Hoofdstuk 2

49 7 3
                                    

Simba liep zachtjes achter de drie katten aan. Ze liepen heel lang zou Simba de weg nog terug vinden. Nou hij was eigenlijk meer benieuwd naar waar hij terecht zou komen. Ze kwamen op een gegeven moment op een open plek waar nooit iemand zou komen dacht Simba. Maar er waren nog veel meer katten. Kittens, jongen en hele ouden katten. Simba keek naar Grijsstreep. 'Dit is de plek waar onze groep op dit moment zogenaamd woont' fluisterde Grijsstreep. We trekken vaak rond. De leider begon te praten. 'Dit is een huiskat deze kat heeft Grijsstreep overwonnen toen hij hem aan viel' zei de leide. Simba wist niet hoe de leider heette. De leider liep naar Simba en stak zijn poot uit. 'Je hoort nu bij onze groep' zei hij. En ik ben trouwens trouwens Blauwoog. Dit is de foggroup. Jij bent nu een leerling. Simba stond met open bek te luisteren. Hij wilde hier helemaal niet voor altijd blijven. Uhm... Blauwoog was het toch ja ik wil terug naar huis. 'Heb je nooit gedroomd om eens echt wild te zijn' vroeg Blauwoog. Simba zou het eigenlijk ook wel leuk vinden maar hij kon zijn baasje toch niet in de steek laten. En al die lekkere snoepjes die hij altijd kreeg als hij iets goed deed. Ik wil het vannacht en morgen proberen. 'Kan dat' vroeg Simba. 'Ja hoor maar onthoud wel als je terug gaat kun je niet meer terug keren' zei Blauwoog.

De volgende dag werd Simba vroeg wakker. Maar iedereen was al wakker. 'Leerlingen hier heen' riep grijsstreep. Hij wenkte Simba dat hij ook moest komen. Simba liep naar Zachtoor. Simba we gaan vandaag jagen weet je hoe dat moet. 'Ja een beetje wel denk ik' zei Simba. Ze liepen naar een rivier in het bos. Ze zouden toch geen vissen gaan vangen dacht Simba. Dat had hij nog maar een keer gedaan en toen had hij het na een half uur wel opgegeven. 'Ik kan geen vissen vangen' fluisterde Simba tegen Grijsstreep die ook als leerling mee ging zo zacht dat hij het wel kon horen maar de rest niet. 'Ik help je wel een beetje' zei Grijsstreep. Hij deed het als eerst hij ging langs de rivier staan. Er kwam een best wel grote vis aan zwemmen Zachtoor stak zijn poot in het water en pakte soepel de vis. 'Oké nu mogen jullie het proberen' zei Zachtoor. Grijsstreep, Simba en nog twee anderen gingen naar de overkant er lag een tak op het water dus daar konden ze overheen lopen. Ze probeerde omstebeurt een vis te vangen.

Nu was Simba aan de beurt. Er zwom een vis langs en Simba bukte om de vis te pakken. Hij zou eens laten zien dat hij het wel kon. Simba leunde iets te ver naar voren en viel in het water. Hij haatte water hij klom er snel weer uit hij had de vis nog wel in zijn handen maar dan wel een kleintje iedereen om hem heen probeerde niet te lachen. 'Moet ik je even helpen' vroeg Zachtoor. 'Nee ik ga wel terug' zei Simba. Hij liep somber weg. Hij wilde eigenlijk helemaal niet blijven. Maar hij kon Gijsstreep ook niet laten zitten. Simba zag er niet uit dus ging hij ergens zitten en likte zichzelf schoon. Dat duurde een hele tijd. Toen hij klaar was liep hij verder onderweg kwam hij Grijsstreep tegen. Hij was zich ook aan het wassen. Hij hoorde Simba al aanlopen. 'Hoi' zei Grijsstreep. 'Zullen we samen nog wat jagen' vroeg hij. 'Ja is goed' zei Simba. Het was alleen Grijsstreep en die zou hem niet uit lachen.

Toen ze aan het jagen waren kon Simba het al wel beter Simba zat net achter een muisje aan toen Grijsstreep hem riep omdat hij een veel groter dier had gezien. Zoon dier had Simba nog nooit gezien. Het was groot en harig ongeveer net zo groot als Simba en Grijsstreep samen. Grijsstreep sloop er naar toe en Simba deed het zelfde. Ze zaten zo diep gebukt dat het beest hen niet aan zag komen Grijsstreep sprong er op af. Nu wachtte Simba maar even af dit kon Grijsstreep was al veel beter in jagen. Hij kon niet eens vissen

Nou Roxy hoe wil jij dit laten aflopen. Dit deel heb ik dus geschreven nova_dropje . Ik ben nog niet zo lang een boek begonnen dus heb niet heel veel ervaring. Hopelijk vinden jullie dit leuk
Tip: kijk als je een cover nodig hebt even bij covershop

Dreaded Cats een groot gevecht #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu