga merupakan anak kepada Dato'Ikmal dan Datin Faiza dan mempunyai seorang aban...