Pov Sarah.
Ik kom van Isa af en ga naar het park. Ik ga op een bankje zitten en kijk naar de mensen die er allemaal zijn. Ik zie de ijscokar staan en besluit een ijsje te gaan kopen, niet dat het heel warm is maar ijs is lekker. Ik loop er heen en bestel een ijsje met framboos. Als ik me omdraai en weg wil lopen hoor ik iemand roepen. 'Hey Sarah'. Als ik kijk wie het is zie ik Freek staan. 'Hoi', zeg ik terwijl ik naar hem toe loop: 'wat doe jij hier'. 'O een beetje rondwandelen, ik wilde net een ijsje halen'. 'Moet je zeker doen het ijs is hier echt lekker'. Hij knikt. Ik wacht even tot hij zijn ijsje heeft gekocht en we lopen daarna door het park. 'Hoe was je weekend', vraagt Freek. 'Saai, we zijn naar een museum geweest en hebben in een bootje gevaren maar dat was ijskoud met de wind'. 'Dat snap ik een boot gaat soms best hard'. 'Hoe was het feest', vraag ik. 'Saai zonder jouw', zegt hij en ik voel dat ik bloos: 'Ik wil je wat laten zien, het is mijn lievelingsplekje hier', zegt hij als we ons ijsje op hebben. 'Ja is goed'. We staan op en ik volg Freek. We lopen het park uit en lopen naar een steegje. Het is er een beetje donker en ik voel me niet helemaal veilig. Aan het eind van het steegje stopt Freek. 'Is dit het', vraag ik. 'Het is zo leuk als je dat zegt'. 'Waarom', vraag ik. 'Let maar op'. Freek klimt op een vuilnisbak die langs de kant staat en steekt zijn hand uit. Ik pak hem aan en hij tilt me ook op de vuilnisbak. 'Let op dat je je goed vast houd, ik help je dalijk wel'. Ik knik voorzichtig. Hij klimt op het dak van een schuurtje en steekt dan zijn hand weer uit. Ik pak zijn hand en probeer ook omhoog te klimmen. Het lukt me en we zitten nu samen op het dak. Ik kijk om me heen en kan heel ver kijken. Ik sta versteld. 'En vind je het mooi'. Ik knik langzaam. 'Ja dit is geweldig', zeg ik. 'Net als jij', fluistert Freek. Hij fluistert het zo zacht dat ik het bijna niet hoor. Ik kijk hem geschrokken aan. Hij kijkt me ook aan. Diep in mijn ogen. 'Ik vind je leuk en dat wilde ik je even zeggen'. 'Serieus, jij vind me leuk. Ik vind jou ook leuk. Echt al heel lang. Maar sinds Isa er is ben ik je nog leuker gaan vinden hoe raar klinkt dat...'. Ik kan niet verder praten want Freek heeft zijn lippen op de mijne gedrukt. Hij legt zijn hand op mijn wang. Even blijft de tijd stil staan. Als hij terug trekt uit de kus kijk ik hem lachend aan. 'Sorry als ik nerveus ben ratel ik nogal door. Dat is echt zo'n rare eigenschap van mij, mijn moeder heeft dat ook', zeg ik en zie Freek naar me kijken: 'sorry nu doe ik het weer'. Ik glimlach naar hem. Hij schut zijn hoofd en drukt zijn lippen weer op de mijne.
JE LEEST
Prinsessen Geheimen *voltooid*
RomansDe 17 jarige Isabelle is een prinses maar ze wil geen prinses zijn. Ze vlucht uit het kasteel en vermomt zich. Ze maakt vrienden en wordt zelfs verliefd. Zal ze altijd kunnen vluchten voor haar ware identiteit.