9

460 26 0
                                    

Dan zie ik Timo uit de bosjes komen. 'Hey Isa, wat doe jij hier'. Ik kijk naar het meer en haal mijn schouders op. 'Heb je gehuild', vraagt hij voorzichtig. Ik voel weer tranen in mijn ogen. Ik wrijf in mijn ogen. Timo komt naast me staan en slaat een arm om me heen. Ik begin te snikken. 'Wat is er aan de hand'. Hij draait me naar hem toe. 'Niks', zeg ik met tranen in mijn ogen. 'Jawel ik zie het aan je'. Ik veeg mijn tranen weg en kijk hem aan. Ik zucht diep en kijk naar de grond. 'Ik woon hier in het bos en niet meer bij mijn ouders en ik mis ze heel erg', zeg ik snel en zucht weer. Timo trekt me in een knuffel. Voorzichtig duwt hij me een beetje weg en kijkt me aan. 'Het komt wel weer goed. Je hebt veel vrienden die je aardig en leuk vinden', zegt hij troostend. Er komt een kleine lach op mijn gezicht. Timo kijkt me diep in mijn ogen aan. Hij komt met zijn hoofd dichter bij. Hij kijkt één seconde naar mijn lippen en dan weer naar mijn ogen. Net voor zijn lippen de mijne raaken draai ik met mijn hoofd weg. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het al 9 uur is. 'Ik moet maar eens naar huis gaan', zeg ik en loop het bos door naar het huisje. Hoe kon hij zoiets nou doen, of bijna doen. Hij heeft een vriendin. Als ik terug ben in het huisje ga ik me meteen omkledenen in bed liggen. Had hij het echt gedaan als ik niet weg was gegaan. Na lang piekeren val ik uiteindelijk in slaap.

Ik word wakker van mijn wekker. Ik zet hem uit en kleed me om. Dat met Timo zit nogsteeds in mijn hoofd. Zo erg dat ik bijna tegen de prullenbak op bots. Ik ontbijt en fiets naar school. Ik kom Sarah tegen bij de fietsen stalling. 'Hey prinses', fluistert ze. Ik glimlach. We lopen naar de klusjes en doen onze jassen weg. 'Hey is alles wel goed'. Ik schrik uit mijn gedachten en kijk naar Sarah. Ze kijkt me afwachtend aan. Ik pak haar pols en trek haar mee naar de meisjes toiletten. Ik kijk even of de wc's niet bezet zijn en begin dan te praten. 'Gister was er in de krant weer een bericht van mijn ouders. En toe ben ik naar dat meer gegaan. Toen kwam Timo en hij trooste me en toen..', zeg ik dramatisch: 'wilde hij me kussen'. 'O wouw'. 'Nee niet wouw hij heeft een vriendin', zeg ik een beetje boos. 'Ja wat dan. Maar je zei wilde, hebben jullie niet gekust dan'. 'Nee ik zei dat ik weg moest. En hij weet dan ik alleen woon'. 'Ik snap niet waarom je hem niet gekust hebt je bent duidelijk verliefd op hem'. 'Ja dat maakt...'. 'Dus je geeft het toe, je bent verliefd op hem', onderbreekt ze mij. Ik knik langzaam. Sarah maakt een dansje. 'Ik vind dit zo leuk', zegt ze vrolijk. 'Ik niet'.

Prinsessen Geheimen *voltooid*Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu