Bab 11

2.2K 116 3
                                    

Seminggu sudah berlalu selepas peperiksaan pertengahan tahun diadakan.Kini Mia sedang berbaring di atas sofa berwarna Biru itu sama termenung memandang ke arah kipas yang sedang berputar itu.Sesekali badanya berputar ke kanan dan ke kiri sambil memikirkan sesuatu.

''Bosanyya!!..''Teriak Mia secara tiba tiba.

''Yang Mia ni dah kenapa menjerit tak tentu pasal..?"Tanya Datin Faiza tiba tiba.

Mia yang terkejut terus terjatuh ke lantai.Nasib baik lantai ni ada karpet kalau tidak..hmm naik bonggol lah jawabnya.Mia terus bangun sambil menggaru dahinya yang sakit itu.

''Mama,lain kali bagilah salam dulu..terkejut Mia tau!Nasib baik ada karpet ni kalau tidak tak cantiklah anak mama seorang ni ..''Mia masih lagi menggaru dahinya itu.

Datin Faiza hanya mampu tersenyum.Sempat pula anak perempuanya itu bergurau walaupun dalam keadaan sakit.Datin Faiza terus berjalan mendapatkan Mia.Dahi Mia disentuh lalu dikucup perlahan.Mia terkejut dengan tindakan mamanya namun hanya senyuman manis yang terukir di bibirnya walaupun dia terkejut.Mungkin kerana kucupan itu membuatkan Mia dapat merasai kasih sayang dari seorang ibu sehingga terukir senyuman di bibirnya.

''Anak mama ni kalau jatuh terkena simin ke kelapa ke tetap cantik..''Datin Faiza sempatmemuji anaknya itu.

''Mama ni janganlah cakap macam tu...tengok kan Mia dan Blushing''Mia menyembunyikan dirinya di belankang sebuah bantal.Datin Faiza tergelak mendengar kata kata anak perempuanya itu.Boleh pula bergurau.

''Tadi mama dengar Mia bosan..boleh mama tahu kenapa ?''Tanya Datin Faiza.

Mia memandang mamanya sebelum menjawab.

''Mia bosan...yelah sejak habis exam ni Mia asyik duduk rumah je..Mia dah muak asyik main phone je''Mia mengadu penuh .

Datin Faiza diam sejenak.

"Mia,hari rabu nanti mama ingat nak ajak papa pergi bercuti dekat Suria Dream Resort dekat Pahang"

"Hah!ye ke mama?"kata Mia sedikit terkejut.Takdelah asyik duduk rumah ja cuti ni.Yes!

"A'ah..tapi Mia kena tolong Mama pujuk papa waktu makan nanti,boleh?"tanya Datin Faiza sambil memegang tangan Mia dengan penuh kasih.

Suasana makan malam agak sepi sehingga Mia membuka mulut untuk berbicara.

"Papa.."Mia mula membodek.

Pergerakan sudu dan garfu Dato Mustafa terhenti apabila mendengar anak perempuan nya yang seperti cuba membodek itu.

"Papa..boleh tak hari rabu ni kita pergi bercuti?.."

Sampai sini sajalah dulu ya sebab hari ni saya tak seberapa sihat..maaf jika lambat updated.

Thank You Dear PrefectWhere stories live. Discover now